Tuesday, May. 23, 2017

Fotbaliștii, bicicliștii și petardele

Written By:

|

Monday, 25 March, 2013

|

Posted In:

|

47 Comments

Fotbaliștii, bicicliștii și petardele

În ultima vreme s-a tot discutat despre jucătorii noştri mai noi şi mai vechi, cine ce-a mai făcut, pe unde mai joacă acum etc., aşa că mi-am „trasat” o sarcină de partid unic clară: să întocmesc un inventar al tuturor jucătorilor care au făcut parte din lotul echipei noastre în cele 9 ediţii de Liga 1, începând cu sezonul 2004-2005. Am preluat majoritatea informațiilor de pe site-ul www.transfermarkt.co.uk. Pentru eventualele greșeli cer scuze și în numele lor (am găsit câteva pe care le-am corectat, dar poate mai sunt), dar și în nume propriu (nu exclud aportul personal la categoria greșeli, fiind nevoie de niște operațiuni mai sofisticate de transpunere a datelor primare în forma de mai jos).

A. Lista tuturor jucătorilor care au făcut parte din lotul echipei CFR Cluj în cele 9 ediţii de Liga 1

B. Clasamentul jucătorilor cu minim patru ediţii în lotul echipei CFR Cluj după anul 2004

OBSERVAŢII:

1. Tabelul A conţine 133 (!) jucători utilizaţi mai mult sau mai puţin în cele 9 ediţii (inclusiv cea în curs); sinteza este grupată pe posturile dintr-o echipă.

2. La fiecare jucător, în căsuţa ediţiilor apare un „X” pe un fond verde, dacă acesta a făcut parte din lot în acel sezon. Ultima coloană e o informaţie privind echipa actuală a jucătorului respectiv. Şi aici apar câteva căsuţe goale, probabil nu au fost informaţii, şi nu m-am mai „coit” cu căutări google, că timpu-i preţios…

3. Cei mai mulţi jucători au fost prezenţi în sezoanele 2006-2007 şi 2010-2011 (câte 40), adică în sezoanele premergătoare celor în care am câştigat titluri de campioni. Nu stăm rău nici acum (35), adică (prin extrapolare, sau – mai degrabă – inducţie) sezonul următor trebuie să ne aducă un nou titlu… :)

4. Tabelul poate reprezenta un inventar „online” al echipei noastre, şi – dacă mai trăim -  îl putem completa cu noutăţile din sezoanele viitoare (dacă nu noi, măcar nepoţii noştrii…).

5. Tot pe site-ul menţionat mai sus avem – în alte secţiuni – şi nişte date de transfer ale celor veniţi şi plecaţi, la un moment dat (când voi avea mai mult timp voi reactualiza acest tabel şi cu aceste informaţii, caz în care putem construi adevărate fluxuri financiare, mai cu seamă dacă vom scoate de undeva şi salariile – măcar orientative – ale jucătorilor).

6. Tabelul B este un „extras” al primului, figurând doar cei care „rezistat” măcar 4 sezoane la noi, în ordine descrescătoare. Conduce detaşat Panin (prezent în toate ediţiile!) – un sincer bravo şi respect etern, Cristi! Pe podium îl găsim şi pe Cadu ( simbolul CFR-ului contemporan, o legendă vie), dar şi pe Stăncioiu, chiar dacă a fost utilizat mult mai puţin de la o vreme.

Share This Article

Related News

„Fotbal” despre CFR – file de arhivă (29)
„Fotbal” despre CFR – file de arhivă (28)
„Fotbal” despre CFR – file de arhivă (27)

About Author

kiruj

(47) Readers Comments

  1. Cristi
    Monday, 25 March, 2013 at 01:22

    Multumiri pentru efort, Kiruj! Legea numerelor mari si durata mai lunga de timp ne pot arata mereu niste tendinte interesant, fara sa vedem doar secvente. Ceea ce mie mi-a sarit in ochi la prima lecturare este ca in medie avem 15 jucatori noi/sezon adica ca 50% din lot, cu alte cuvinte undeva putin peste 12 luni napirlim cu totul si echipa se schimba total,statistic evident. Nu stiu cum e fluctuatia la alte cluburi cu care am putea sa ne comparam, dar ar fi o explicatie pertinenta a a sinusoidelor in evolutia clubului de la un sezon la altul. Dar poate ma insel si o privire asupra "lotului net", care exclude membrii statistici gen Martinez, Adofo, Lignani etc ne va arata o alta imagine. O alta cifra interesanta din ultimii 3 ani este ca vindem cam 3 jucatori pe sezon pe bani buni. Cu alte cuvinte, rata statistica de conversie cumparati/ vinduti bine e de 20%. De aici si impresia noastra ca sunt atitea 'petarde', mai ales daca ele ramin mai multe sezoane.

