Sunday, Dec. 4, 2016

Predicţie bruiată

Written By:

|

Sunday, 14 July, 2013

|

Posted In:

|

145 Comments

Predicţie bruiată

Aşteptarea e pe sfârşite, campionatul stă să înceapă. Forurile româneşti şi-au făcut improvizaţia obişnuită de ocupare a locurilor din block-start-uri, doar că de data asta cu mai mare pripeală şi neglijare a propriilor regulamente decât oricând. Este un semn clar că se mai găsesc tot mai puţine cluburi în România în stare să facă faţă rigorilor fotbalului profesionist şi că se merge în continuare pe cârpeală, nu pe soluţii de însănătoşire. Corabia e condamnată să se scufunde, asta este clar, iar actualul sezon cred că va aduce şi mai aproape apogeul dezastrului financiar din fotbalul românesc. Mă aştept ca molima din eşalonul secund să intre în acest an şi la nivelul primei divizii, să avem măcar o retragere prematură din campionat. Competiţia e tot mai şchioapă, sunt prea multe echipe „împăiate” financiar, insolvabile şi fără putinţă de revigorare, iar minunile promise de restructuratori nu le văd realizabile. La vedere, e prea puţin plus şi prea mult minus în fotbalul nostru. Va fi un sezon sub deviza „scapă cine poate”. Ce rost are să mai fie ţinute în faţă aceste cluburi muribunde? Cel care are primul de suferit este nivelul valoric general. Priviţi numele şi cotele de transferuri din campionatul României din 2008 încoace. Este o pantă descendentă tot mai abruptă, valori tot mai puţine, pretenţii tot mai mici. 3 echipe care sunt restricţionate (pe considerente regulamentare) de la accederea în cupe europene, alte 6 care nu cred că îşi propun altceva decât figuraţie şi evitarea retrogradării, rezultă o pareză majoră a competiţiei. Nici despre restul nu se poate spune că ar duce-o mai bine. În afară de CFR şi Steaua, doar Dinamo, Pandurii şi foarte palid, Petrolul sau Vaslui, pot emite poate mici pretenţii, pe baza loturilor actuale şi ale minimelor transferuri făcute. Aşteptaţi-vă aşadar la un campionat ce stă sub zodia meciurilor de gen tip „Ceahlăul – Viitorul Constanţa”, unul în care se va dilua şi mai mult audienţa acestui sport şi care va avea repercusiuni directe asupra sumelor de vânzare a „produsului” în sezoanele viitoare. Nu mai este oteveizarea fotbalului vorbit, nu mai sunt nebunii de serviciu, Becali şi Porumboiu (pare-se), valul de interes pentru Steaua se va sparge la primul eşec european, nu mai e calitate şi nici bani publici pentru „caritate”.

Acesta este sezonul în care CFR-ul încearcă să menţină tradiţia succeselor din doi în doi ani, în care nu există altă alternativă decât titlul cu numărul 4, orice alt rezultat fiind un eşec. E cale lungă şi încurcată până la acest deziderat, sunt lucruri încurajatoare, dar şi îngrijorătoare. Balanţa urzelilor autohtone ne este clar defavorabilă, atât în privinţa echipelor „aliate” cât şi în cea a arbitrajelor. Cred că nimeni nu va ţine cu noi, nimeni nu-şi doreşte ca CFR-ul să aibă succes, un marş al nostru spre titlu ar omorî definitiv bruma de interes pentru campionat. Mă aştept la multe piedici, mă aştept să nu ne putem baza decât pe noi înşine. Cred că va trebui să fim de 2 ori mai buni decât restul pentru a putea obţine trofeul. Totul se bazează pe ceea ce vom demonstra pe teren, trebuie să trecem primii „linia de sosire” cu toate placajele la limita regulamentului ce ni se vor aplica.

Eu am aşteptat cât mai cuminte să văd finalul meciurilor amicale, pentru a trage linie şi a face o analiză cât mai completă. Din păcate, tocmai aici a apărut prima dezamăgire majoră, o primă lovitură urâtă din interior. Amicalele CFR-ului s-au văzut doar pe jumătate, asta din cauza celor pe care CFR-ul îi poartă cu mândrie pe tricouri: Look TV. Se pot înţelege argumentele reci ale cifrelor, ale audienţei, dar faptul că pentru „televiziunea Transilvaniei” primează meciurile Stelei, ale lui Dinamo, în faţa celor ale lui CFR, este o porcărie intolerabilă şi o jignire la adresa suporterilor echipei, cei care se mândresc cu această „echipă a Ardealului”. Argumentul că Rednic a cerut expres să nu fie televizat un meci cu, să zicem, Macabi Haifa, nu ţine deloc, meciurile nu au fost închise publicului. Sigur, acum câţiva ani nu se televiza niciun meci, nu exista acest apetit pentru amicale, dar acum, fiind totuşi posibilităţile tehnice, este o grosolănie ca dintre un meci al CFR-ului şi unul al lui Dinamo, televiziunea asta văzută de public ca „a lui Paszkany” să-i aleagă pe bucureşteni. Poate televiziunea a avut de câştigat strict pe moment acelui meci, a cules un punct sau două de audienţă (nu mai mult, oricum), dar pe termen lung a pierdut enorm din punctul de vedere al nişei de public spre care se îndreaptă. Vă spun deschis: eu, transilvănean, nu mai am acum niciun motiv, nicio așteptare de la această televiziune, care oricum nu mi-a oferit nici măcar Transilvania (aşa cum promitea), ci doar Cluj, Cluj, Cluj, într-un mod cu inclinaţii de tabloidizare. E treaba lor cum se orientează pe piaţă, dar la nivel conceptual Paszkany şi cei din jurul său au dat încă un semnal că nu îi prea interesează cum se vede/cum se promovează CFR-ul. Aşa că încă o dată spun: dacă pe ei nu-i interesează, de ce să ne mai agităm noi? Gustul lăsat e prea amar şi e întregit şi de prestaţia jalnică a comentatorilor la meciurile care au fost măcar transmise, de inepţiile, inexactităţile şi platitudinile relatate. Sincer, nu credeam că se pot găsi atât de uşor crainici mai slabi decât cei de la Digisport/GspTV. Oare chiar oricine poate lucra în televiziune?!

Din frânturile astea de transmisie putem forma doar o imagine „mişcată” asupra echipei. Ar fi trebuit neapărat să vedem meciurile cu Macabi Haifa şi, mai ales, dezastrul amical avut cu Viktoria Plzen, pentru a putea enunţa cu mai multă siguranţă ideile. Totuşi, ceea ce cred că se vede:

Tactica

Echipa a suferit o schimbare majoră la nivel tactic. S-a făcut pasul destul de hotărât către atac, atât din pricina transferurilor (şi a jucătorilor reveniţi la echipă), cât şi datorită concepţiei noului antrenor. Ca şi pricepere, Rednic este mult peste Trică, această comparaţie este aproape inutilă. Voi merge însă mai departe şi îl voi compara pe Rednic cu antrenorul român pe ai cărui paşi merge destul de apăsat, spunând că pare un pic mai meticulos decât Andone. Asta este promiţător, sperăm să aibă şi diplomaţia lui.

