Friday, Dec. 2, 2016

Cu pași mici către cucerirea EL

Written By:

|

Friday, 1 February, 2013

|

Posted In:

|

90 Comments

Cu pași mici către cucerirea EL

Primul meci serios al CFR-ului aduce o primă repriză dezastroasă din punct de vedere al scorului. O primă repriză care a început promițător, cu două mari ocazii, a ajuns să pară dezastroasă. Gabi Mureșan ne-a arătat că știe să fie și omul dezastru, omul căruia nu-i iese nimic, iar ceilalți l-au acompaniat. Ne-am obișnuit cu siguranța defensivă, dar astăzi ne-au uimit gafele și nesiguranța. Mult așteptat, Camora s-a întrecut pe sine. Plasat mereu greșit, constrâns întrucâtva și de Hora, la care indolența a fost dublată de plasamentul mai mereu aiurea. Celestino, incapabil de rolul care i s-a dat. Mă întreb dacă l-a înțeles, cum mă întreb dacă cineva avea habar ce trebuie să joace în formula 4-3-3. Mijlocul cu certitudine nu, ca urmare echipa a fost ruptă, fără capacitate de construcție. Artificiosul Muniru, care are de lucru mult pentru a deveni fotbalist (pare a fi sub Traore la sosirea la Cluj), n-a reușit să fie liant, să furnizeze pase utile, să imprime viteză jocului, cum n-a reușit nici să-și securizeze zonele de teren atribuite. A fost o primă repriză în care, exceptând începutul, n-am văzut nimic ofensiv. Golul lui Weldon a fost doar o execuție individuală, doar o întâmplare care s-a soldat cu gol pentru că am avut un jucător capabil să facă diferența.

Stăncioiu – Ivo Pinto, Maftei, Rada, Camora – Mureşan, Celestino – Maah, Muniru, Hora – Weldon. Minutul 46 - Schimbări la CFR: Sepsi, Godemeche şi Bjelanovici au intrat în locurile lui Mureşan, Celestino şi Weldon. Introducerea lui Sepci a întărit banda stângă, a compensat minunata lipsă de calitate a lui Hora, un Hora fără ambiție, un jucător căruia i se acordă șanse peste șanse, cu rezultat zero. E păcat că ocupă un loc în lot, un loc care îi era mai util unui junior (ar fi compensat lipsa de calitate cu ambiția). Bjelanovici se dovedește a fi un nou pensionar în lot alături de Panin, noroc că arădeanul mai joacă ceva. Lăudabil este doar că jucătorul croat are ambiția de a juca, de a-și îndeplini sarcinile de joc, aleargă, face presing, face risipă de energie, dar contează prea puțin în joc conform atribuțiilor din fișa postului. Godemeche a fost din nou același jucător care joacă parcă cu frâna blocată, mereu lasă senzație că nu dă cât poate.

Repriza secundă, în pofida schimbărilor nu a adus nimic nou, nu a schimbat calitatea jocului. Mijlocul a rămas la fel de steril, cum sterile au rămas și benzile. Fără jucători cu viziune tactică la mijloc, faza ofensivă a fost în suferință. Combinațiile care să destabilizeze adversarul au lipsit, iar acțiunile individuale au fost sortite eșecului în fața unei echipe așezate serios pe două rânduri. Lui Maah, de la care așteptam surplus de viteză, i-a fost risipit efortul cu pase inutile, iar atunci când s-a incercat pasa în spatele apărătorilor, care să-i speculeze viteza, s-a văzut lipsa automatismelor. Maah încă pare un jucător neintegrat, dar pare un jucător care poate fi util. Deocamdată tot ce face în teren vine din calitate individuală. În min. 66 – intră Păun şi iese Celestino, iese și Maah şi intră Liviu Ganea. Dacă ar fi ieșit Hora și ar fi rămas Maah poate am fi avut un pic de incisivitate. Intrarea lui Paun a fost una care a reprezentat picătura de bucurie, jucătorul însemnând pata de culoare a finalului de meci. Personal îl văd pe tânărul Păun chiar posibil titular în retur. Vivacității îi adaugă tehnică bună, viteză și important, multă determinare.

Una peste alta a fost un meci pierdut, care a demonstrat că și apărarea, ce părea pusă bine la punct, poate deveni precară cu ușurință, iar organizarea jocului, care părea un plus al lui Paulo Sergio, poate dispărea într-un singur joc. Este de neînțeles pentru mine de ce A1 a ales să facă experimente în cel mai serios examen al pregătirilor. Meciul cu Inter se apropie și se pare că încă n-am văzut un prim 11 sudat și coerent tactic. Modul în care PS abordează amicalele nu știu dacă este potrivit în pregătirea jocului cu Inter. Să nu uităm, italienii sunt deja intrați în ritm de competiție, teoretic sunt pregătiți, în timp ce noi încă asistăm la experimente. Abordarea lui PS ar putea fi potrivită doar dacă domnia sa pregătește duelul pe fragmente. L-am auzit adesea explicând că așezarea lui preferată este dinamică, strict corelată cu momentele jocului, așadar jucătorii ar trebui să poată schimba sistemul ori de câte ori este nevoie pe parcursul unui joc. Cum Dniepr se apropie de level-ul Sahtiorului, și cum diferență între echipe (CFR – Dniepr) nu prea există (victoria ucrainienilor a fost decisă de offside-uri – adică de goluri, cum altfel?), tragem concluzia că avem un level bun, mai trebuie doar să-l atingem, adică să câștigăm EL.

Share This Article

Related News

IMPORTANT
A2 în vizită la A1, mergând pe A3…
Dacă e vineri, batem la Mureş!

About Author

admin

(90) Readers Comments

  1. caneto
    Friday, 1 February, 2013 at 21:08

    Cred ca esti mult prea exigent fata de Hora si vai de bicepsii nostri daca ceea ce a facut azi pe teren Maah reflecta calitatea lui individuala :) Asteptam de la amandoi sa se acomodeze odata cu echipa :), dar vorbind strict de jocul de azi, Hora a avut mai multa viata in el decat Maah.

  2. fotbalfan
    Friday, 1 February, 2013 at 21:18

    sunt ft curios daca vom reusi sa aducem jucatori la fel de buni, daca nu mai buni, comparativ cu fotbalistii adusi de costa.

    • Calin Cocora
      Friday, 1 February, 2013 at 21:21

      Daca Maah e etalon, nu te mai intreba

  3. Calin Cocora
    Friday, 1 February, 2013 at 21:20

    Maestre nu te contrazic, lui Hora nu viata i-a lipsit ci calitatea. Cat despre calitatea individuala a lui Maah, risc sa te intreb, crezi ca e mai multa? Unii zic ca ar putea fi mai mult decat Sougou, eu nu-i contrazic, ba mai mult ii completez, ar putea fi un Sougou beat.

  4. zeidas
    Friday, 1 February, 2013 at 21:47

    Da, e bine sa "privim" jucatorii si meciurile cu ochii deschisi, se vede mai clar, nu ?

  5. kiruj
    Friday, 1 February, 2013 at 21:47

    Sunt de acord că trebuie să avem pregătite aşezări / sisteme de joc de rezervă, dar nu experimentezi un 1-4-3-3 cu 13 zile înainte de Inter, ba chiar cu rezerve, ca tabloul să fie şi mai şi...Poate a fost vreun spion interist în zonă (în mod cert n-a înţeles nimic, şi atunci e foarte bine...), poate PS s-a gândit că e bine să "antrenăm" şi înfrângerile (nu e nicio glumă, se practică în multe sporturi, există teorii cu substrat psihologic pe acest segment). Adică e bine să ai la dispoziţie "greşeli de corectat", să faci o analiză critică a meciului şi să forţezi şi mai mult determinarea jucătorilor. Nu exclud (iarăşi nu glumesc!) nici o minisgtratagemă prin care s-a încercat livrarea către conducere a unor "dovezi" indubitabile că nişte jucători n-au ce căuta la CFR şi trebuie plasaţi la vreun satelit sau la...casa de pensii...:). Am mai vorbit noi de partide în care -parcă- jucătorii au sabotat anumite meciuri cu scopul de-a scăpa de vreun antrenor antipatic, dar acest cu această ocazie mi s-a părut exact invers : parcă antrenorul (şi câţiva "consilieri" din vestiar) i-au lucrat pe ăia de care nu avem cum să scăpăm altfel...

    • Calin Cocora
      Friday, 1 February, 2013 at 22:06

      Kiruj, prietene, la asta nu m-am gandit. ”Am mai vorbit noi de partide în care - parcă - jucătorii au sabotat anumite meciuri cu scopul de-a scăpa de vreun antrenor antipatic, dar cu această ocazie mi s-a părut exact invers: parcă antrenorul (şi câţiva "consilieri" din vestiar) i-au lucrat pe ăia de care nu avem cum să scăpăm altfel...”. Tare nu-mi doresc sa fie asa, pentru atmosfera din sanul echipei. Daca ar fi asa, ar insemna ca e tare proasta atmosfera, dar ar fi o strategie demna de filme de comedie. Pot sa cred ca PS a incercat sa arate ca e nevoie de jucători, ca trebuiesc intarite anumite posturi, ca ar fi bine sa se faca acum, dar, aici e un dar cu talc, s-ar putea ca PS, demonstrand o anumita lipsa de calitate, să încerce să reducă presiunea din partea conducerii atat asupra sa, cat si asupra echipei. Se poate sa asistam la o incercare de a-si securiza postul chiar si daca returul ar fi unul ratat. E clar, nici eu nu vad noima in experimentul de azi, ba mai mult mi s-a parut un antrenament irosit, daca nu cumva a fost irosire pedagogica.