    • kiruj
      Monday, 25 March, 2013 at 08:01

      Dacă în sezonul 2004-2005 aveam 27 de jucători, apoi în următoarele 8 sezoane am ajuns la un total de 133, înseamnă că s-au mai achiziţionat 133-27=106 jucători (în 8 sezoane), adică -în medie- 13,25 jucători noi pe sezon. Cam mult, mai mult de 6-7 jucători ne se aduc la echipe "aşezate" din acest punct de vedere, caz în care ajungeam la un număr total de 27+8*7=83 de jucători, hai să fie 90. Înseamnă că avem o rată de achiziţie cu aproape 50% mai mare decât cea normală. O justificare solidă există în schimb : evoluţia permanent ascendentă a echipei în primii 4 ani, apoi 3 titluri, 3 cupe şi 2 supercupe.

  2. Cristi
    Monday, 25 March, 2013 at 03:58

    Inca o constatare pe baza tabelului si a datelor din transfermarkt. Pina acum am avut 12 jucatori plecati pe min. 1 mil de euro suma de transfer sau imprumut. 75% dintre ei au plecat dupa max. 2 ani la club, exceptiile fiind Bastos (2,5), Culio si Deac. Cu alte cuvinte, fereastra unui transfer se cam inchide dupa perioada asta. In aceeasi perioada avem ca 20 de jucatori (am adaugat aici si pe cei gen Ivo Pinto trecuti cu zero sau un semn de intrebare) cumparati cu sume de min 700.000 euro (ar corespunde la 1 mil incasari daca luam in considerare si sume adiacente la impresari, prime de instalare etc) sau 25 de jucatori cu o investitie de min 600.000 euro, ceea ce ne arata ca pina acum ca jumatate din jucatorii in care s-au bagat sume mai serioase au putet fi fructificati pe piata transferurilor.De asemenea, un amanunt interesant pentru toti cei care sustin investitii masive: cu exceptia lui Alvaro Perreira, toti jucatorii adusi cu investitii de min 1 mil de euro au fost vinduti in pierdere sau majoritatea au plecat gratis (Amoreinha, Y.Kone, Sandberg).

    • kiruj
      Monday, 25 March, 2013 at 08:06

      Corect, achiziţiile masive (şi în special din Portugalia) au început din 2006, atunci era greu de realizat o rată de transfer care să iasă pe plus, atunci s-au făcut "acumulările" pregătitioare pentru primul titlu. Acum deja se încearcă autofinanţarea, şi -logic- intenţia este ca suma încasată din vânzări să fie peste cea plătită pe achiziţii noi (nu vorbesc acum de celelalte venituri din CL, etc.).

  3. andrei
    Monday, 25 March, 2013 at 05:59

    Trica a jucat mai mult de un sezon la noi.

  4. kiruj
    Monday, 25 March, 2013 at 08:11

    Rog să semnalaţi orice eroare (cum a făcut Andrei cu Trică), le voi nota pe toate şi la sfârşit voi reactualiza tabelul. Fac -totuşi- precizarea că un jucător este considerat "în lot într-un sezon anume" (adică cu "X" în căsuţă) chiar dacă a fost adus în ultima etapă din acel sezon, sau invers, a plecat după prima etapă din acel sezon. Aceste "prezenţe în lot" (cu "X") nu au nicio treabă nici cu gradul de utilizare al jucătorului (câte meciuri/minute a jucat, etc.).

    • caneto
      Monday, 25 March, 2013 at 08:28

      Nu pot rata tocmai eu ocazia :) Fara sa-i purec pe toti, asa la o prima aruncare cu privirea: Pereira doar in 2008-2009, Hirschfeld 07-08, 08-09, Bud a avut singura perioada buna in 09-10, care tocmai lipseste in tabel, Trica a jucat si in turul lui 08-09, si o scurta perioada in 09-10, Emil Dica ne-a incantat si in 2009-10, Nicoara n-a plecat la Pandurii decat in aceasta iarna, nu-l vad pe Sanchez Prette.