Jocul nostru de posesie pare mult mai legat, CFR-ul arată mult mai bine în atac. Poate fi înşelătoare această imagine, vorbim totuşi doar de amicale în care adversarii şi-au făcut numai jocul obişnuit, fără preocupări tactice de a ne bloca pe noi. Vom vedea în campionat cu mai mare precizie cât de bine stăm la capitolul ofensiv. Totuşi, schimbarea majoră există, pare să s-a produs o trecere clară către un 4-4-2, mai pretabil fotbalului banal, demodat, românesc. Se asigură o mobilitate mai mare spre trecerea din mers spre alte sisteme, fie spre 4-3-3, fie spre 4-1-4-1, ori spre obişnuitul 4-2-3-1. Şi jucătorii puşi în teren par să asigure această polivalenţă, de vreme ce pe Costea îl vedem muncind mult mai departe de careu decât ne-am fi imaginat, dar ajungând frumos şi la finalizare atunci când e cazul. La nivel tactic cred că stăm foarte bine, vom fi greu de descifrat şi blocat.

Matriţa asta tactică este foarte îmbucurătoare, este temelia construcţiei echipei. Sigur, contează şi ce piese se pun în ea. Voi analiza pe compartimente, plecând de sus în jos, de la atac, rana care a „sângerat” cel mai mult în sezonul trecut.

Atacul

Costea, Costea şi iar Costea! Olteanul a făcut, zic eu, minuni în amicale, este numele de care se leagă cele mai multe speranţe. Valoarea lui Florin Costea am cunoscut-o de mult, pe propria piele, iar faptul că dispăruse o vreme din pricina accidentării grave suferite ne-a ajutat la negocierea transferului. Aducerea lui cred că este una dintre mişcările cele mai inspirate din această vară. După forma pe care a arătat-o la meciul CFR – CS Turnu Severin, să nu-l fi luat (mai ales că era liber de contract) ar fi fost o mare prostie. Pare matur în joc, pare că ştie de ce a venit la Cluj, are toate şansele să fie un nou Trică pentru CFR. Trebuie doar să aibă şansa de partea lui, să fie ferit de o nouă accidentare, genunchiul său poate fi acum „de sticlă”. Orice recidivă acolo poate însemna finalul carierei sale la nivel înalt (acelaşi lucru e valabil şi pentru Deac). În amicale, Costea a fost vedeta noastră, a încântat prin execuţii, dar şi prin participarea la jocul colectiv. Îşi merită numele şi nota de pe tricou: 10!  A fost pus să joace mai în stânga, a reuşit perfect să acopere o poziţie pe care noi suntem deficitari de foarte multă vreme, cam de la Dubarbier încoace (făcând abstracţie de micile zvâcniri ale lui Deac).

Al doilea jucător esenţial pare a fi nou-adusul Tade. Francezul este o excelentă afacere, un alt jucător polivalent. L-am văzut destul de puţin deocamdată, dar chiar şi aşa tot îi apreciez combativitatea, felul în care câştigă duelurile. Rămâne să-l vedem şi la execuţia finală. Nu ştiu dacă va fi doar vârful împins (are totuşi o înălţime destul de bună), dar cu siguranţă ar putea fi chiar şi atacantul de susţinere pe care îl căutam de atâta vreme, cel care să facă legătura între mijlocaşi şi vârful de careu sau între mijlocaşi şi gol.

Ce facem cu celălalt atacant? Ronny a plecat, Kapetanos nu pare a fi strălucitor şi sper să i se găsească o vânzare cât mai profitabilă, pentru binele tuturor. Se aud cam multe zvonuri, se pare că se mai caută un atacant şi sper să nu fie vreunul mărginit la forţă, ci mai degrabă unul bun la toate, cam cum era Weldon acum două sezoane. Dacă nu vom găsi o opţiune viabilă, tot nu ar fi chiar un dezastru. A revenit Batin la club, după îndelungi rodaje la Pandurii şi Braşov. Cred că e momentul să i se dea şi lui o şansă, să se aibă răbdare cu el. Este printre cei mai oportunişti atacanţi din campionat, are un excelent simţ al plasamentului şi demarcării, poate fi un Rusescu inventat de CFR. Buş încă nu e de nivelul primei echipe, el cred că mai are nevoie de măcar 1-2 sezoane împrumutat. La fel stă treaba şi cu Negruţ. Important ar fi să-i împrumutăm în Divizia A, să-i ţinem la nivel înalt şi să nu-i abandonăm prin seriile de B, de unde nu au cum să deprindă mare lucru.

Dintre cei vechi, ne vom putea baza pe Maah şi Rui Pedro. Rui Pedro va avea în sfârşit mai multă acţiune în jurul său, mai multe oportunităţi de pasă, va putea îndeplini mai bine funcţia de coordonare şi de rupere a ritmului (letală în campionatul românesc), iar Maah, ei bine, el trebuie mai întâi să ne arate cine era el cu adevărat: cel din finalul returului sau cel din perioada de secetă? Pentru a completa aria ofensivă, îl voi nota şi pe Deac, cel care întregeşte jocul ofensiv şi care trebuie doar să fie la nivelul returul trecut. Având toate aceste nume disponibile, avem suficiente argumente pentru atac și cred că vom avea parte de mult spectacol în sezonul ce începe.

Mijlocul

Acest compartiment depinde de cât de mult echilibru va fi între linii la mijloc, de cum vom avea densitate şi cum vom domina zona mediană. Pe cine ne bazăm la mijloc? Aici e o penurie de soluţii, au plecat chiar prea mulţi jucători. Cele mai mari pierderi sunt Mureşan şi Sare (chiar dacă ivorianul scăzuse mult din punctul de vedere al formei). Muri era însă omul care ar fi fost esenţial acum, este cel care ar fi putut reduce numărul de închizători necesari chiar la unu, era omul în stare să recupereze şi să blocheze de unul singur. Fără el va trebui să găsim omul să-l înlocuiască şi nu cred că putem să ne bazăm pe încercări, ci doar pe certitudini. Aşadar, Muniru, Obiora şi chiar Sepsi (oare facem din el ceva ce nu este?) nu cred că pot fi vreunul trecuţi ca titulari de drept, fiecare având lacune majore. Djokovic pare cel mai în măsură să catalizeze speranţele, atât din punctul de vedere al experienţei, al CV-ului, dar şi prin calmul pe care-l arată pe teren. Totuşi, cred că se impune transferul unui mijlocaş la închidere de valoare certă (probată, nu vreun rebut de Italia), chiar acum, în ceasul al XII-lea, asta ca să reuşim să câştigăm dueluri, să recuperăm bine mingea şi să nu stricăm tot ce s-a clădit bine pentru atac. Ar dura până se va integra, până va căpăta automatismele necesare, dar calitatea certă suplineşte multe lucruri, tocmai de aceea subliniam termenul „de valoare”. Plecarea lui Muri trebuia rapid echilibrată de un transfer pe măsură, să fi putut juca eventual cu un singur închizător şi cu un mijlocaş box to box (sau chiar mai ofensiv), un om de creaţie după care tot tânjim de atâta vreme. Cu doi închizători s-ar putea din nou să suferim un scurt-circuit între mijlocaşi şi toţi cei puşi în atac.

Pe margini, pare destul de mult dezechilibru. Nicoară şi Hora au ca principală calitate cetăţenia română, vor fi excelenţi pentru a ne completa numărul minim necesar pe foaia de joc, dar nimic din ceea ce arată până acum nu mă face să sper mai multe de la ei. Mai degrabă aş spera ca dintre Edimar şi Camora unul dintre ei să ajungă uneori ca mijlocaş stânga, cel mai indicat fiind pentru asta Edimar (Camora e prea preţios ca fundaş pentru a-l strica altundeva). Sper doar ca sistemul 4-4-2 să rezolve cât mai ofensiv acoperirea acestor poziţii, sper ca Deac şi Costea să poată veni bine şi pe aceste zone, pentru a nu mai fi nevoie de niciunul dintre numele de mai sus.