      • kiruj
        Friday, 1 February, 2013 at 22:42

        Corect, probabil a fost vorba de un gest de autoapărare, de "antrenarea" unui eşec posibil. Variantele mele - aparent comice - în fapt sunt tragicomice şi nu sunt rezultatul imaginaţiei mele şi ale filmelor cu spionii. În "cariera" mea de jucător (nu spun "fotbalist", că mă înjură lumea...) şi de preşedinte, ambele în "C", am văzut (chiar am "făcut"...) multe chestii asemănătoare sau chiar identice, dar nu e nici locul şi nici momentul unor confesiuni de acest tip... Cu riscul să fiu huiduit, vă sfătuiesc (nu neapărat pe tine, că sunt convins că ştii la fel de bine) să nu credeţi niciodată în "societăţile" / "grupările" perfecte, idilice (mai ales în fotbal), că ele nu există. Eşti mai în măsură decât mine (fiind mai aproape de echipă şi de staff) să ştii, câte şi câte mici "frecuşuri" au loc zilnic, ce "pui" de strategii se pun la cale săptămânal pentru a impune/discredita antrenori/jucători doriţi/nedoriţi. Poate odată şi odată ne vom relaxa (când, oare?) şi vom povesti despre astfel de întâmplări reale... HAI CFR!!!

        • fotbalfan
          Friday, 1 February, 2013 at 22:56

          cat mai repede, sa invatam si noi, neinitiatii, tainele foLbalului! sau, mai bine, nu? sa ramanem cu o imagine semi-idilica? :)

          • kiruj
            Friday, 1 February, 2013 at 23:09

            Aceste întâmplări totdeauna sunt "drepte" (vezi şi războaiele popoarelor în cărţile de istorie) şi declarativ ele se fac în interesul / folosul echipei, deviza acoperitoare este: "scopul scuză mijloacele". Nu asta e problema, ci moralitatea / imoralitatea lor, acolo se face diferenţa dintre "luptă dreaptă" şi "război mişelesc". Mai vorbim...

    • caneto
      Saturday, 2 February, 2013 at 07:43

      De ce sa excludem varianta ca Celestino a fost insarcinat de Cadu sa-l demita pe Paolo Sergio? :) Eu raman in naivitatea mea, s-a vazut ca nu a existat nicio siguranta privind numele adversarilor din amicale, asa ca Paolo Sergio si-a facut un plan de pregatire de la care nu s-a abatut, indiferent daca s-a nimerit Malaga F sau Dnepr A ca adversar in joc. Sau poate ieri a fost un examen pentru titularizare pe lista Uefa, iar subiectul tras de baieti a fost 4-3-3.

  6. fotbalfan
    Friday, 1 February, 2013 at 22:14

    poate PS are si el limitele lui ca antrenor. despre Costa si jucatorii veniti la noi: substratul intrebarii mele era daca mai vedem calitate la pret mic/mediu la CFR sau ce am vazut in urma cu 2 veri a fost doar (sau in mare masura) implicarea lui Costa? P.S: Caline, mi-a placut titlul. acuma, noua, ca ardeleni, ne plac lucrurile facute temeinic, cu pasi mici, insa siguri. :)

    • Calin Cocora
      Friday, 1 February, 2013 at 22:29

      Costa, dupa cate imi pare mie, a fost un magnet. Acum lucrurile par schimbate si asta intrucat, imi pare mie, piata portugheza, privind cu jind la performantele noastre (a se citi bani incasati) a decis sa nu ne mai dea nelimitat acces la gratuitati. Acum nu stiu ce sa zic, din Italia avem sanse sa aducem jucatori mai bine educati tactic. Exista insa riscuri, educatia italiana inhiba fanteziile de tip Bastos, Rui Pedro etc. Sa vedem ce se intampla. Africanii disponibili ieftin in Italia sunt extracomunitari, in Portugalia e mai usor sa gasesti brazilieni apti oricand de explozie. E o perioada grea, avem nevoie de multi jucatori in urmatorul interval.

      • fotbalfan
        Friday, 1 February, 2013 at 22:39

        da, avem nevoie de multi jucatori, insa situatia, anul acesta, a fost extrem de favorabila si clubul a incasat multe milioane de euro nescontate. important e sa fie vointa si profesionalism la transferul viitorilor fotbalisti/jucatori visinii. si, poate, macar acum se vor aduce oameni priceputi la juniori si echipa a 2-a. cat timp trebuie sa treaca si cate lucruri sa se intample ca sa faca si ai nostri ceva cu adevarat profesionist in privinta asta? e la mintea oricui ca nu se poate merge la infinit pe cumparat ft ieftin/gratis, performante si vandut mult mai scump. sau sa ai o retea de scouteri extrem de bine pusa la punct. poate s-a legat ceva din modul de lucru de la porto si de conducatorii nostri. sa vedem ce si cum...

        • Cristi
          Friday, 1 February, 2013 at 23:07

          Devenim noi circotasi dupa meciul de azi si visam la dubla cu Inter, dar miza primaverii este locul 3 in campionat, care ne-ar asigura continuitate in cupele europene. Am vazut azi la lucru, cu citeva exceptii, echipa a doua si evident a fost un mix de valoare, potential si plafonati. Intrebarea e daca aceasta garnitura e suficient de buna sa nu mai pierdem puncte inutile cu Petrolul si Chiajna si nu daca vor fi pe banca sau in tribuna pe Giuseppe Meazza.

        • Calin Cocora
          Friday, 1 February, 2013 at 23:30

          Scouteri sunt multi, peste 30, nu lucreaza exclusiv pentru CFR, ei dau mereu referinte pentru diversi jucatori. Li se comunica profilul, ei urmaresc si prezinta propuneri. Pe ei nu-i intereseaza prea mult problema pretului. Unii dintre scouterii cu care lucreaza clubul au si comisioane din pretul obtinut pentru jucatorii recomandati la o eventuala revanzare. Din acest punct de vedere, anual sunt doua pana la trei sute de propuneri, de la juniori la jucatori experimentati. Munca de dupa propuneri e grea, iar trierea e facuta efectiv de un singur om. Dupa trieri raman cativa, 20-30, care sunt vazuti pe viu in 2-3 meciuri, despre acestia se strang date suplimentare referitoare la diverse aspecte, evolutia performantei, a parametrilor sportivi, viata personala etc. Pentru ca se colecteaza multe date, nu avem jucatori care sa vomite prin taximetre, nu ca ai nostri ar fi toti usi de biserica. ------- Cu juniorii lucrurile stau mai prost decat am crede. Nu exista un manager specializat si asta se vede. Nu exista sisteme de joc implementate la toate grupele conform nevoilor primei echipe, nu exista ca la Ajax de exemplu o scoala teoretica de tactica. Juniorii nu sunt educati in aceasta directie, la Ajax, loc unde am avut prilejul sa vad pe viu, o data pe saptamana, incepand cu 12 ani, copiii participa la cursuri de tactica sustinute de specialisti. Centrul propriu e un rezervor teribil de stabilitate si de atasament fata de club. Jucatorii crescuti in club pot deveni acei lideri de tip Puyol de care orice echipa are nevoie. Trebuie ca macar cativa sa joace in primul rand cu sufletul, nu care o sterg la prima ispita si chiar uita cine i-a scos din foame la propriu. Poti sa-ti imaginezi cum ar fi aratat si cum s-ar fi manifestat un Toni sau un Trica crescuti la CFR? -------------- Paun e semn ca se face treaba, Bus, Negrut sunt si ei semne bune, sunt totusi trei jucatori la un centru de juniori care exista de cativa ani si balta mai are peste. Daca selectia se face la 7-8 ani, e nevoie de 10 ani pentru un ciclu complet, mai avem de asteptat 2-3 ani pana cand centrul va incepe sa produca. E nevoie totusi de multe, multe imbunatatiri la nivel de juniori.

          • fotbalfan
            Saturday, 2 February, 2013 at 05:17

            multumesc de explicatii si informatii, ft interesante! juniorii si echipa a 2a au un rol extrem de important la un club cu aspiratii. noi vedem lucrul acesta, imi e greu sa cred ca oamenii din conducere nu vad si ei acelasi lucru. totusi, de ce nu se face ceva, e mare pacat?!? ------------despre relatia cu suporterii (atragerea si fidelizarea lor si toate cele) cred ca trebuie scris un articol intreg si discutat acolo. -----------un ultim gand referitor la juniori: cum spunea cineva la un alt articol, nu e nevoie ca juniorii crescuti de club sa fie titulari (desi e de dorit acest lucru) insa macar in lot si printre rezerve ar trebui sa fie. sa speram ca se va face ceva si pe aceasta cale.