  5. caneto
    Monday, 25 March, 2013 at 08:40

    Peskovic, a jucat sigur in meciul de cupa de la Craiova, la 3 zile dupa ce a fost instalat Mandorlini ca antrenor, deci 2009-2010.

  6. kiruj
    Monday, 25 March, 2013 at 08:51

    @ Caneto : şi-am ridicat mingea la fileu, vasăzică...:) Mersi pt. observaţii, le-am notat, vor fi şi altele (probabil), iar la sfârşit bag tot tabelul reactualizat în ăla cu notele jucătorilor, să fie accesabil tot timpul. HAI CFR !!

    • kiruj
      Monday, 25 March, 2013 at 08:55

      ..."ţi-am ridicat"...scuze.

      • caneto
        Monday, 25 March, 2013 at 09:09

        Ioi, De Zerbi 2009-2010, Craiova- CFR 2-3. Unde-i Bottone?

    • caneto
      Monday, 25 March, 2013 at 08:58

      Adauga-l si pe Fabbiani, a inceput la noi camp. 2008-2009, dupa aia a plecat.

    • caneto
      Monday, 25 March, 2013 at 09:04

      Leo Veloso si in '09-'10. Gata, schimb modul de abordare, ma uit care-s trecuti corect :) )))

      • kiruj
        Monday, 25 March, 2013 at 09:08

        Stai liniştit, până ce vin achiziţiile pentru noul sezon vom corecta toate erorile...:)

  7. Luk2170
    Monday, 25 March, 2013 at 10:41

    A muncit Kiruj la tabelul ăşta. Faptul că s-au achiziţionat în medie 13 jucători pe sezon mi-se pare mult. Din punct de vedere fotbalistic clar nu e bine. Practic ai o echipă nouă în fiecare sezon. E adevărat că 70% din aceste achiziţii au fost rezerve permanente, dar e clar că nu poţi avea evoluţii constante dacă faci atât de multe achiziţii. Din punct de vedere financiar mi se pare că situaţia e şi mai proastă. Chiar dacă majoritatea acestor jucători au fost aduşi aproape gratis, salariile acestor umpluturi au fost consistente. S-a şi văzut de altfel faptul că datorită unor contracte păguboase pt. club, nu s-a putut scăpa de aceşti jucători, ei preferă să facă tuşa şi să îşi încaseze banii (bani care nu i-ar primi de la nici un alt club). Practic dedeucem de aici că dacă nu am fi participat 3 sezoane în CL clubul ar fi fost falimentar. Ce se va întâmpla pe viitor dacă se continuă această tendinţă în achiziţii ? Speranţele pentru o nouă participare în CL peste 2 ani sunt mici. Consider că e nevoie de achiziţii mult mai bine cumpănite, contează nu numărul ci calitatea lor. Degeaba aduci 10 jucători gratis dacă trebuie să plăteşti salarii bune 2-3 ani de zile iar aceşti jucători nu sunt buni de nimic. Practic vinzi un jucător bine cu 3 mil. , bani pe care îi bagi apoi în plata şi pregătirea unor petarde. Consider că s-a greşit şi în pregătirea unor jucători, nu toţi au fost petarde la început, unii chiar promiteau. Faza cu pregătirea trebuie să dea de gândit clubului, dacă nu suntem în stare să creştem câţiva jucătorii proprii (prectic Deac e singurul care a confirmat) şi dacă achiziţiile numite speranţe se transformă în decepţii înseamnă că ceva nu se face bine.

    • caneto
      Monday, 25 March, 2013 at 10:58

      Facand o trecere in revista a numelor din lista vom vedea ca numarul petardelor este totusi mai mic decat a celor care si-au facut treaba. Probabil are si conducerea calcule facute, ce procentaj de petarde poate suporta bugetul. Nu exista jucator pentru care poti baga mana in foc ca il aduci si confirma sigur. Nu se poate spune ca Dorsin, Hirschfeld sau Valente n-au fost fotbalisti inainte de transferul lor la CFR.