Apărarea

Cele mai mari probleme cred că le vom avea în apărare, iar temerea principală poartă numele Cadu. La ce gafe a făcut în returul trecut (culminând cu cea din finala Cupei) Cadu nu pare a mai fi în stare să fie stâlp al apărării. Să sperăm că era doar o perioadă mai proastă (sau neinteresantă) pentru el, fiindcă altfel pe zona lui putem suferi enorm. A fost adus Brandao, pare mare valoare acest transfer pentru noi. Să-l vedem însă integrându-se şi coordonându-se cu restul ceferiştilor, zona stoperilor fiind una foarte greu de reglat şi foarte uşor de dereglat. Deocamdată singurul pe care ne putem baza este Piccolo, însă dacă zvonurile despre transferul său se adeveresc, atunci vom avea o foarte mare problemă în centrul apărării şi ar fi bine să ne ocupăm de ea în prealabil. Rada poate fi cel mult rezervă şi ar trebui să ne gândim din timp la încă un transfer acolo. Pe centrul apărării cântărea foarte mult prezenţa lui Muri, era prima centură straşnică de apărare chiar în faţa fundaşilor. Fără el riscăm foarte tare să ne trezim descoperiţi, pe zona centrală a apărării nu putem face experimente atunci când ne propunem să câştigăm campionatul.

Pe flancuri, aşa cum am zis, Camora este bine fixat pe stânga. La nevoie vor fi Edimar şi Sepsi pentru acel post, deci avem variante suficiente. Pe dreapta însă nu-mi dau seama ce ne propunem. Velayos nu e rău, nu-i la nivelul lui Ivo Pinto, dar compensează binişor printr-un randament mai bun în apărare. Nu-mi dau seama însă cine va fi rezerva lui, acum că Lionn a fost cedat (oricum nu promitea mare lucru). Să fie vorba de Rada?! Faceţi vă rog un transfer acolo!

În poartă, Felgueiras nu are rival. Stăncioiu poate fi o rezervă capabilă, pentru situaţii stringente. Ce nu înţeleg este ce mai caută Mincă pe-acolo. Nu ar fi bun nici de al V-lea portar, darămite de al treilea. Pe poziţia aia mai bine promovăm un portar de la juniori, ar fi cazul să construim încet un fotbalist nu să folosim un petic fără viitor. Ar fi fost poate o mişcare bună să cumpărăm un portar bun (rapidistul Pecanha ar fi fost o variantă) şi să speculăm cota de piaţă a lui Felgueiras (el încă mai este supraevaluat). Aşa, în condiţiile de acum, transferul lui Super Mario ar trebui să fie blocat, fiindcă renunţare la el ar însemna renunţarea la titlu.

Concluzie  

În doar 2 luni CFR-ul a cunoscut o schimbare radicală. Pare că a devenit o echipă mai mobilă, mai orientată spre atac, dar este una care poate avea mari probleme în apărare. Spectacol vom avea, cu siguranţă, dar mi-e teamă să nu fie unul în care să dăm 2-3 goluri şi să luăm câte 4. Măcar în partidele cu echipele mici ar trebui să avem un avantaj, să ne luăm punctele (de regulă punctele astea fac diferenţa în clasament). Nu îi văd prea bine pe cei care vor încerca să ne „servească” o autobază, avem acum prea multe metode de a deschide o apărare închisă. Totuşi, cei care se vor lua la „trântă” cu noi, cei care vor face posesie şi ne vor câştiga mijlocul terenului ne vor pune mari probleme. Numele-cheie ale acestui sezon vor fi: Costea, Tade, Cadu, Djokovic şi Felgueiras şi, încă mai sper, măcar la 2 veniri (un mijlocaş de mare calitate, complementar cu Djokovic şi un fundaş dreapta). Aş schiţa un prim 11, după resursele de acum ale echipei: Felgueiras (cpt.) – Camora, Brandao, Piccolo, Velayos – Costea, Djokovic, Rui Pedro, Deac  - Maah, Tade.

Speranţe la titlu? Poate voi şoca, dar cred că depinde în primul rând de Steaua. Dacă ei vor juca precum în sezonul trecut, dacă nu se vor dezumfla rapid, atunci vom avea mari dificultăţi să-i depăşim şi sunt sceptic că vom reuşi asta. Dacă însă ei vor fi la semi-valoarea arătată în vară, cu baza pe Nikolic şi Mihai Costea sau cu transferuri cu pipeta, cred că adevărul fotbalului le va veni de hac, buboiul li se va sparge într-un Reghe-damf. Iar dacă la un moment dat vom trece în faţă, pregătiţi-vă bine pentru încă un sezon plin de scandaluri şi atacuri la adresa CFR-ului. Sper ca măcar Rednic să fie un bun comunicator, intern cât şi în exterior, fiindcă de la alte surse de mesaje publice mi-am luat de mult speranţa. Putem câştiga curat acest campionat, însă, în mod sigur, la final vom fi mânjiţi din cap până în picioare. Pregătiţi cizmele de cauciuc, intrăm în mocirlă!

Share This Article

Related News

S-a rezolvat, nu se poate…
Freudisme
Dulceața

About Author

albusibiu

La început a fost cuvântul... Apoi a inceput gâlceava!

(145) Readers Comments

  1. Rommelu Lukaka
    Monday, 15 July, 2013 at 00:15

    Je croix que le roumain (pas rromain ) "mocirla " est le meme chose comme est le francais "MERDRE "= liga 1.....

    • albusibiu
      Monday, 15 July, 2013 at 15:04

      Sau in romana: meandre.

  2. kiruj
    Monday, 15 July, 2013 at 00:35

    În max. 4 săptămâni vom şti mai multe. Practic vom şti şi noi dacă avem faţă de campioană. Cea mai bună achiziţie mi se pare aducerea lui Rednic, din mai multe motive, una din ele fiind cunoaşterea în detaliu a "mocirlei". HAI CFR !!!

    • albusibiu
      Monday, 15 July, 2013 at 15:05

      Ca un pariu: Rednic nu sta mai mult de un sezon la noi. Relatia Cadu-Rednic este cea mai greu de prevazut.

      • kiruj
        Monday, 15 July, 2013 at 15:33

        De acord în privinţa lui Rednic. Nici el nu prea vrea, nici şefii nu-s obişnuiţi cu proiectele "multianule", aşa că e clară treaba...pe de altă parte, dacă Rednic rămâne (măcar) un an, asta înseamnă în proporţie de 95% că am căştigat campionatul. Ştii tu despre ce vorbesc...:)) Treaba cu Cadu este la fel de adevărată, dar mie mi se pare (de fapt am şi anticipat acest lucru) că Rednic a avut simţul strategic suficient de dezvoltat încât să-l atragă pe Ricardo de partea lui, e drept, surprize pot apărea oricând...:). La fel de adevărat este şi faptul că Ricardo a cam rămas singur dintre foştii "vocali" ai echipei, are şi el o vârstă, volens-nolens trebuie să coopereze cu MR pentru a mai prinde un titlu (=prime de obiectiv, poate o nouă participare CL=alte prime şi mai şi, etc.). HAI CFR !!!