  7. IQ
    Friday, 1 February, 2013 at 23:30

    Echipa si-a pierdut mult din calitate prin plecarea lui Bastos, Sougou, Aguirre si Alberto... Noroc cu executia lui Weldon care din pacate are 32 de ani... Noile achizitii sunt inca departe: sa nu uitam ca Maah n-a depasit nivelul de Serie B pana la 27 de ani, in plus nu prea are cine sa-l lanseze. Muniru mi se pare un mingicar ineficient: in afara de piruete pe loc si pase de cativa metri in spate sau in cel mai bun caz in lateral, nu joaca nimic: nu recupereaza, nu stie sa inchida culoare, nu verticalizeaza, nu accelereaza in momentul posesiei. In plus are momente in care alearga plictisit de parca ar fi la apusul carierei. In rest jucatori care isi confirma (sub)mediocritatea meci de meci: Stancioiu, Maftei, Rada, Godemeche, Celestino, Hora, Sepsi, Bjelanovici. Ganea nu cred ca a atins de 2 ori mingea. In scadere Pinto si Camora, Muri cam obosit si deconcentrat... In ultimele 2 meciuri am vazut la joc cam tot lotul: de la mijloc in sus singurul om de creatie a ramas Pedro, iar Kape si Weldon te pot salva prin executii individuale. In rest mare seceta valorica. Deac si mai ales Valente nu mi se par solutii pe benzi. Singura speranta e declaratia lui Iuliu Muresan care a remarcat suferinta jocului de creatie anuntand posibile noi achizitii pt. campionat si citez "pregatirea sezonului viitor". Ar fi si cazul dupa ce-am incasat peste 30 de milioane din vara si pana acum...

    • Calin Cocora
      Friday, 1 February, 2013 at 23:44

      Cred ca esti prea exigent. Nu ca n-ar fi buna exigenta, nu stiu pe nimeni sa fi progresat fara ea, dar ramane de pus intrebarea ce a vrut PS, inainte de a da cu biciul. E corect, Maah nu-i cine stie ce jucator, ca sa insemne ceva are nevoie de cineva care sa-i inventeze pase. Pinto si Camora au stat un pic in afara jocurilor, au avut probleme fizice, deci e explicabil si nu uita Rada si Maftei i-au chinuit si pe ei, obligându-i sa stranga mult in centru. I-au chinuit si mijlocasii. Celestino extrem de slab azi, nepotrivit sistemului 4-3-3, iar Muniru, habar nu are de joc tactic, pentru el e greu sa tina minte tot ce are de facut ca sa-si faca jocul. Calitate are, dar ii trebuie timp sa inteleaga jocul. Experimentele lui PS cred ca au fost debusolante pentru el, de alergat alearga mult, daca-l urmaresti doar pe el constati ca alearga non stop. Nu stie sa dozeze efortul, e liniar, ai dreptate, nu stie sa rupa ritmul, dar va invata repede. Nici fizic nu a fost pregatit corespunzator, are pregatire de maratonist nu de fotbalist, poti vedea asta dupa cum respira, urmareste-l la prim planuri.

    • Cristi
      Saturday, 2 February, 2013 at 00:12

      Nu te imbata cu apa rece. Cheltuielile intr-un ciclu de doi ani sunt undeva pe la 25 de milioane de euro si pina acum s-a securizat financiar anul viitor. Nu te lasa orbit de meciurile cu Inter. Acum ca pietele vestice s-au inchis, e mult mai usor de negociat si cu cluburile care sperau sa taxeze CFRul tocmai pe aceasi logica a banilor incasati. Rabdare.

  8. Since1907
    Saturday, 2 February, 2013 at 01:02

    Zicea cineva ca pe R.Cadu,Camora si Ivo Pinto ii gasesti pe Pokerstars la Texas Hold'em in fiecare noapte pana pe la 2-3 AM.Daca e adevarat,pregatirea de iarna in dreptul acestor jucatori risca sa fie ratata.Eu ma intreb,nu sunt niste reguli impuse la echipa de catre Staff? Ar trebui confiscate iPhone-urile si laptop-urile dupa 10 seara.Sunt si ei tineri,isi fac de cap dar Staff-ul ar trebui sa stea de veghe si sa ia masuri.

    • dan dan
      Saturday, 2 February, 2013 at 11:08

      ar fi greu ca staful sa ii controleze ca pe copii in tabara.... dar in contracte ar trebui sa fie amenzi foarte mari pentru vicii cum ar fi jocurile de noroc, cluburile, bautul de tuica de prune prin parcari, etc....

  9. dan dan
    Saturday, 2 February, 2013 at 11:14

    am asteptat a vad ce se va intampla in mult trambitata "curatenie de iarna", anuntata de Arpy. Multe umpluturi au ramas in lor si ne "incanta" in continuare cu indolenta sau lipsa lor de valoare. Asa ca eu zic sa nu va faceti prea mari sperante pentru retur... P.S. Sper ca v-a incantat evolutia lui Stancioiu, ne-a facut sa ne amintim de vremurile cand tremuram la fiecare minge care mergea catre poarta... nu ne ramane decat sa ne rugam pentru sanatatea lui Felgueiras...

    • Cristi
      Saturday, 2 February, 2013 at 11:40

      Dane, oamenii aia au contracte care sunt respectate. Ecuatia se complica si mai mult cu lista UEFA unde erau doi jucatori imprumutati plus cei doi vinduti. Adauga 4 accidentati care pierd sezonul. Tu ce ai face de ex cu Minca ? Contract pina in 2016, piata e plina de portari ca el dar mai ieftini. Eu consider din contra ca s-a mers prudent, balansind plecari profitabile cu mentinerea de jucatori buni. In plus, fereastra de transfer e inchisa doar spre Vest. Poti tine niste jucatori pentru primul meci cu Milan si in functie de rezultat sa le dai drumul apoi de ex spre spatiul fost sovietic.

      • dan dan
        Saturday, 2 February, 2013 at 11:55

        pai lui Minca nu eu i-am facut acel contract... Apoi iti mai aduc aminte ca de Stancioiu tot urlau cei din conducere ca vor sa scape, si cand contractul se apropia de expirare, i l-au prelungit.... Problema e ca an de an pleaca oricine confirma, dar balastul ramane si se ingroasa...asa s-a ajuns la un lot de 36 de jucatori in vara trecuta.... Dar cred ca va urma o perioada mai stabila, CFR a cam vandut ce era vandabil....

    • dan dan
      Saturday, 2 February, 2013 at 11:43

      "Unii jucători ar trebui să plătească chirie pentru locurile din vestiar. Unii sunt de o delăsare extraordinară, ieşită din comun. Cuvântul nesimţit este tot elegant, nici măcar asta nu descrie ce am văzut. Felguieras merită toate laudele, el ne-a calificat în tururile următoare ale Cupei. Ăsta este adevărul, am fost penibili pe alocuri. Au salarii şi contracte prea mari care le asigură o linişte financiară. Pe teren trebuie să poţi da o pasă de trei metri, nu accept aşa ceva, ceea ce am văzut eu. Va veni o curăţenie de iarnă, nu de primăvară. La iarnă facem schimbări. Cei care au intrat în teren trebuia să facă tot, să dea ce au mai bun. De câţiva va fi greu să scăpăm pentru că au contractele pe care le au, dar vom încerca să scăpăm, nici o problemă. Nu mai vreau să văd aşa ceva, o astfel de atitudine" Arpad Paszkany, 1.11.2012

      • Cristi
        Saturday, 2 February, 2013 at 14:15

        E o declaratie facuta la cald. Esenta e tocmai in fraza in care constata ca e greu de scapat de unii. Contractele sunt contracte, nici Nuno Claro nu a plecat. Ca azi suntem toti destepti stim numerele de la loto de saptamina trecuta, asta e. Nu poti acuza clubul in acelasi timp ca isi asuma riscuri si uneori nu le iese, cu contractele astea mai lungi iar pe de alta parte cind riscul nu e asumat, vezi Aguirregarray, sa ii acuzi ca se putea mai mult.

        • dan dan
          Saturday, 2 February, 2013 at 14:53

          Ti-am dat exemplul Stancioiu, la care i-au prelungit contractul desi inainte nu stiau cum sa scape de el... Ai dreptate, contractele sunt contacte, clauzele sunt clauze, dar asa cum clubul are obligatii, asa au si jucatorii, asa cum clubul trebuie sa respecte contractul, sa si-l respecte si jucatorii... Dar aici, desigur trebuie ca cei de la club sa isi puna clauze cu amenzi usturatoare in special pentru viata extra-sportiva...

          • Cristi
            Saturday, 2 February, 2013 at 17:18

            Stim noi ce optiuni de prelungire a avut Stancioiu ? Totul se vedea altfel inainte de Beto si pina la urma ca nr 2 e OK. Vedetele vin si pleaca, talentele si cei luati accidentati sunt pariuri, restul sunt baza.