      • CJ-07-CFR
        Monday, 25 March, 2013 at 14:43

        Numai în ochii unora Dorsin poate fi trecut la petarde. El a fost victima campaniei CFR (plin de bani) din acea vreme, când cei care nu dădeau randament imediat erau extirpați din lot și... „altul la rând”! Să fim serioși: când a fost adus nu se știa că nu are viteza lui Ivo Pinto? În afară de faptul că era mai lent decât prevede legea pentru un fundaș lateral, ce tâmpenii atât de mari a făcut, că eu nu mai țin minte?!

        • caneto
          Monday, 25 March, 2013 at 14:51

          Nici n-am spus ca a fost petarda,dar indiferent de motive, n-a reusit sau n-a fost lasat sa confirme la CFR.

    • kiruj
      Monday, 25 March, 2013 at 11:22

      Păi e nevoie şi de "hamali de lux" în orice echipă, nu numai pianişti...:) Bună observaţie : situaţia de azi se datorează unor greşeli comise preponderent în perioada 2006-2009, vorbim de politica de transferuri, evident. Acea cursă nebună de cumpărături "la kilogram" (care aducea cu psihoza populaţiei de-a cumpăra stocuri imense de zahăr, etc. înainte de războaie...) poate fi absolvită DOAR de dorinţa imensă (şi lăudabilă) a conducerii de-a arde mult mai repede nişte etape de "dezvoltare", de-a ajunge acolo sus, cât masi repede. În astfel de cazuri nu te uiţi la bani , arunci cu ele în stânga şi-n dreapta (dacă îi şi ai), obiectivul contează. Ei, odată cocoţaţi pe acele piscuri considerate "intangibile" cu ceva ani în urmă, este timp şi pentru analize financiare, pentru corecţii, etc. Acum trăim era corecţiilor strategice în cea ce priveşte politica de transferuri (dar şi politica financiară), deci imposibil să nu se simtă un recul. Ai dreptate, situaţia seamănă cu falimentul (personal eu nu cred că suntem f.apropae de aşa ceva), deci musai să se ia nişte măsuri sănătoase de reglare a "hibelor" din trecut. Sunt de acord cu tine şi cu rata foarte mare a celor care se strică la noi, ceva chiar nu e bine. În opinia mea -şi asta se leagă de primul aspect, cel al transferurilor- din dorinţa de-a obţine rezultate cât mai bune şi cât mai repede (=de-a arde etapele), paralel cu cumpărăturile cu camionul s-a instaurat şi o strategie de joc (nescrisă, dar sesizabilă) mai simplă, "focu' pe ei", de tip contraatac, dacă vrei, bazată pe determinare, pe mobilizare şi mai puţin pe joc elaborat. Ei, în aceste condiţii se ajunge la "scapă cine poate" : unii profită de ocazie şi îşi fac o bună reclamă afară (ajungând la echipe mari), alţii nu, ei devin "petardele" noastre.

  8. Cristi
    Monday, 25 March, 2013 at 11:51

    Chestia cu petardele si reusitele e foarte relativa. Daca vom considera ca la viteza de dezvoltare a clubului o echipa 'normala' tine cam 3 ani si ca numarul optim ar fi de 26-27 de jucatori, ajungem la un numar de 80 de jucatori 'formula ideala'. Plecind de la ideea ca deja incepem sa ne formam echipa pentru sezonul viitor am putea creste cifra asta la 90 si adaugind si lotul care va veni in vara urmatoare vom avea per total un 'surplus' de ca. 50 de jucatori.Nu e foarte mult daca ne gindim ca dicutam de aproape 10 ani si de un ecart Dvizia B- Liga Campionilor unde apar statistic si o parte din lotul "pentru promovarea in Liga 1" si cel " de raminere in Liga1 in primul an".

    • kiruj
      Monday, 25 March, 2013 at 12:04

      Corect ! Nu poţi compara 10 ani de divizie A al unuia care nu poate (şi nu vrea...) să termine mai sus de locul 8-9, dar nici să retrogradeze (de ex. Braşov, cu o evoluţie liniară) şi CFR care în aceşti ani a ars distanţa dintre div.C şi CL. La Braşov era suficient un lot de 80 de jucători pe aceşti 10 ani (chiar o să verific cât era în realitate), pe când la noi mai era nevoie de "personal auxiliar" suplimentar pentru urcare.