  3. Florinaccio SM
    Monday, 15 July, 2013 at 00:57

    Din pacate n-am reusit sa vad nici macar un amical din vara aceasta, asa ca mi-e greu sa emit pareri despre nou-venitii la echipa, ca si despre jocul CFR-ului din mandatul lui Rednic. Totusi, consider ca radiografia facuta de tine este una foarte corecta, mai cu seama in partea care vizeaza posturile ramase inca deficitare. Un mare plus pentru echipa cred ca va fi insa antrenorul, mai cu seama daca ne raportam la tehnicienii cu care am inceput ultimele doua sezoane. Cred ca Rednic e cu o clasa peste Andone si J.Costa, antrenori care mie nu mi-au placut mai deloc, mai cu seama si pentru stilul de joc imprimat echipei, unul mult prea defensiv pentru pretentiile CFR-ului. Ca sa ma refer si eu mai intai la atac, m-as bucura sa-l vindem pana la urma pe Kapetanos, iar cu/din banii repectivi sa incercam aducerea unei certitudini (ceva in genul Bokila, Wesley, Mokulu, M.Niculae, etc). Asta, desigur, daca nu exista deja ''pe teava'' o solutie la fel de buna, dar mult mai ieftina (ultima barfa-stire il da la noi pe un anume Ogbu, ochit de Rednic...). In orice caz, cu inca un nume mare in atac, cred ca am speria multe aparari, echipa ar capata cu adevarat fatza de campioana, iar Dan Dan si-ar putea face linistit abonament pt noul sezon, :) pentru ca spectacolul va fi asigurat in Gruia. In centrul liniei de mijloc, ce-ati spune de ''repatrierea'' lui Renan? Daca noul trend de la noi tot pare acela al imprumuturilor din Italia, consider ca brazilianul ar putea fi solutia ideala, benefica ambelor parti (CFR si jucator), pentru ca la Sampdoria Renan tot nu mai joaca. Nu stiu daca Nistor nu ar fi compatibil acolo cu Djokovic (mie mi se pare ca da), asa ca si el ar putea fi in cele din urma o solutie excelenta. Daca ma intrebati pe mine, eu as sugera aducerea lui la pachet cu Paul Anton, un alt mijlocas foarte bun pe care gorjenii l-au adus de la Bistrita in iarna si care a jucat excelent acolo, inca de la debut. Mi-e clar ca si Velayos are nevoie de o dublura pe care sa se poata conta la nevoie, iar acolo o solutie din campionatul intern cred ca ar putea fi pustiul Balasa, de la Viitorul Constanta, fiul fostului fotbalist pitestean al anilor 90, Cristi Balasa, care n-a fost nici el un jucator deloc rau. Chiar daca n-are decat vreo 18 ani, Balasa jr. imi pare destul de matur in joc, iar in 2-3 ani de zile ar putea fi un mare tun pentru CFR, mai ales ca la fundasii laterali cam toata lumea are probleme chiar si-n fotbalul mare. Peste toti, insa, ar fi (din punctul meu de vedere) DINAMOVISTUL COSMIN MATEI. Stiu ca n-ar fi deloc usor de adus (mai ales acum, cand la Dinamo s-a mai facut putina ordine odata cu venirea lui Negoita) dar cred ca nici chiar imposibil. Negoita imi pare ca ne copiaza din multe puncte de vedere, iar o oferta serioasa (vreun milion de euro) cred ca l-ar putea convinge sa ni-l cedeze. Ar fi insa un urias castig pentru noi, atat prin valoarea jucatorului, a polivalentei de care e capabil (joaca foarte bine atat pe benzi, cat si in spatele varfurilor), a varstei (cred ca 21 de ani) si nu numai. Are tot ce vrei: tehnica, viteza, executii, putere de patrundere, apetenta pentru gol, ambitie, etc. Ca talent, mi se pare cel putin de talia lui Bastos (chiar daca in trecut -poate si din cauza varstei- a avut si el probleme similare ''cu capul'', rezolvate insa de vreun an si ceva incoace). Cred ca daca am reusi transferul sau, plus alte doua-trei dintre numele amintite mai sus, am matura pe jos cu Steluta si cu celelalte competitoare din Liga I. El este cel mai mare pariu al meu pentru sezonul ce sta sa inceapa.

    • dan dan
      Monday, 15 July, 2013 at 10:00

      :)) Florinaccio, la faza cu abonamentul, pe langa fata de campioana, mai trebuie rezolvata problema de mentalitate a conducerii, aia cu respectarea pana la sfarsit a competitiilor in care jucam. In ultimii 3 ani, am avut 2 ani in care si-au batut joc de suporteri in retur... Cu spectacolul, imi vor lua mai multi bani pe bilete decat as fi dat pe abonament, sper sa fie asa!

    • SeaMan
      Wednesday, 17 July, 2013 at 00:42

      Esti un suporter pe cinste Florinacio , tipul de suporter ,,demodat'' ( de ala adevarat si de calitate ) cum nu se mai prea gaseste pe stadioanele noastre si tot mai rar si printre CFR-isti , da' ma bucur ca nu esti tu managerul clubului , sau macar scouter sef prin parohie : ) .Nu de alta ,dar ma gandesc la sperantele noastre de a ramane hegemonici . Acuma-i la fel de adevarat ca frumusetea se afla in ochii celui care priveste :) . Eu nu am vazut vreodata nimic din ce vezi tu la Cosmin Matei sau la Balasa Jr. Nici pe Chitu nu m-i l-am dorit vreodata la noi . Dar iti pot spune de doi flacai valorosi cu real potential de a ajunge fotbalisti si pe care-i avem chiar la echipa a 2-a .Cretu si Mocan . Tine minte de ei .L-am mai avea si pe Ene ca fundas central ,dar pe el nu pariez absolut nimic in viitorii 2 ani .Pe pustii aia doi ,da . Asta daca-i sa vorbim despre tineretul juvenil ,mandria tarii

  4. andrei
    Monday, 15 July, 2013 at 05:13

    Pe mine cel mai mult ma ingrijoreaza situatia mijlocasilor centrali, fiindca cumpararea lui Obiora sugereaza o lipsa clara de solutii pentru acoperirea postului respectiv. In plus, postul de fundas dreapta e si el descoperit, dar aici cred ca se va aduce pana la urma o rezerva pentru Velayos.

    • albusibiu
      Monday, 15 July, 2013 at 15:12

      Foarte corect, Obiora se vrea o solutie de avarie. Nu stiu daca e solutie, dar avarie sigur este. Nici cu Nistor nu mi-ar fi fost rusine, la ce pret si la cum l-am auzit vorbind. O fi fotbalist dar....atat. Mi-as dori un jucator cu macar un minimum de inteligenta pe acea pozitie.

  5. Horea
    Monday, 15 July, 2013 at 07:49

    Sunt total de acord cu ideile de baza:Rednic pare capabil sa aduca acea coeziune de mult asteptata in joc,speranta ca Florin Costea sa fie un atu major pentru titlu,temerile ca Steaua e,totusi,mai buna la ora actuala,ingrijorarea ca diferenta s-ar putea face prin piedicile care noua ni vor pune sigur iar rivalei principale nu,iar prestatia si discriminarea tocmai a Transivaniei Look e absolut revoltatoare!!

  6. caneto
    Monday, 15 July, 2013 at 08:25

    Stiu ca in cateva zile incepe campionatul, totusi mi se pare prematura analiza. :) Inca pentru o luna buna vom sta morcoviti ca un jucator dat dimineata ca probabil titular, sa nu fie transferat pana la ora inceperii meciului, dupa cum in orice moment ne putem trezi cu un senator de drept care sa rezolve problema de la mijlocul terenului sau din flancul drept al apararii. Pe Florin Costea si eu il consider un castig. Se plingea cineva, prin primavara, ca la CFR nu exista niciun jucator la care sa simti ca va da sigur gol daca ajunge intr-o situatie favorabila. Va rata si el destul, dar Costea este un astfel de jucator, nu-i genul care sa inchida ochii si sa traga cu tibia.