  10. kiruj
    Saturday, 2 February, 2013 at 12:22

    Salutare, prieteni ! A trecut o noapte "agitată", m-am lepădat de scenariile fanteziste "sci-fi", am reflecat la ce a zis unul sau celălalt...Reiau , aşadar, presupunerile mele, mai apropiate de adevăr, sper : 1......probabil că are dreptate Călin, privind dorinţa lui PS de-a trage un semnal de alarmă conducerii (=necesitatea de-a mai întări lotul). Mergând pe acest raţionament, în mod normal nu juca nici Camora, nici Pinto (restul au fost rezerve), ei au apărut totuşi pentru a mai avea nişte meciuri în picioare, după absenţele din primele amicale. 2......la fel, putem admite şi o dorinţă (sau mai degrabă un reflex) din partea lui PS de-a pregăti "sufleteşte" mediul înconjurător vizavi de eventualele eşecuri. Dacă admitem că sunt adevărate presupunerile de la pct.1 sau 2 (sau ambele), atunci pare oarecum logică şi utilizarea sistemului semi-arhaic 1-4-3-3, gândirea fiind : "dacă tot sacrific meciul jucând cu rezerve, atunci măcar să testez o aşezare nouă, un posibil plan-C". Din ce-am văzut eu până-n prezent, se disting destul de clar 3 sisteme de joc posibile : A------deja consacratul 1-4-2-3-1, cu posesie dar şi cu combinaţii mai rapide în atac. Acest sistem (să-i zicem de bază, gândit pentru titulari) ar funcţiona mai eficient cu un trio Valente,Rui P şi Deac + Weldon în faţă, care are mai multe competenţe pentru jocul combinativ, decât Kape. B------acelaşi 1-4-2-3-1 (cu transformări ocazionale tot în 1-4-4-1-1), gândit pe apărare în zonă şi contraatac (regie pt. deplasări mai grele), cu mijlocaşi laterali mai rapizi, mai penetranţi, gen Maah, sau chiar Camora, în stânga. C------semi-arhaicul ("ţărănescul" ?) 1-4-3-3, gândit în primul rând pentru rezerve, şi pentru ocazii speciale, când titularii trebuie odihniţi, etc. Sper ca PS să se oprească aici cu experimentele, nu de-alta, dar dacă continuăm aşa, ajungem la un moment dat şi la sistemul anilor '50, celebrul "WM", adică 1-3-2-2-3...HAI CFR !!!

    • Calin Cocora
      Saturday, 2 February, 2013 at 13:04

      Kiruj, e posibil ca PS sa nu fie interesat nici de rezultate, nici de estetica jocului, ci sa-si urmeze planul de pregatire, intocmit la inceputul cantonamentului. Cu Malaga B a folosit in linii mari titularii, adversarul ar fi trebuit sa fie Sparta Praga, deci tot unul de calibru, pentru meciul cu Dniepr au jucat cam cei care s-au odihnit in meciul precedent. In aceste conditii ultimele doua meciuri ar trebui sa rezolve probleme de omogenizare. Ma astept pe finalul pregatirii sa vedem cristalizarea unor idei ofensive si chiar a unor scheme de joc. Toate acestea nu exclud o strategie de avertizare pentru conducere combinata cu una de restabilirea "a noii ordini in vestiar". Spre exemplu Maftei isi luase avant, cocheta cu banderola "smecher de smecher" acum trebuie sa-si gaseasca o noua conditie, eventual sa devina omul care curata ghetele fotbalistilor. S-ar putea sa fie o strategie care sa mareasca ambitiile codasilor. E greu de deslusit logica lui PS din ce vedem si auzim la TV.

      • kiruj
        Saturday, 2 February, 2013 at 13:32

        Aşa este, în mod cert PS a avut o logică a lui în a trimite această echipă în această formulă contra celor de la Dnepr. Pe de altă parte e mai bine să ştie cât mai puţini despre strategiile lui, este mai protejat, mai puţin expus la riscuri şi surprize.

  11. barox
    Saturday, 2 February, 2013 at 13:06

    Domnilor "Comentaci" ceea ce nu stiti este ca inaintea meciului a fost probabil un antrenament foarte TARE fizic...i-au stors pe baieti ca pe portocale. La meciul cu ucrainienii s-a incercat "ceva" - derutarea adversarului (Inter) , e mai bine sa testezi in amicare unde nu conteaza rezultatul pentru a sti ce sa NU faci cu inter si mai ales in cupa si in campionat unde sa nu uitam avem destule meciuri. Cantonamentul nu e doar pentru INTER !!!!! In alte ordine de idei, Muri acopera mai greu terenul cand e singur la mijlocul terenului intr-un sistem de 3 (4-3-3), Godemeche a facut cel mai bun meci din pregatire ...si imbucurator e ca e in crestere, fiind singurul jucator care a demonstrat ca poate juca alaturi de Muri si sa se completeze. Celestino e bezmetic rau, nu vad de ce a fost tinut in lot, desi am sperate ca va fi imprumutat inainte de inceperea returului la Medias sau Bistrita sa aiba meciuri. Sa nu uitam ca au lipsit Deac si Valente, jucatori de atac/constructie. Cadu-tata lor n-a jucat sa le mai bage pwla la unele greseli sau lipsa de determinare. Asa ca ne apucam sa comentam ca echipa a pierdut fara sa ne gandim ce s-a vrut de la acest meci. !!!! Hai pa ..

    • dan dan
      Saturday, 2 February, 2013 at 14:11

      "Domnilor "Comentaci" ceea ce nu stiti este ca inaintea meciului a fost probabil un antrenament foarte TARE fizic..."... ai dreptate noi nu stim ca PROBABIL a fost, sau POBABIL nu a fost un antrenament fizic foarte tare inaintea meciului ! Dupa cum spun unii, e la fel de PROBABIL ca partidele de Pokerstars prelungite in noapte, sa fie foarte epuizante fizic si psihic...

    • Calin Cocora
      Saturday, 2 February, 2013 at 19:01

      Da asa este inaintea meciurilor pana acum au fost programate antrenamente de 45 de minute.

  12. luK2170
    Saturday, 2 February, 2013 at 14:32

    Barox -- unde ai văzut jocul bun al lui Godemeche ? Despre ce fel de creștere e vorba ? Poate creștere indolenței, a neputinței, a lipsei de determinare . Jucătorul ăsta e cel mai slab pe care l-a avut CFR-ul de până acum, nu poți pune pe teren un jucător care se mișcă n reluare. Apărarea o ia în bot atunci când mijlocul nu face nimic prin plecare lui Bastos (care de altfel nu era un coordonator de joc) nu mai avem nimic la mijloc. Haideți să vedem ce avem la mijloc: 1. Mureșan (acceptabil ca închizător, mediocru la construcție) 2. Godemeche (catastrofă) 3. Celestino (mediocru ca închizător, slab la construcție) 4. Muniru (doar tehnic, nu e integrat în jocul echipei, deocamdată nu face nici apărare nici construcție) 5. Vass (veșnic accidentat) 6. Sare (accidentat) 7. Hora (catastrofă) 8. Valente (catastrofă, nici extremă, nici coordonator, nici închizător) 9. Deac (doar determinare, în rest e o umbră a jucătorui pe care îl știm) 10. Păun (surpriza plăcută, cred că poate fi folosit ca titular, va avea o ambiție mult peste a celorlalți). CE CONSTATĂM ? DIN 10 MIJLOCAȘI AVEM ACCEPTABILI DOAR 2 (Mureșan și Păun). Ce poate să facă un antrenor cu un astfel de mijloc ?

    • kiruj
      Saturday, 2 February, 2013 at 14:44

      Luk, fără să fiu un fan înfocat al lui Gode, şi mie mi s-a părut că a "crescut" în joc, nu mult, dar sesizabil. Desigur, în termeni absoluţi, nici acest randament "uşor în creştere" nu ajută foarte mult echipa, dar omul are câteva plusuri (pe lângă multele minusuri) ; are disciplină tactică, aşezare, anticipaţie şi -chiar dacă uneori la alibi şi cu precădere în spate- leagă destul de bine jocul, asigură o anume progresie spre mijlocaşii "adevăraţi". Îmi place enorm caracterizarea lui Calin : "tot timpul dă impresia că poate mai mult". Cam aşa îl văd şi eu.

      • barox
        Saturday, 2 February, 2013 at 17:25

        Nu am zis niciunde ca Godemeche e un balon de aur, dar ...din ce avem el se pare ca ar asigura cel mai bine cu Muresan mijlocul. Mijlocasii defensivi in 4-2-3-1 nu trebuie sa fie creativi si sa dea goluri, ei trebuie sa blocheze orice atac , sa aduca mingea de la fundasi la acea linie de 3. Si dupa cum spunea Kiruj, fara sa fiu un fan infocat, in comparatie cu "mediocrul inchizator si slabul de la constructie" Celestiono Godemeche e cu 3 clase peste. Voi pe cine ati alege pe Godemeche sau Celestiono? ...sau preferati sistemul 4-3-3 atat de "productiv?

  13. caneto
    Saturday, 2 February, 2013 at 18:37

    Domnie mare la Uefa, am impresia ca astia nu lucreaza sambata si duminica la reactualizarea listelor de jucatori ale echipelor ramase in competitie. Caline, nicio veste pe “surse”? Weldon, Deac si Hora, da? :)

    • Calin Cocora
      Saturday, 2 February, 2013 at 18:40

      Weldon, Deak si Maah. Hora ramane la horit dupa horinca dein parcare. :) asa soptira sursele

      • caneto
        Saturday, 2 February, 2013 at 18:47

        Multam, sper ca nu horinca dosita s-a aprins langa hotel, in Spania. :)

        • fotbalfan
          Saturday, 2 February, 2013 at 18:55

          eu cred ca ori tigarile postite in tufisuri de baieti, sa nu-i prinda PS, ori artificiile de la ziua lui i.muresan.