  9. Luk2170
    Monday, 25 March, 2013 at 12:03

    Caneto -- în legătură cu Valente nu sunt de acord cu tine. În momentul în care s-a anunţat aducerea lui la CFR am căutat pe net ceva jocuri ale acestuia (a fost prezentat cu mare pompă la noi). Nu am fost încîntat de ce am văzut, practic e acelaşi jucător care l-am văzut pe net : cu puţină tehnică, dar lent, moale, fără forţă şi rezistenţă, nu am descoperit nici o realizare a lui. Sunt de părere că atunci când aduci un sportiv cauţi anumite calităţi specifice jocului. Practic Valente în afară de puţină tehnică nu avea nimic sesizabil, şi având în vedere şi vârsta lui a fost un transfer ratat din start. Valente nu a fost fotbalist şi nici nu va fi.

  10. cfr1978
    Monday, 25 March, 2013 at 13:05

    Au mai jucat/făcut parte: Kolasinac, Marius Vintilă, Zito Ogbona, Osvaldo Canales... Felicitări pt statistică şi efortul depus!

    • kiruj
      Monday, 25 March, 2013 at 13:50

      Am notat, mă interesez. Problema e alta : există o definiţie exactă pentru ce urmărim noi ? Adică -formal- care sunt condiţiile ca un jucător să fie catalogat ca făcând parte OFICIAL din lotul unei echipe ? Probabil trebuie să existe o listă care se trimite (şi apoi se reactualizează) la FRF / Ligă, există nişte documente şi la club, dar -îţi spun sincer- nu mi-e foarte clar cum e cu această definiţie. Au fost cazuri de jucători aduşi în probe, cu ceva jocuri amicale în picioare, dar trimişi la plimbare ulterior, cu ei ce se întâmplă ? Sau , de ex. , ce-i cu Cristi Man, car a fost dus chiar la Manchester ? Îndeplineşte -şi el- condiţia de-a "face parte din lot" ? Poate careva dintre tribunişti mă lămureşte...HAI CFR !!

      • CJ-07-CFR
        Monday, 25 March, 2013 at 14:36

        Păi dacă pe Mikhael Ruiz l-ai trecut la portari, deși n-a jucat nici măcar un meci pentru CFR, de ce să nu-l pui pe Man? Teoretic, putea să joace pe Old Trafford. Apropo de Ruiz link

        • caneto
          Monday, 25 March, 2013 at 14:46

          Poate ma insel, dar asa tin minte ca a aparat o data intr-un meci de Cupa Romaniei.

        • kiruj
          Monday, 25 March, 2013 at 16:08

          Mersi, Dinule, pt. link şi pentru informaţie. Am reţinut-o "spre prelucrare". Oricum, numai sesizările lui Caneto mă obligă la o zi liberă...:))

      • cfr1978
        Monday, 25 March, 2013 at 16:52

        Kolasinac a jucat câteva meciuri în primul campionat 2004-2005, dar a sfârşit cu dublă fractură, la 35 de ani, Marius Vintilă a fost adus de la Steaua, a jucat puţin tot în campionatul 2004-2005 şi a marcat pentru 2-2 la Braşov, Zito Ogbona în ciuda fizicului său a fost accidentat mereu, dar a primit medalia de campion 2008, vezi diploma, iar Osvaldo Canales a jucat 4 minute într-un meci de la Vaslui, nu mai ştiu anul... s-ar putea să mai fi fost şi alţii, care mie mi-au scăpat... felicitări încă o dată... Hai CFR!!

  11. caneto
    Monday, 25 March, 2013 at 14:09

    kiruj, am trecut la studiu amanuntit si cercetare pe footballzz si-am mai dat de urmatorii: celebrul Gustavo Oberman :), Nei :), Nelson Cabrera, Luis Alberto (de asta am uitat, ca n-a facut nimic, a venit, a dat golul pe Old Trafford, a plecat :)), Aguirregaray, apoi Vitaly Balytsky, Slavco Georgievski, Daniel Baston, Leontin Chitescu, Sergio Esteche, Edvan, Casal.

    • kiruj
      Monday, 25 March, 2013 at 15:53

      M-am lămurit : trebuie să corectez serios evidenţele (ca conţinut, nu ca formă), dar spun din nou : nu ştiu în ce statistici să am încredere şi -în fnal- ce înţelegem prin "a făcut parte din lot" ?