    • dan dan
      Monday, 15 July, 2013 at 09:29

      Da, prin aducerea lui Costea suntem mult mai periculosi in atac. Defapt in primavara spuneam ca nu avem un atacant, la care cand ajunge mingea, sa fie un real pericol pentru poarta adversa. Acum il avem! Golurile erau mai mult niste intamplari norocoase, iar fundasii nostri erau mai periculosi in atac decat atacantii. Mi-a fost dor sa vad la CFR goluri in genul celor ale lui Costea!

      • albusibiu
        Monday, 15 July, 2013 at 15:14

        A se nota ceva: Costea poate fi de sticla. Felul in care a revenit greoi la Steaua poate fi o urmare si a acestui aspect, a felului cum si-a facut recuperarea (vezi comparativ Deac). Mi-e teama de prima sa accidentare, sa nu-l pierdem definitiv.

    • albusibiu
      Monday, 15 July, 2013 at 15:15

      Avancronica prin etapa a XV-a nu se poate face. Oricum, maestre Caneto, astept cu interes si previziunea ta. :)

  7. nea_silica_MS
    Monday, 15 July, 2013 at 08:33

    Faină analiză Albule, felicitări! Coroborând, am mai avea nevoie de câte un jucător (portar) în fiecare linie. Având în vedere că Piccolo, Felgue, Kape, poate și alții sunt aproape duși, poate fi nevoie și de alți jucători. Să sperăm că până la sfârșitul sezonului de mercato tot s-o mai împrumuta onor conducere pentru niscai jucători...

    • albusibiu
      Monday, 15 July, 2013 at 15:17

      Toti nu vor pleca, insa in jurul fiecaruia sunt zvonuri. Asa ca am impresia ca la 1 din cei 3 cred ca se vor adeveri.

  8. nea_silica_MS
    Monday, 15 July, 2013 at 09:10

    L-am schimbat pe Nicoară cu Voiculeț. Pare o afacere bună. Au poate fi cineva mai slab decât Nicoară? Mda, eventual Horică.

    • Cristi
      Monday, 15 July, 2013 at 10:22

      Chuck Horris e arma letala pe toate posturile, mai nou a fost testat si fundas dreapta - asa ca sa nu ne plingem ca Velayos nu are rezerva.

    • albusibiu
      Monday, 15 July, 2013 at 15:19

      Nicoara si-a dorit de mic sa joace la Pandurii, de asta nu s-a integrat nicicum la CFR. E o mutare buna, e un schimb in urma caruia ambele echipe se considera castigate. Asa afaceri sa tot faci... Sunt curios de Pandurii cat mai tine pana li se inchide robinetul. Daca nu-i sponsorizeaza compania "Succes" (parca asa se cheama holding-ul din Gorj) atunci n-au nicio sansa de viata buna mai mult de 2-3 ani de-acum inainte.

  9. LuisCifer
    Monday, 15 July, 2013 at 09:11

    Claudiu Voiculet la CFR :) link

  10. Arni
    Monday, 15 July, 2013 at 09:33

    Ok..nici tu nu crezi ca nu va fi Cadu titular meci de meci:) ,altfel o analiza buna ca de obicei.

    • albusibiu
      Monday, 15 July, 2013 at 15:21

      Ce cred este ca va fi titlular meci de meci, tocmai de asta am inceput discutia despre aparare cu el. Il consider o problema si astept sa dovedeasca, repede daca se poate, contrariul. Ce imi doresc este ca pana dovedeste el ceva noi sa facem echipa fara el - lucru imposibil, in realitatea CFR-ului.

  11. Panou
    Monday, 15 July, 2013 at 09:40

    Excelent comentariu albu, as vrea sa fac doua mici remarci: (1) acolo unde spui "cred că nimeni nu va ţine cu noi, nimeni nu-şi doreşte ca CFR-ul să aibă succes... mă aştept la multe piedici" trebuie adaugat ca presa, comentatorii meciurilor, interventiile de dupa meciuri si comentatorii articolelor online vor marsa masiv si gretzos pe faptul ca CFR e ajutata de arbitri (desigur, chiar si impotriva tuturor evidentelor sau a probelor... ) si (2) am inteles ca Brandao, joaca si pe pe dreapta, deci poate ca rezerva lui Velayos nu va fi Rada, ci Brandao, in rest sunt de acord cu tine ca mai trebuie un fundas central, un mijlocas central, si, as spune inca un atacant.

    • ulise
      Monday, 15 July, 2013 at 10:44

      Brandao mai poate juca fundas stanga.

    • albusibiu
      Monday, 15 July, 2013 at 15:24

      Un fundas central pus sa joace in banda sufera mai mereu de o problema: e defensiv, mai lent, face cu greu jocul de pase si de centrari. Fundasii de banda sunt, in mod natural (prin fizic, deprinderi), mai degraba mijlocasi decat stoperi. Poate va fi adus Panin din birouri pentru inca un sezon?

  12. Vass Bela
    Monday, 15 July, 2013 at 09:45

    Eu observ ca l-am schimbat pe Nistor cu Voiculet . Bravo Arpi ...

  13. dani ceferistu
    Monday, 15 July, 2013 at 09:49

    Situatia lui Cadu e una deosebita. Piccolo si probabil si Brandao sunt peste el ca si calitati. In schimb, Cadu este sufletul echipei, principalul mobilizator al acestuia. Si de la plecarea lui gabi si a lui Panin, nu are nici inlocuitor in aceasta functie. Un schimb Nicoara- Voiculet ar fi bun. Si Hora ar trebui schimbat, mai ales ca e pacata ca Arpy sa nu-si sprijine soghorul in dezvoltarea carierei, daca sunt adevarate barfele legate de prietene. Horica are nevoie de o echipa in care poate sa fie titular si in care sa-si pune in valoare calitatile ( care probabil sunt, cel putin cu gagica in pat, numai noi nu ne dam seama de cele fotbalistice). Albu a remarcat bine, lipsa inlocuitorului pentru fundasul stanga titular si al unui inchizator de valoare. Decat obiora, mai bine Vass, desi eu inca pe Vass nu l-am vazut facand meci bun la CFR, cand a fost bun a facut cuplu de inchizatori cu cineva. Daca l-am expediat de Muri, ne-ar trebui cel putin un Alexa, un Bourceanu, sau similar. Eventual se reprofileaza unul dintre fundasii nostri centrali.

    • catalin_cj
      Monday, 15 July, 2013 at 09:53

      s-a vazut anul trecut ce mobilizator a fost cadu cand i-a scos aluia dintii. si a lasat echipa fara fundas central jumatate din retur

      • tegean
        Monday, 15 July, 2013 at 16:12

        s-a televizat;şi eu am văzut dar nu în alb-negru

        • catalin_cj
          Wednesday, 17 July, 2013 at 11:54

          si eu tin cu cfr stai linistit. dar gestul a ramas si stiind ca e vanat nu a incercat sa faca nimic ca sa evite. si nu o sa fie ultimul meci prost a lui cadu la cfr. in ultima vreme toate sunt sub limita. si o intrebare: cu ce logica ai dedus tu ca eu as tine cu u? pentru ca sunt din cluj?

    • albusibiu
      Monday, 15 July, 2013 at 15:26

      o micuta corectura: nu fundasul stanga, ci fundasul dreapta e descoperit, cat despre Velayos nici el inca nu e 100% testat/dovedit.