        • kiruj
          Saturday, 2 February, 2013 at 19:10

          Am aflat - pe surse - ce s-a întîmplat : s-au "aprins" folcloristele" din zonă văzând ceferiştii noştrii chipeşi...;)

  14. toronto
    Saturday, 2 February, 2013 at 19:09

    Fratilor,cu Inter vom juca 4-2-3-1 cu urmatoarea echipa Felge-Pinto-Cadu-Picolo-Camora,Muri-gode,Deac-pedro-valente,Kape.Na astia-s.Eu sper sa luam sub trei boabe.Stie cineva cum se poate vedea look tv in Canada.Nu am vazut nici un meci din amicale.Indiferent de ce se va intampla eu sant mandru de CFR-ul meu drag,si voi tine cu ea pana la moarte.(Tin cu CFR-ul de pe vremea cand inca nu a fost construit stadionul din Gruia si jucau pe municipal.am copilarit pe str.Decebal langa gara).

    • kiruj
      Saturday, 2 February, 2013 at 19:20

      Au trecut mulţi ani de atunci, era totul mai "frumos" pt. că eram mai tineri...Cu LookTV e mai complicat, îţi recomand aceste "stream"-uri pe laptop, unele chiar au calitate şi puţine întreruperi. Eu -de ex.- am LookTV la munte (prin Digi), acasă în oraş ţărănoii ăştia de la Nextgen îmi dau Transilvania-Live, dar nu şi Look ! Habar n-am de ce. Aşa că mă uit şi eu pe laptop, că nu pot urca muntele pt. fiecare amical...

  15. IQ
    Saturday, 2 February, 2013 at 19:13

    Am spus ( scris ) dupa primele meciuri in tricoul visiniu ca Godemeche e un jucator slab,un fel de Kivuvu alb.Unii m-au contrazis reamintindu- mi ca omul a fost capitanul marii echipe Naval(care a retrogradat dupa plecarea "capitanului").Evolutiile lui constant ( sub) mediocre au determinat conducerea sa nu- i propuna prelungirea contractului .Faptul ca a jucat pana acum se datoreaza ( din pacate!!!) accidentarilor lui Sare si Vass respectiv plecarilor lui Peralta, Alberto si Aguirre.In conditii normale un astfel de jucator n-ar fi prins nici banca de rezerve.( vezi o buna perioada din returul ultimului sezon).Sunt unii, (entuziasmasti probabil ca omul a atins ceva de mai multe ori mingea intr- un amical desfasurat in viteza doua -adica viteza lui maxima) care- l vad solutia salvatoare care va betona mijlocul in fata fundasilor ....Sa fim seriosi ,Godemeche e mana moarta de la centrul terenului,alaturi de un alt jucator de la care se asteapta in zadar " explozia" e vorba de Valente.Problema e ca Paulo Sergio dispune de putine variante viabile la mijloc ( subscriu in totalitate la caracterizarea mijlocasilor facuta de Luk 2170) mai ales pe lista Europa League.Sper intr- o revenire rapida a lui Sare, singura varianta buna langa Muri.De Godemeche si Celestino trebuie sa scapam cat mai repede,dar mari sperante nu vad pe postul respectiv nici in ceea ce- i priveste pe Vass si Muniru.

    • kiruj
      Saturday, 2 February, 2013 at 19:31

      Ai perfectă dreptate, IQ, Gode - în comparaţie cu Sare, Alberto, poate şi Vass - este un jucător slăbuţ. Ce-am zis eu, şi parţial şi Barox, este că de această dată a jucat nu de nota 4 (ca de obicei), ci de 5....Cu toate acestea, la Milano s-ar putea să fie folosit el, îţi spun şi de ce : este un elev "disciplinat", face ce spune "dirigintele" PS, şi - de voie, de nevoie - s.a cam acomodat cu Muri la mijloc. Practic nu prea ai cine să bagi pe 14 februarie, nu cred că ai risca nici tu cu Muniru, cu Hora, sau cu ce ne-a mai rămas pt. "acoperire", iar ăia destui care sunt peste el semnează condica la infirmerie.

      • Calin Cocora
        Sunday, 3 February, 2013 at 00:55

        As incerca sa va anunt ca PS e nemultumit de inchizatori, spre a-si ostoi nervii a inceput sa gandeasca formula cu Sepci inchizator langa Muri. S-ar putea ca el sa fie superior variantei Godemeche, nu in panul constructiei, ci in cel al jocului defensiv. E mai stapan decat Gode pe mijloacele deposedarii, e mai rapid decat francezul la alergare, nu destul pentru un jucator de banda , dar excelent pentru un inchizator. A mai fost folosi pe aceasta pozitie de catre Sabau, ajucat de nevoie la inchidere si la Benfica de vreo 2 ori si a jucat pe postul respectiv de 2-3 si in Spania. La Benfica a jucat de cele mai multe ori mijlocas stanga, la Racing, ajucat deasemenea pa aceeasi pozitie. S-ar putea sa fie o solutie surpriza.

    • Calin Cocora
      Sunday, 3 February, 2013 at 01:12

      IQ Sare e mai degraba alternativa la Muri, E nevoie de un tip de jucator care poate asigura tranzitie la firul ierbii si din aproape in aproape. Muri daca are cate un Sougou in fiecare banda si unul in centru s-ar putea sa se descurce si ca om de pasa, lung inainte ca din trei vanturi { :) } unul o prinde. De Muniru avem nevoie. La el marea problema este ca fizic n-a avut pregatire de fotbalist ci de fondist, de jucator care alearga linear, fara rupere de ritm, fara zvacnet, bazandu-se exclusiv pe abilitati deosebite in controlul balonului. Pregatirea din cantonament la cam rupt, la el dupa o repriza si un sfert incep problemele musculare. La deficienta de pregatire fizica se adauga lipsa cvasitotala de cultura tactica. Daca ceilalti au mai inteles ceva din 4-3-3, Muniru cam nimic, nici macar nu-si gasea locul pe teren. Incarcarea fizica la care a fost constrans i-a facut picioarele grele, asa ca nici giumbuslucurile nu i-au mai iesit. Mai mult la el se vede clar dezorientarea tactica, faptul ca nu poate da drumul la minge intr-o zona unde trebuie sa fie coechipierul, ci ca trebuie sa-l caute vizual, ca trebuie sa fotografieze terenul, sa gandeasca si apoi sa paseze. Pana nu invata ABC tactic nu ne va fi prea util, dar la talentul pe care il are nu cred sa-i ia prea mult timp.

  16. lengyel attila
    Saturday, 2 February, 2013 at 19:37

    citesc parerile voastre despre sisteme,despre jucatori,dar pt mine ingrijorator este aceasta pregatire de iarna care seamana cu o vacanta.Am inteles ca se face un singur antrenament pe zi intr-o perioada de acumulare fizica si se insista mult pe meciuri amicale ,amicale de tot cu adversari slabi.Va pot spune cu certitudine ca nimic nu este mai usor si mai placut decit un joc amical.S-a vazut imediat reactia echipei la primul adversar mai serios.Personal am o senzatie de vacanta lejera si prelungita,de fapt si atitudinea jucatorilor in meciuri denota aceeasi lejeritate.Poate ca timpul pregatirii de iarna la munte ,in zapada pina la genunchi ,cu trei antrenamente grele pe zi nu mai este actual ,totusi cred ca este gresit sa faci o luna de cantonament pentru plimbare .Ramin cu multe regrete dupa Bastos,Sougou si in special pt Vasilegarray,un jucator multivalent care putea juca pe orice post in noua echipa.

    • Calin Cocora
      Sunday, 3 February, 2013 at 00:41

      Sunt de cele mai multe ori 2 antrenamente pe zi. Inaintea meciurilor de dimineata are loc un antrenament scurt dar intens. Asta a fost pana acum. In rest e sigur ca nu-i vacanta, e programata si recuperarea de dupa antrenament. PS, cat timp echipa a stat pe malul marii, a comandat inclusiv exercitii in apa, in apa marii pentru refacere si pentru eliminarea acidului lactic. Din informatiile pe care le am s-a lucrat extrem de serios. E adevarat, PS a introdus mingea la majoritatea exercitiilor fizice pentru a le face mai digerabile. Mai mult mare parte din exercitii au fost stimulative prin faptul ca propuneau mereu o competitie intre parteneri, sau microgrupe (4-6 jucatori), pentru a elimina lehamitea de efort. Exercitii fizice care de regula cerea efort de vointa si scrasnet de dinti s-au facut cu zambet pe buze. In aceasta faza echipa e incarcata fizic aproape de maxim, acum a intrat intr-o faza noua care sa redea jucatorilor sprinteneala pana la jocul cu Inter.

  17. caneto
    Saturday, 2 February, 2013 at 19:41

    Lotul lui Inter pentru Uefa, conform Dolce: Portari: Samir Handanovic, Vid Belec, Luca Castellazzi. Fundasi: Cristian Chivu, Jonathan Cicero Moreira, Juan Jesus, Yuto Nagatomo, Alvaro Pereira, Andrea Ranocchia, Walter Samuel, Matias Silvestre, Javier Zanetti. Mijlocasi: Ricardo Alvarez, Marco Benassi, Esteban Cambiasso, Walter Gargano, Fredy Guarin, Mateo Kovacic, Gabi Mudingayi, Joel Obi. Atacanti: Antonio Cassano, Diego Milito, Rodrigo Palacio. Vad ca italienii l-au facut public, noi inca nu.