  12. Cristi
    Monday, 25 March, 2013 at 14:47

    Intrebarea e citi dintre jucatorii enumerati au fost adusi pentru echipa a doua, unde au existat citeva tentative. Ceea ce iarasi nu stim este ce a fost luat 'la pachet' pe principiul vine X dar ne scapi si de Y din partea unor cluburi sau vine X si ni-l plaseam si pe Z ca strategie a impresarilor.

    • caneto
      Monday, 25 March, 2013 at 14:55

      Corect, ca pe vremea lui nea ceasca, primeai o sticla de rom doar conditionat cu un 1kil de peste oceanic congelat :)

      • Cristi
        Monday, 25 March, 2013 at 15:58

        Eu nu beam pe vremea aia, dar cumparam Sportul la pachet cu Scinteia ;)

      • kiruj
        Monday, 25 March, 2013 at 16:05

        Dacă faci referire la sortimentele de rom autohtone din acea vreme, stau şi mă gândesc cine cu cine era cuplat (peştele cu romul sau invers...:)) aşa de proaste erau. Dacă te-ai gândit la aia din Jamaica, e altă brânză...:).

    • kiruj
      Monday, 25 March, 2013 at 16:00

      Combinaţiile tip "la pachet" nu le vom afla niciodată, iar din punctul de vedere strict al acestei evidenţe nici nu are o mare relevanţă. Pe mine m-ar linişti pentru moment să am o definiţie clară (urmată de o sursă sigură) privind noţiunea de "a făcut parte din lot în sezonul Y"...

      • Cristi
        Monday, 25 March, 2013 at 16:28

        Bine, chestia asta era legata strict de calculul'petardelor', nu de statistica generala.

  13. Suporter CFR-ist
    Monday, 25 March, 2013 at 16:48

    asa prostii despre cfr cluj nu am auzit demult in presa din bucuresti. auziti ce au scris mihai costea din vara la cfr. astia din lipsa de subiecte scriu minciunile astea cu razvan lucescu, petre grigoras si mai nou si cu mihai costea la cluj. deja sunt penibili cu inventiile lor despre cfr cluj

    • Cristi
      Monday, 25 March, 2013 at 20:12

      Pe undeva ii doar ca l-au dat pe Kapetanos moca dar au platit cite un milion pe Semedo si Surdu..atita ca nu pot recunoaste.

  14. pora
    Monday, 25 March, 2013 at 18:44

    manuel jose, ce nu are cfr acum, a plecat prea repede

  15. gica10
    Monday, 25 March, 2013 at 20:05

    A mai fost un moldovean,la care i-a dat o caruta de bani.......unul inalt, cu par mare si deshalat.Ma bucurasem ca l-a luat,dar n-a confirmat.O fi fost la Ceahlaul,dar l-a vrut si Vasluiul....parca asta era istoria si-n final a plecat in campionatul Moldovei.

  16. gica10
    Monday, 25 March, 2013 at 20:07

    Scuze cred ca era vorba de Frunza......

    • caneto
      Monday, 25 March, 2013 at 20:16

      De la Vaslui a fost cumparat - parca cu 300.000 - si imprumutat de CFR la Ceahlaul, dupa ce s-a vazut ca n-are fata de CFR.

  17. Barox
    Monday, 25 March, 2013 at 21:55

    Oare de ce nu se regasesc jucatorii astia pe site-ul oficial cfr1907 ...au mancat o mamaliga visinie oamenii astia, iar nostalgcii isi aduc aminte cu placere...pana la urma cand parcurg lista cu privirea

  18. Saul
    Monday, 25 March, 2013 at 22:46

    Daca initial era vorba de 133,in final cred ca s-a depasit cifra de 150. Astept tabelul actualizat,daca mai ai timp si energie pentru asa ceva. Oricum felicitari pentru munca depusa,la fel si sotiei tale pentru ca mai are rabdare!

    • Cristi
      Monday, 25 March, 2013 at 23:09

      Din astia cred ca vreo 25% nu au prins nici un mers in Liga1. Doar din lotul de anul asta , cu zero meciuri pentru CFR sunt Adofo, Lignani, Ene, Man,Martinez. si veniti ca sa fie plecati mai gasim cu duiumul.

    • kiruj
      Tuesday, 26 March, 2013 at 00:02

      La mine în familie e democraţie : le discutăm pe toate, pe urmă le facem cum spun eu...:)

  19. Cata
    Monday, 25 March, 2013 at 23:34

    Happy 1000 likes everybody!

Leave A Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>