  14. dan dan
    Monday, 15 July, 2013 at 12:35

    cica a fost adus un nou junior la CFR, din Indonezia...prima declaratie: "Nu am paşaport european, deci nu pot juca încă în Anglia sau Italia, de unde am oferte. Dar pot juca în România, Bulgaria şi în ţările care nu sunt încă în Uniunea Europeană", a explicat mijlocaşul, care şi-a dezvăluit planul: "După 12 luni în România, o să pot obţine viză şi voi putea pleca la orice echipă din Europa". ...

    • Cristi
      Monday, 15 July, 2013 at 13:04

      Cu alte cuvinte a fost parcat aici si va juca la juniori iar daca va face treaba va ajunge la echipa a doua unde se va delecta cu sightseeingul pasunilor marcate cu var din campionatul judetean. La majorat va avea sansa sa il serbeze in Obsession, dupa care ar putea fi transferat in Europa prin NordulScotiei (cald recomandat de Tade), Laponia sau Malta.

    • albusibiu
      Monday, 15 July, 2013 at 15:28

      Copiii astia din Asia nu stiu decat de Anglia (campionatul englez se promoveaza intens acolo), nu viseaza decat sa joace fotbal in insula si, desi nu sufera de lipsa educatiei sufera de altceva: ignoranta. Afla el cat de europeana e Romania la juniorii CFR-ului, pe tarlalele pe unde vor juca in deplasare.

      • Cristi
        Monday, 15 July, 2013 at 17:55

        Daca e indonezian stie sie de Olanda.. la Djakarta Europa = Amsterdam :)... nu-i acuza de ignoranta intr-o tara in care media cistigului e de 50 de dolari pe luna si scoala costa 10 dolari taxe pe 4 saptamini.

        • albusibiu
          Tuesday, 16 July, 2013 at 18:16

          Media o fi scazuta, insa sunt destui si acolo cu venituri la nivelul tarilor avansate din Asia. Un tanar indonezian din Capitala care are putinta sa se tina serios de fotbal cred ca se poate compara destul de usor cu un sud coreean, de pilda. Nu-l acuz neaparat de ignoranta ci mai ales de fascinatie oarba pentru un fotbal in care nu-i vad impunandu-se niciodata, cel englez.

  15. caneto
    Monday, 15 July, 2013 at 14:03

    I. Muresan: “Ne-am înţeles şi cu jucătorul, mai sînt unele aspecte de rezolvat la Pandurii, după care Voiculeţ se va alătura lotului.” Voiculet: “Nu s-a semnat nimic. Eu am spus că vreau să plec, dar din păcate trebuia să se facă mai devreme, acum pregătirea de vară e făcută, se apropie campionatul. Am discutat cu cei de la CFR, dar nu e concretizat nimic.” Tare confuz si Voiculet asta, vrea sa plece, dar e tarziu de-un transfer, in Estonia n-a plecat cu Pandurii, ce sa mai intelegi?

    • Alin
      Monday, 15 July, 2013 at 14:11

      Trebuie inteles ca omul vrea niste bani cash pt a-si limpezi imaginea despre CFR :)

    • nea_Silica_MS
      Monday, 15 July, 2013 at 15:54

      Cred că onor conducerea pandurilor blochează şi afacerea cu Voiculeţ, aşa cum l-a blocat pe aceea cu Nistor. Oamenii ar vrea şi banii în cont şi jucătorii la dispoziţie. Poate de asta nu s-a concretizat afacerea Nistor. Ei au nevoie de om în EL, la noi - nici o urgenţă, îl putem lua după ce cad Durii din EL. Plus că va fi şi ceva mai ieftin monsieur Nistor pe atunci... Afacere deci şi pentru noi!

  16. caneto
    Monday, 15 July, 2013 at 14:17

    De unde scoate prosportul stirile de genul asta: "CFR tratează cu un fost coleg al lui Keşeru! Dore, aproape de Gruia".? L-am bagat pe dorelu' de congo in google.fr, "Moins de 24 heures", si nu mi-a dat decat varianta prosportului. Baga Rednic niste strambe la ei? :)

    • zweistein
      Monday, 15 July, 2013 at 14:23

      Bun baiat... in 99 de meciuri a dat 10 goluri, si asta in divizii inferioare

  17. Alin
    Monday, 15 July, 2013 at 14:31

    Cat de elocvent exprima articolul ideile pe care cred ca le aveam fiecare despre echipa! Rezerve am doar la contracandidata Steaua - in nici un caz nu va repeta evolutia de senzatie din sezonul trecut; totusi, datorita situatiei specifice din campionat, rezultatele se vor putea repeta in multe jocuri. De ce nu va repeta jocul bun: 1. daca se vor califica in UCL le va fi foarte greu sa se concentreze la meciurile de campionat in toamna (avem deja experienta aceasta); 2. daca nu se vor califica in UCL vor mai vinde cativa jucatori importanti, iar moralul le va scadea pe masura, la fel si jocul. Mai sper in transferul in transferul lui Nistor dupa "parcursul european" al Pandurilor si la 1-2 straini de calitate la sfarsitul lunii August. In acest sezon nu cred ca se va mai repeta istoria cu meciuri proaste si victorii chinuite in ultimele minute: ori ne vom impune clar jocul ori vom capota lamentabil.

    • dan dan
      Monday, 15 July, 2013 at 14:42

      trist, am ajuns sa speram ca ceilati vor fi mai slabi decat noi, altadata strategia era sa fim noi mai puternici...

      • Alin
        Monday, 15 July, 2013 at 15:30

        da, ne-am obisnuit deja cu bugetul de criza, "next level" e amintire, trebuie sa ne adaptam si noi sperantele la realitate.

      • albusibiu
        Monday, 15 July, 2013 at 15:31

        Din pacate Steaua are un avantaj enorm fata de noi, totul din tara asta se inraureste doar pentru ei. O echipa ca Steaua cu un management capabil ar castiga relaxat, an de an campionatul. Noi stam asadar sa speculam fiecare viciu de procedura al lor, fie ca e Becali, fie ca e MM. Dar la ce avantaje au ei, trebuie sa fim de 2-3 ori mai buni decat ei ca reusim sa castigam, lucru imposibil de infaptuit in conditiile actuale. Asadar, asteptam sa pice ei si speram ca Dinamo nu s-a intarit prea tare. Anul asta ne asteapta un nou dezastru european, nu cred ca vom avea vreo echipa in grupele Europa League (poate doar Steaua, din nou :) ).

  18. avalon1
    Monday, 15 July, 2013 at 17:11

    Cu un campionat in moarte clinica , si cu oaia sefa la racorica , suntem tampitzi daca nu profitam , sa ne intarim sa luam campionatul cel putzin de doua ori la rand.....Petrolul are probleme , Astra nu ma pronunt , Rapid si Dinamo , what a joke ....DAca Steaua nu se califica in grupe va vinde tot ce poate..... Am uitat pe cineva ? Pandurii ?Have no clue...Am facut transferuri mai bune decat orice alta echipa ( plus ce va mai veni ) si avem , zic eu , antrenor .....Este suficint sa batem oaia cu multitudinea ei de satelitzi ....plus sistemul? Sper ca da....Ciudat cum steoaia are meciurile grele la inceput ....Ei sunt f omogeni , la altii , in special CFR , omogenitatea e o foarte mare problema. Si cand vor fi obositzi dupa meciurile din cupele europene, au meci in familie, cu satelitzii...Ar trebui sa pornim ca din pusca ( exact ca la primul titlu , 2008 ) , altfel va fi aproape imposibil....In alta ordine de idei , cei care vretzi transferuri de milioane , cu economia asta , cand cuvantul de ordine e INSOLVENTZA ----get real !!!!!! Suntem chiorii in tara orbilor , defilam cu ce avem.DAca tot suntetzi tari in cioc , probabil ca stiti ce vorbitzi , sunt convins ca facetzi o multime de bani cu inteligentza si spiritul practic pe care-l aveti . Si daca tot stiti ce sa faceti cu banii ( si sa faceti bani ) mai bine decat CFR-ul, dat fiind succesul vostru , de ce nu sponsorizati si voi echipa ? :O) .Fiecare are dreptul la parerea lui, dar o situatie trebuie privita din toate unghiurile , nu cu ochelari de cal. Sper sa ne cocotzam pe primul loc si sa stam acolo pana la final .Ar cam fi timpul sa luam un campionat fara sa strangem din partea dorsala pana in ultimele 2-3 etape.