  18. emil
    Sunday, 3 February, 2013 at 09:04

    Cand e urmatorul amical?

    • Calin Cocora
      Sunday, 3 February, 2013 at 11:49

      05 feb. 2013, ora 18:00, CFR Cluj - Rubin Kazan, 09 feb. 2013, ora 18:00, CFR Cluj - Atletico Paranense,

  19. kiruj
    Sunday, 3 February, 2013 at 18:05

    SIENA - INTER 3-1 (et. 23, serie A). Am văzut "spectacolul" doar din min. 60, Chivu era deja eliminat, după ce a făcut şi penalti de 3-1 pt. gazde, în min. 54. I-am văzut jucând laolaltă pe Kovacic şi pe Kuzmanovic, noii veniţi pe lista EL. Stramaccioni nu se coieşte foarte mult, i-a şi băgat la luptă, fără mare efect pe tabelă, însă. Ambii sunt jucători cerebrali, tehnici (ca şi majoritatea celor din fosta Iugoslavie), peste "godmeşii" lor (Gargano, Benassi, etc.), dar mai au de tras să se acomodeze cu alde Zanetti & comp. I-am văzut în 8 partide, să spui că sunt masochist (citat din Calin Cocora) e puţin spus, fenomenului i se potriveşte mai degrabă calificativul "sado-maso", mă rog...Încerc să revin marţi sau miercuri cu o sinteză a celor 8 meciuri, jucători utilizaţi, pe ce posturi, formule, randament, oportunităţi / carenţe, etc. Pe urmă 10 ani de zile nu mă mai uit la niciun meci din serie A...:)

    • Calin Cocora
      Monday, 4 February, 2013 at 00:49

      Rezultatul ne este favorabil. Daca Inter tinteste CL trebuie sa joace la maxim etapele urmatoare. Au de ales intre EL si CL. In campionat daca vor macar locul de calificari nu pot face pasi gresiti. Kovacic şi Kuzmanovic nu cred ca pot sa ne sperie, am vazut altii si mai si. Cei doi ne demonstreaza insa, ca integrarea nu-i mai grea ca un doctorat, numai in liga nostra mitica, integrarea incepe cand vine un jucator si pare a nu fi gata, in multe cazuri, nici cand pleaca, oare de ce?

      • kiruj
        Monday, 4 February, 2013 at 01:13

        Interesant este că îi bagă pe amândoi în luptă doar după 2-3 antrenamente (poate şi mai puţin). Nici vorbă de "integrare" cu colegii, cu oraşul, exersare de scheme, module etc., îi bagă la disperare, şi gata!! Practic se recunoaşte că evoluţiile titularilor din meciurile anterioare nu au fost mulţumitoare (în mare parte chiar datorită lui Stramaccioni, vom vedea de ce), şi atunci orice soluţie trebuie încercată, contrar tuturor tratatelor de pregătire, tactică, exersare etc. Vorbim - totuşi - de un meci oficial, contra lanternei, în condiţiile în care orice punct pierdut te poate îndepărta de CL... Adică nu e meci amical de Antalya, unde bagi jucătorii în achipă direct de pe aeroport... Este un mic semn de capitulare "tactică", dacă vrei... HAI CFR!!!

        • Calin Cocora
          Monday, 4 February, 2013 at 15:17

          Maestre, mie cel mai groaza imi e de schimbarea antrenorului, de socul care se produce. Am vazut integral 3 meciuri si partial (pe sarite) 2. In toate am trait senzatia ca cel mai mult ii incurca antrenorul, care vrea sa joace mereu ca din manual, fiind usor de contracarat. Senzatia ca isi incurca echipa cu partitura tactica mi-a venit meci de meci. Tactic mi se par previzibili si incapabili sa surprinda, calitatile jucatorilor nu prea conteaza pentru antrenor, fisa postului e rigida si fiecare o invata pe de rost cand intra in teren. Am vazut joc in care lui Zanetti i s-a cerut travaliu de inchizator, acolo a fost pus sa joace. Veteranul poate tactic orice, fizic ii ceri degeaba sa fie maratonist sau sprinter. La Stramaccioni joaca posturile, nu oamenii, e mai bun de dascal de tactica decat de antrenor.

  20. PINTEA
    Monday, 4 February, 2013 at 11:20

    Eu ma intreb ce pazeste presedintele Muresan...e cumva si el in vacanta ? Ma gindesc cu groaza la retur...de INTER ce sa mai zic !? Da doamne sa ma-nsel !!!

  21. Luk2170
    Monday, 4 February, 2013 at 11:52

    Eu personal sunt convins că oficialii CFR-ului nu se aşteaptă la nimic de la dubla cu Inter. Aici sunt de acord cu ei, au vândut la momentul potrivit, nu au dat pasărea din mână pentru cea de pe gard. Sunt îngrijorat în schimb pentru Cupa României şi pentru Campionat (sau ce a mai rămas din el). Jocul nostru nu promite încă foarte multe, nici nu are cum să promită cu ce mijloc avem. AVEM NEVOIE DE UN MIJLOCAŞ DE CALITATE -- COORDONATOR DE JOC. Ştiu că aceşti coordonatori sunt scumpi, dar oare nu e scump să plăteşti salariile a 7-8 jucători care nu fac şi nici nu vor face nimic (şi nici nu poţi scăpa de ei)? Economia este bună, dar atunci când ea se transformă în zgârcenie rezultatele se văd -- competitorii din campionat ne cunosc bine şi ne lovesc tot timpul în punctul sensibil (de aceea am rezerve în legătură cu rezultatele din Cupă şi din Campionat).

  22. nea_silica_MS
    Monday, 4 February, 2013 at 13:28

    Am revăzut meciul sâmbâta după amiază. Poate mi-a mai trecut supărarea, poate am privit fără patimă, oricum meciul mi s-a părut frumos. Echipa noastră (incluzând cascadorii râsului Stăncioiu-Maftei-Rada) a jucat destul de bine, ținându-i deseori în șah pe cel puțin la fel de bine cotații noștri adversari. Am avut și situații de a înscrie. Putea ieși mai bine, dar chiar și așa, nu am fost cu mult sub adversarii noștri. Adevărat, Hora a dispărut de câteva ori din joc, dar alteori a și jucat cu folos. Idem și Camora. În concluziune: meci util, mulți dintre jucătorii încercați pot fi o soluție (campionat?), sprijiniți de valorile noastre din lot.

    • Calin Cocora
      Monday, 4 February, 2013 at 15:21

      Hora pe faza ofensiva a avut cateva contributii, defensiv a fost mai superfcial decat Bastos cand era rau cu capul. Camora, in prima repriza a fost lasat la indemana adversarului, tactic pe stanga a fost dezastru.

  23. Alin
    Monday, 4 February, 2013 at 14:09

    Bun, am asteptat sa vina cineva de la CFR cu o strategie pt viitor, pt "next level". Erau cele 2 variante: 1. FC Porto (cumperi, cresti, vinzi, cumperi mai bine); 2. Ajax (academie cu zeci de talente anual). Nimic. Deducem ca se merge pe vechea strategie si nivelul maxim de competenta a cam fost atins. Pana acum ne ajuta si campionatul deoarece ajunsese la un nivel acceptabil. Cu exodul de valori si insolventa valoarea competitiei va scadea pana aproape de fotbalul amator. Banii vor fi tot mai putini, iar vanzari de jucatori pe 3 mil de euro vor fi utopii. Fara o strategie noua, adaptata la ce se intampla in exterior, mentinerea actualului "level" este imposibila. Acum era momentul pt un salt calitativ. Daca ne mai intalnim de 10 ori cu Basel in tur preliminar de cate ori credeti ca ii batem? Inter, trecem de italieni doar daca vor ei neaparat sa iasa din competitie.

  24. Cristi
    Monday, 4 February, 2013 at 14:20

    Alin, te contrazici. Daca sustii ca nivelul campionatului scade, consecinta logica e ca ne va fi mai usor sa accedem an de an in cupele europene. Obiectivul principal sunt competitiile interne, cele internationale fiind bonusul rezultatelor interne. Modelele enumerate de tine au doua probleme mari - Porto este costisitor ca numar de jucatori sub contract (noi ne plingem la 35), Ajax e scump ca infrastructura si produce dupa minim 10 ani.

    • adrian 4
      Monday, 4 February, 2013 at 16:00

      da ne luptam sa castigam an de an campionatul sau sa jucam in Europa League si cand ajungem acolo sa ne facem de ras ca doar ce conteaza cam asta vrei sa spui? in primul rand rezultatele din competitile europene sunt mult mai importante decat orice titlu din liga 1 si apoi daca acest club nu va adapta o strategie de viitor in care sa nu mai platim aiurea fotbalisti modesti ci sa crestem prin o academie proprie va ajunge mai rau decat rapid ... poate doar asa se vor trezi muresan si arpi

      • Calin Cocora
        Monday, 4 February, 2013 at 16:34

        Daca in anul in care echipa castiga 10 puncte vorbesti despre cum se face de ras CFR in competitii europene, atunci e clar esti fan Barcelona. Ma mir de un singur lucru, cum de admiti ca "gunoiul" de echipa catalana sa fi pierdut anul trecut trofeul, asa-i ca dupa mintea domniei tale s-au facut de ras? Mai oameni buni eu cred ca prea confundati bugetul clubului cu propriul buzunar imaginar. Ma intreb daca voi stiti ca echipa trebuie sa-si ia licenta? Daca stiti detalii contractuale la Bastos ori Sougou? daca stiti cand se incaseaza banii din CL? Daca stiti cum arata baza de pregatire pentru juniori? Daca stiti ca e cea mai moderna si mai dotata din tara si ca este proprietatea clubului? Incearca Hagi sa faca una similara la Constanta. Stiti ca CFR detine procente la cateva scoli de fotbal din strainatate? Cata vreme nu puteti raspunde pozitiv la intrebarile de mai sus si la multe altele pe care nu le-am pus, discutiile despre calitatea managementului si despre cat de tare se va face clubul de ras, ori cat de repede va deveni Rapid 2, sunt cel putin inutile. E ca si cum eu i-as da sfaturi lui Schumacher referitoare la pilotarea unui Ferari de formula 1.

        • caneto
          Monday, 4 February, 2013 at 16:52

          10 puncte?! vrei sa zici 22. pana acum :)

        • Alin
          Monday, 4 February, 2013 at 17:14

          Caline, noi lansam niste discutii daca e voie. Managementul a fost foarte bun. Lucruri care nu se dau publicitatii nu prea avem de unde sti. Aici chiar iti suntem recunoscatori pt "inside information". Daca tu sustii ca exista o strategie clara, foarte bine, dar nu vad de ce nu putem sti si noi ca suporteri despre ce este vorba.

          • Calin Cocora
            Tuesday, 5 February, 2013 at 01:55

            @Alin, discutiile sunt libere. Informatiile pe care eu vi le-am dat sunt publice. Sunt lucruri comunicate in special de IM, e adevarat, in stil caracteristic. Strategia daca e buna, sau rea, evident e de discutat si e foarte bine ca se discuta._________ Eu am criticat atitudinea lui @adrian4, care, daca recitesti, vezi bine ce afirma, referitor la facutul de ras in Europa, asta tocmai in anul in care am uimit continentul, in anul in care, in plan international s-a vorbit doar laudativ deCFR. Cat despre juniori ce sa zic? Abia au trecut 10 ani de cand echipa era in prag de desfiintare. Un copil e selectionat la 7 -8 ani, pana la 19 ani e junior. Centrul de juniori a fost pus la punct in urma cu 7-8ani. Cand sa produca? De atunci pana acum, au aparut cateva nume care fac parte in liga 1 sau 2, care au trecut pe la CFR juniori, Vlad Bujor, Cornel Ene(imprumutat la UTA), Borostean, Bus, Negrut si Tiut(imprumutati la Unirea Alba Iulia), Curileac(Fc Snagov) si mai sunt cativa care nu-mi vin in minte. Acestora li se adauga portarul Man si revelatia stagiului de iarna, Paun. Nu e putin lucru, nu e nici foarte mult, dar sa intelegem ca e doar inceputul, ca abia abia apare prima generatie. O sa-mi vorbiti de Hagi. Viitorul e o facatura, acolo nu sunt produsele lui Hagi, acolo sunt jucatori stransi din tara care au facut 2-3 ani de juniorat la asa zisa academiecare e un business mai mare al lui Hagi si al becaliotilor care in cardasie Piturca in incercarea de a vopsi jucatori pentru export. Rezultatele se vor vedea curand la nivel de nationala, dar si la nivel de nationala detineret.

      • Cristi
        Monday, 4 February, 2013 at 17:13

        Vreau doar sa spun ca fara rezultate interne nu pupi participari in cupele europene. Ca sa te poti blama, trebuie sa ai in primul rind dreptul sa participi. Altfel ramii fata mare cu onoarea nepatata la nivel de Chiajna.

    • Alin
      Monday, 4 February, 2013 at 16:46

      Nu ma contrazic: campionatul scade si vom accede usor nu in cupele europene, ci in "preliminariile" cupelor europene. Noi nu suntem inca in situatia lui Dinamo care considera drept mare realizare eliminarea din primul tur preliminar si vanzarea "vedetelor" cu 800 de mii de euro. Eu asta spun: vom ajungem si noi acolo. Daca tu crezi ca cineva mai cumpara Bastosi si Sougousi de la noi urmarind marile derbiuri cu Chiajna, Mioveni, Iasi te inseli. Cele 2 exemple date de mine pot fi urmate la o scara mai mica, bineinteles. Este vital sa ai o strategie: "un plan prost e mai bun decat nimic". Nu sunt dezamagit, urmaresc cu mare interes in continuare ce decizii se iau, dar nici nu pot fi naiv si sa sper la "next level" fara nici o baza.

  25. Cristi
    Monday, 4 February, 2013 at 17:10

    Alin, asa cum si Calin a scris mai sus, este o chestiune de bugete nu de dorinte. Clubul este normal sa se autofinanteze si din banii ce se obtin doar in piata interna poti face ceva la nivel de Bistrita sau Chiajna. Restul este un balans intre performanta sportiva, achizitii inspirate si vinzari fara romantisme. Pe spirala asta, deocamdata nu se poate reprosa nimic mangementului. Cu campionatul imi pare rau, dar tot te contrazici. Degeaba esti locul 9 in Bundesliga , ca stai acasa, chiar daca bati tot campionatul tot acasa stai de marti pina joi. In cupele europene, cu sau fara tur preliminar, joci doar daca ai performanta interna. In al doilea rind, nu exista o legatura intre valoarea campionatului si preturile jucatorilor performanti. Vezi de ex. cam cit iau echipele din Croatia pe jucatorii lor (e suficient sa te uiti la Kovacic de la Inter) sau alternativ campionatul Poloniei, tara in care fotbalul e un sport secundar dupa volei si care vinde lejer jucatori la sume similare cu preturile obtinute de CFR - vezi anul asta Rudnevs, Milik, Wolski sau acum citiva ani Lewandowski sau Blaszczykowski.

    • Alin
      Monday, 4 February, 2013 at 20:11

      Cu "nu exista o legatura intre valoarea campionatului si preturile jucatorilor performanti" m-ai inchis. De fapt, tu nu faci decat sa-mi dai dreptate: expunerea aduce vanzari bune. Kovacic vine de la Dinamo Zagreb, participanta de 7 ori consecutiv in grupele CL, de cateva ori a si iesit in primavara EL. Cu ce ochi se uita echipele mari la Dinamo Zagreb? La fel, expunerea fotbalului polonez in Germania e suficient de mare, plus ca riscul ca acesti jucatori sa nu se adapteze si sa nu confirme este scazut. Trebuie sa-ti expui marfa la Mall daca vrei sa vinzi bine, nu in Oser.

      • Cristi
        Monday, 4 February, 2013 at 22:53

        Si Steaua a fost "mallul fotbalului romanesc" si nu mai au trecere ca desi vitrina era frumoasa, hainele de marca erau contrafacute. Valoarea perceputa a jucatorilor este data asa cum ai spus si tu de nivelul de rateuri. Din fost Yugoslavie se pleca din anii 60 iar jucatorii confirma, neavind asta vreo legatura cu cit de puternic e campinatul Bosniei Hertegovina. Daca jucatorii pe care ii va da CFRul vor confirma precum Traore sau Perreira si nu se vor intoarce cu coada intre picioare ca Deac, atunci si pretul mediu al tranzactiilor va creste.

  26. Luk2170
    Monday, 4 February, 2013 at 17:48

    Alin -- miza e accederea în grupele CL. Acolo sunt banii adevăraţi, în EL sunt mărunţiş, dar şi acolo e bine pt. că se pot face bani din vânzarea de jucători (doar dacă joci bine). Problema mare este că în acest an e sub semnul întrebării participarea noastră în EL sezonul viitor. E important să nu ne rupem de Europa fotbalistică, un an pe tuşă înseamnă de fapt 2 ani pierduţi din punt de vedere financiar. Recunosc că nici eu nu văd nici o strategie în momentul de faţă, dacă era o strategie ne întăream mijlocul care e de mult timp deficitar -- mai ales că acum sunt şi bani proveniţi din CL şi din vânzări. Cine ştie. poate se întâmplă ceva pe ultima sută de metri, adevărul e că pentru campionat mai e puţin timp la dispoziţie.

    • Cristi
      Monday, 4 February, 2013 at 18:33

      LUK, asa revenim la discutia cu next level. Pina acum a fost una calda, una rece, adia un an CL, un an nimic. Next level ar fi sa jucam in fiecare an in cupele europene si sa ne putem baza pe o anumita continuitate. Pentru ca nici ulciorul cu campionate in ani pari nu poate fi o regula pentru totdeauna. Ceea ce insa se confunda sunt nivelele necesare mizei principale - un loc de EL si mizei secundare, o comportare onorabila in dubla cu Inter. Intrebarea principala ce rezulta de aici nu e ce ar fi facut sougou impotriva lui Zanetti ci ce vor face Weldon sau Maah cu Astra sau Pandurii.