    • Ioan Dacid
      Monday, 15 July, 2013 at 17:27

      Da 3.14zdos mai esti tu daca ne dai la toti lectii(folosesc exact limbajul tau).

    • Alin
      Monday, 15 July, 2013 at 17:28

      Programul cred ca ne avantajeaza pe noi, nu pe Steaua: mai lejer la inceput pana incheiem transferurile si ne omogenizam si greu pt Steaua pt ca se vor concentra pe preliminariile UCL ca acolo e miza cea mare. Au ei noroc de obicei, dar tot nu vad cum vor rezista pe 2 fronturi timp de 1 luna jumate cel putin.

    • CFRUBERALLES
      Tuesday, 16 July, 2013 at 03:37

      Punct ochit, punct lovit!!! Ai dreptate, FRATICA!!!!

    • SeaMan
      Wednesday, 17 July, 2013 at 01:02

      Esteeeeeeee...si nu ai fost moderat sau cenzurat in postarea comentariului ,desi l-ai ranit in gingasie pe dacid de exemplu si prin el pe cati altii ca el ...lasa-ma sa te mai citez odata ...:)).....DAca tot suntetzi tari in cioc , probabil ca stiti ce vorbitzi , sunt convins ca facetzi o multime de bani cu inteligentza si spiritul practic pe care-l aveti . Si daca tot stiti ce sa faceti cu banii ( si sa faceti bani ) mai bine decat CFR-ul, dat fiind succesul vostru , de ce nu sponsorizati si voi echipa ? :O) . Ce zici ,ar merge la fix si sfarsitul piesei Tot ce e bun tre' sa dispara , de la Parazitii ?

  19. Florinaccio SM
    Monday, 15 July, 2013 at 18:26

    Anul trecut (cam tot pe vremea asta), cand multi dintre noi nu ii dedeau sanse lui Reghecampf sa prinda paltonul in Ghencea, mie imi era teama de programul usor al Stelei din debutul de sezon. Pe urma, dupa inceputul lor foarte bun, iar gaseam destule voci care prevedeau ca ''se va sparge buboiul'' odata cu programul lor mai incarcat si cu adversarii mai dificili care-i asteptau, dar si cu astia au cam dat de pamant. Pe urma -cu ocazia meciurilor din primavara europeana- au reconfimat ca sunt o forta a fotbalului nostru si ca pot face fatza cu succes atat in campionat cat si in cupe. Vi le spun astea pentru ca eu nu-mi fac deloc sperante ca Steaua nu va reusi sa faca fatza pe amandoua fronturile - campionat+Europa. Sigur, Champions League e cu totul altceva decat E.L., dar la echipele de doi roni pe care le vor intalni si ei prin liga I, ajunge ca aici sa joace doar cu rezervele si tot vor reusi sa-si atinga obiectivele cu lotul actual. Asta daca nu vor avea si ei parte de accidentari multe, cum am patit noi in toamna trecuta. Unul dintre atuurile lor importante e tocmai pregatirea fizica excelenta, asa ca nu aici ar trebui sa cautam noi eventualele lor puncte slabe. Daca ne dorim ca peste un an sa fim iar campioni trebuie ca in primul rand sa ne ridicam d.p.d.v. valoric la nivelul lor, ceea ce, cu inca 3-4 transferuri inspirate, inca e posibil.

  20. zeidas
    Monday, 15 July, 2013 at 19:42

    Sanse sa castigam campionatul ? Sa vedem unde suntem : 1- Nu suntem deocamdata mai tari decat anul trecut. Ca sa bati acasa unele echipe trebuie fii la un nivel superior lor, pentru ca vin cu arbitrii de acasa, avand alaturi galagioasa si nerusinata mass-media si ca in enumerarile din prologul pieselor de teatru, poporenii, norodul (mai bine zis taranii si mahalagii) veniti sa vada la tine in casa echipa lor "de suflet"; 2- A trecut semi asteptarea clamata de naivi inca din primavara si ce avem ? Un posibil transfer util Brandao, bajbaieli gen Obiora (din ciclul jucatori urmariti 2 ani inainte sic !) resapati ejectati de la concurenta costea si Voiculet, un "val de pamant" si nu un "zid de piatra" in fata apararii cu Djokovic in frunte, sters si molatic gen Vranicovic, Godemeche si o lichidare de stoc inspaimantatoare; 3- Dar dupa cealata semi asteptare din august ce va fi ? Poate fi o surpriza buna dar sansele sunt infime, mai degraba peticeli din ce pica, completari la vanzarile disperate de ultima ora; 4- Individual nu am progresat, ca joc de echipa e tardiv, mecanismele se rodeaza in timp, cunoscandu-i firea lui Rednic chiar daca aduce un plus pentru club, inerent pot aparea scantei cu gasca portugheza si conform naravurilor manageriale stim cine "e cedat primul"; 5- Dar dupa toata povestea si citind din "clasici : CFR e doar o afacere" mai e mult pana vine cavaleria cu banii sau ca orice afacere se poate si vinde ? P.S. pentru "next levelu' asteptat desigur, se va deschide o afacere cu castraveti pe care gradinarii naivi il confunda cu mingea !

  21. nea_Silica_MS
    Monday, 15 July, 2013 at 20:40

    Jale mare la digisport din cauza transferului lui Voiculeţ (să sperăm că se realizează!)...

  22. IQ
    Monday, 15 July, 2013 at 22:19

    Ca de obicei o analiza profunda si cu nuantari fine de cunoscator... Imi permit totusi sa-mi expun si eu cateva idei. In primul rand, cred ca vom avea o echipa ofensiva, cu o posesie mult mai buna, vom vedea goluri si spectacol, ceea ce personal astept si imi doresc demult. In al doilea rand, cred in filozofia antrenorului si omului Rednic. Imi place conceptia lui fotbalistica si imi place ca el este "strambul" intr-un fotbal plin de oameni verticali. Este un antrenor cu personalitate, adica ceea ce era absolut necesar pt. a struni putin si a aduce mai aproape de realitate pe cel care a dat, iar mai nou ia banii clubului. Daca din punct de vedere profesional este mult peste colegul Andone, fara norocul acestuia ii va fi greu sa ia titlul pentru ca... steaua este foarte puternica din toate punctele de vedere. Ca sa luam titlul, nu trebuie sa renuntam la niciunul din oamenii de baza din aparare (Mario si Piccolo), sa mai aducem un fundas dreapta bun si un inchizator de calitate. Sunt de acord cu Albu, nu vom avea probleme mari in atac (mai ales daca vine si Gabbionetta sau Ogbu), problemele vor fi in defensiva, mai ales cand vom juca cu echipe cu mijloc bun, capabile sa puna presiune pe zona centrala a apararii: ne lipseste un inchizator de calitate, iar Cadu mi se pare o veriga slaba... sunt curios ce valoare are Brandao. Voiculet e un jucator bun, care va lega jocul, dar Nistor era mai util. Pacat ca nu i-am transferat la pachet, deoarece ei (impreuna cu Maxim) au fost arma principala a lui Grigoras in ultimele 2 sezoane, cu care a dominat toti adversarii in meciurile de la Tg. Jiu. In concluzie, ne asteapta un campionat greu, cu o lupta dura in 2, in care cred ca timpul va lucra in favoarea noastra, cu o conditie... sa nu lasam steaua sa ia avans mai mare de 3 puncte pana la iarna. Asta presupune ca avem nevoie de un start lansat si sa avem cel putin acelasi nr. de puncte pana la meciul direct.