    • Alin
      Monday, 4 February, 2013 at 20:28

      Prin strategie inteleg un plan de a fi competitiv pe termen lung. Nu am mari emotii cu locul de EL anul acesta, ramane de vazut cate tururi preliminare jucam in functie de locul ocupat/ cupa. Nu ne rupem de Europa fotbalistica acum, sa vedem ce facem pe viitor. Mijlocasii de creatie ii asteptam pt ca nu poti avea posesie fara mijloc, e clar ca Paulo Sergio asta cere. Pana atunci vedem maine, sper, echipa standard pt turul cu Inter. Hai CFR.

  27. halley
    Monday, 4 February, 2013 at 22:08

    Nu poti castiga campionatul cu jucatori noi adusi vara, ne-a iesit in trecut dar am avut si un noroc iesit din comun. Ar merge si strategia actuala dar ar trebui sa aducem jucatori noi iarna sa aiba timp pentru acomodare, pregatire. Mai sper sa facem vreo 2-3 achizitii, perioada de transferuri in campionatele puternice s-a incheiat poate au ramas ceva prospaturi de luat gratis...

  28. kiruj
    Monday, 4 February, 2013 at 22:32

    @CJ-07-CFR : Salut, 07, ţi-am transmis prin e-mail un "material" de analiză a lui Inter , dacă zici că trece de "barem" postează-l, te rog, că eu-s "analfabet rău"...Pe urmă ne mai certăm şi noi puţin...:)

    • CJ-07-CFR
      Monday, 4 February, 2013 at 22:37

      I hate you! Ich hasse dich! :)

      • kiruj
        Monday, 4 February, 2013 at 23:33

        Et tu, mi fili, Brute ? Mă "heiţi" şi tu ? Crezi că n-am eu destui care mă "heitesc" 24/24, 7/7 ?

  29. barox
    Monday, 4 February, 2013 at 22:54

    cata vreme Ferrari-ul se intinereste in garaj....strategia e buna

    • Cristi
      Tuesday, 5 February, 2013 at 00:02

      Comentariul tau e aiurea. Pina la urma pe banii lui omul face ce vrea. Ai vreo dovada ca banii nu vin din alt business (chirie la Sigma) ? Si daca ar veni din fotbal, e businessul lui- el a bagat banii, el a riscat, e normal sa isi faca si o dambla daca i-a iesit. Pina la urma, pretul masinii aleai e undeva la sub 1% din banii acumulati in ultimul an.Tu daca iesi la o bauta cu amicii in ziua de salariu, nu faci acelasi lucru, pastrind proportiile?

    • Calin Cocora
      Tuesday, 5 February, 2013 at 02:05

      In Romania legislatia societatilor comerciale nu permite nimanui sa ia bani dintr-o Societate pe Actiuni cand il taie capul. Musai banutii aia vin din alta parte, oricum nu sunt bani din caseria CFR, nu din incasarile de anul acesta.

  30. Since1907
    Monday, 4 February, 2013 at 23:59

    @Luk2170 Asta nu inteleg nici eu,s-au adus tot felul de panarame la club care au salarii chiar bunicele,avem un lot mult prea mare.Uitati va la Atletico Madrid sau Valencia,ambele au lot de 24 de jucatori,asta insemnand un prim 11,cate o rezerva pe fiecare post plus doi tineri de perspectiva.Simplu si basic.

    • Cristi
      Tuesday, 5 February, 2013 at 02:11

      In teorie perfect de acord. Dar ambele echipe au si o echipa a doua, ceea ce CFR nu mai are. Daca mai adaugi 5-6 jucatori care penduleaza intre cele doua echipe (tineri promitatori, convalescenti nerefacuti total, jucatori care nu apuca sa joace la prima echipa) ai o imagine mai aproape de realitate. Plus ca una e lotul de facto si alta cel teoretic, incluzind aici accidentatii pe termen lung, miinile moarte etc. O a treia chestiune ar fi tipicul clubului. Atletico este un club cumparator - are suficiente resurse sa caute exact ce isi doreste si poate plati. CFR nu poate trece de o anumita limita si atunci mai trebuie sa ia jucatori si atunci cind e momentul, chiar daca momentan nu ajuta efectiv echipa. Dar iti dau dreptate ca numarul celor aflati in tranzit se poate reduce. Daca ma uit la FC Porto par si ei o echipa scurta cu 25 de jucatori in lot, daca ma uit insa la transferuri si vad ca anul asta au dat 25 de jucatori, vinduti sau imprumutati, explica si asta niste lucruri. Fotbalul din Romania e in contractie si nu prea e usor nici sa imprumuti surplusul de jucatori care nu prind lotul principal.

  31. Calin Cocora
    Tuesday, 5 February, 2013 at 01:56

    Iata o dovada cacineva se lupta pentru viitor.sportulsalajean.ro

    • fotbalfan
      Tuesday, 5 February, 2013 at 05:30

      2 articole despre 2 fosti juniori ceferisti: rosu, care tocmai a ajuns la vaslui ........... link1 si ene care este imprumutat la uta: link2 ............................. mai e mult pana departe, din pacate. stiu ca sunt naiv si nu inteleg multe lucruri insa nu pricep deloc de ce nu se aduce un staff profesionist la juniori si echipa a 2a.

      • Calin Cocora
        Tuesday, 5 February, 2013 at 12:16

        Ambii sunt jucatori foarte promitatori, buni pentru varsta lor, nici eu nu inteleg cine-i risipeste cu nonsalanta. Pe amandoi i-am vazut de 2-3 ori la echipa a ll -a (sau la juniori nici nu mai stiu sigur) si amandoi mi-au placut, au fost printre remarcati alaturi de Tothazan si Kharbat Ayman. Poate responsabilii, ma refer in special la Zamfir, stiu mai multe decat vedem noi. Contrar celor afirmate in publicatia aradeana CFR are echipa a doua inscrisa in liga a 4-a, iata lotul cu care s-a inceput competitia: 1 Adofo Godfred; 2 Aranyosi Flaviu Bogdan 19-06-1995; 3 Burcă Gabriel 18-02-1995; 4 Bus Sergiu Florin 02-11-1992; 5 Cadiș Vlad George 10-07-1994; 6 Carter Antony ; 7 Codorean Bogdan 29-06-1995 ; 8 Crișan Septimiu Andrei 01-07-1994 ; 9 Crisan Andrei Florin 10-10-1995 ; 10 Dani Zoltan Szilard 16-04-1994 ; 11 Horgoș Dumitru Ionuț 15-01-1994 ; 12 Horj Răzvan 17-12-1995 ; 13 Hoza Rovin Vladut 20-06-1994 ; 14 Ilea Bogdan Andrei 01-08-1994 ; 15 Lignani Matteo 07-09-1991 ; 16 Lupu Adrian Gabriel 19-07-1994 ; 17 Madru Marius 13-01-1994 ; 18 Man Cristian 13-06-1994 ; 19 Negru Emanuel Rareș 04-09-1995 ; 20 Odenie Catalin Ionut 18-01-1995 ; 21 Paravan Bogdan Grigore 02-01-1994 ; 22 Pataki Zalan Lazos 12-11-1995 ; 23 Pintea Rares 01-08-1995 ; 24 Pojar Vlad Mihai 21-10-1994 ; 25 Păun Alexandru 01-04-1995 ; 26 Tîrlea Ionuț 12-05-1995 ; 27 Tăbîrță Cristian 26-09-1994 ; 28 Valean Craciun Vlad 02-06-1994 ; 29 Veres Szilard 27-01-1996 ; Clasamentul il aveti mai jos: # Nume echipa M V E I G P A 1 C.S. ATLETIC OLIMPIA GHERLA 12 10 1 1 33-11 31p +13 2 S.C.S. F.C. C.F.R. 1907 (2) CLUJ S.A. 12 10 0 2 63-13 30p +12 3 A.S. VULTURII VULTURENI 12 10 0 2 47-15 30p +12 4 C.S. UNIREA JUCU 12 9 1 2 36-15 28p +10 5 A.S. VIITORUL GÂRBĂU SAT 12 8 1 3 39-21 25p +7 6 C.S. SOMEȘUL 2010 APAHIDA 12 6 1 5 25-18 19p +1 7 F.C. SOMEȘUL GILĂU 12 5 1 6 31-31 16p -2 8 A.S. VULTURUL MINTIU-GHERLII 12 5 1 6 22-23 16p -2 9 C.S. UNIREA 1946 FLOREȘTI 12 4 0 8 24-43 12p -6 10 A.S. INDUSTRIA SÂRMEI 1921 CÂMPIA TURZII 12 3 1 8 15-31 10p -8 11 C.S. AGHIREȘU 12 2 0 10 10-46 6p -12 12 A.S. C.F.R. DEJ 12 1 1 10 9-42 4p -14 13 A.S. UNIREA TRITENII DE JOS 12 0 2 10 6-51 2p -16

  32. cristian oprea
    Thursday, 9 May, 2013 at 12:27

    mai umblati la juniori sunt cativa ce merita atentie sporita pe mine m-a impresionat tanarul Lupu Adrian care are un sut fantastic ,mi se pare un jucator foarte tehnic , echipei ii trebuie energie si ambitie

Leave A Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>