    • thedarkside
      Tuesday, 16 July, 2013 at 10:47

      Totusi cum reusesc Pandurii sa creasca atatea talente autohtone si CFR nu reuseste sa creasca macar unul.

      • caneto
        Tuesday, 16 July, 2013 at 11:00

        Cat timp Pandurii au crescut talente, CFR a luat titluri. :) Ai vazut ce a declarat Voiculet, au muncit 3 ani sa duca Pandurii pana aici. Adica pe locul 2. :) Cine are rabdare la CFR 3 ani pentru un loc 2? :)

        • thedarkside
          Tuesday, 16 July, 2013 at 12:06

          Ai dreptate :-) Critikacii pun presiune :-)

          • Cristi
            Tuesday, 16 July, 2013 at 16:00

            Raspunsul la intrebarea ta e foarte simplu. Condescu este mare si tare pentru ca el controleaza toata reteua cluburilor foste 'miniere'.... acum vreo 12 ani cind Jiul Petrosani inca mai sufla, asta era o retea de 53 de cluburi care dadeau 53 de voturi in adunare generala FRF. Chiar daca multe din ele au murit ca performanta, structurile in teritoriu au ramas. De aiic rezulta un bazin larg de cluburi mici unde pot aparea jucatori si o retea de oameni care pot ochi jucatori in fotbalul mic.

  23. Cristi
    Tuesday, 16 July, 2013 at 02:23

    A aparut pe Ministerul Finantelor si situatia bilantului pe 2012. Interesant e ca atit veniturile cit si cheltuielile depasesc pentru prima oara 100 mil RON. Interesant - 7,2 mil RON pierdere. Sunt inregistrate 22 mil RON creante - cel mai probabil rate neplatite din vinzari de jucatori. Datoriile cresc cu ca 3 mil de euro la 32 mil RON, se "ascund" cam 2.5 mil RON in provizioane, se face o infuzie de capital de 1 mil euro si capitalul social creste de la 90 la 94,5 mil RON.

    • andrei
      Tuesday, 16 July, 2013 at 06:45

      Deci cheltuielile au fost de peste 23 de milioane de euro anul trecut?? Hai sa fim seriosi.. E clar ca AP imputa cheltuieli la club din alte afaceri. Ma rog, e dreptul lui.

      • Bogdan Dobondi
        Tuesday, 16 July, 2013 at 10:11

        Andrei, tu stii mai bine care-s cheltuelile unui club de fotbal profesionist? Stii, doar pentru ca nu-ti poti imagina toate cheltuelile nu inseamna ca nu exista acele pe care tu nu le poti inchipui. Cu tot respectul Andrei, dar aierul de atotstiutor din comentarul tau pute.

        • Ioan Dacid
          Tuesday, 16 July, 2013 at 15:36

          Mai Bogdan, te-am mai intrebat o data, la cate meciuri ale CFR-ului ai fost sezonul trecut? Asta 1 la mana, legat de asta o sa iti explicam de ce unii din noi au anumite pretentii fata de club. Apoi 2 la mana, aceiasi intrebare o am si eu fata de tine, ai condus un club, asa ca de unde sti cat cheltuie un club de ne iei pe noi la rost ca ne punem unele intrebari. Acum cateva thread-uri s-a dezbatut exact tema asta si s-a ajuns la concluzia ca cifrele sunt usor umflate(nu cu pompa ci cu trompa). 3 la mana, cred avem dreptul sa sa ne expunem parerile noastre vizavi de directia in care merge acest club. Aproape toti recunoastem pe deplin meritele lui Arpi pentru modul in care a ridicat el acest club de la 0 , dar unii dintre noi avem o teama ca directia actuala in care se merge este putin gresita.

          • Bogdan Dobondi
            Tuesday, 16 July, 2013 at 22:08

            Ioane, draga, pe vremea cand locuiam la Cluj mergeam la fiecare meci. Acum locuiesc in Suedia iar faptul ca nu ti-ai dat seama de asta inseamna ca nu citesti tot ce scriu ci doar primele propozitii. Doi la mana - pai, daca bilantul de la Finante spune cat spune atunci tind sa cred ca asa e. Stii, Occam's Razor... da pe google daca nu pricepi. Trei la mana. Da, cu totii ne putem exprima opiuniile. Cel de dinainte l-a acuzat pe AP de chestii necurate economic fara nici o alta dovada decat bine cunoscutul argument tipic romanesc: "las' ca stiu eu mai bine". Iar eu nu pot sa tac in fata unora care lasa de inteles ca le stiu pe absolut toate. Nu-ti convine? Yoy...

  24. IQ
    Tuesday, 16 July, 2013 at 11:24

    Desi mai sus nu e prezentat prea clar bilantul clubului de pe site-ul Min.Finantelor, cateva lucruri sar in ochi: 1. Clubul ar fi avut cheltuieli de peste 100 mil. Ron in 2012, adica vreo 23 milioane de euro... posibil numai daca AP a trecut toate cheltuielile firmelor sale in contul clubului (apropo, sunt curios de bilantul contabil Transilvania Look - venituri din reclame aproape zero, vezi doar publicitate la firmele "casei", audienta era sub 0,1%, ma intreb cat or fi cheltuielile). 2. Datoria clubului fata de actionari e in crestere (dupa un foarte bun an financiar, dovada ca se recunosc venituri de aproape aceeasi valoare sus mentionata). Asa va fi intotdeauna, declarativ si in contabilitate mai toate afacerile profitabile sunt pe minus sau cu profituri minime (strategie de reducere a taxelor), iar actionarii se victimizeaza ce greu le este... in timp ce transfera din greu capitaluri in paradisuri fiscale. Remarc totusi ca in ceasul al 12-lea, probabil sub influenta lui Rednic si a demonstratiei de forta a stelei, clubul se pare ca investeste ceva bani in achizitii (Ogbu si Voiculet... il astept pe Nistor). Asta e calea corecta, fara investitii (acum cand avem de unde) nu putem emite pretentii in fata actualei echipe a stelei ranforsata si de "aliatii" sai: Liga, FRF, arbitri, sateliti, mass-media... iar nu luam titlul si banii din Ch. League si atunci ne va fi realmente greu.

    • caneto
      Tuesday, 16 July, 2013 at 11:49

      Este pe site-ul finantelor si bilantul Look-ului. 1.9 milioane venituri, 3.1 mil cheltuieli. Apoi, pe alta firma, grupul media are venituri de 3.4 mil si cheltuieli de 8.2.

    • kiruj
      Tuesday, 16 July, 2013 at 12:34

      Mai mult ca sigur unele cheltuieli ale firmelor lui AP au fost transferate la club, altă explicaţie logică nu prea există. Nu-i nicio mare tragedie (din punctul nostru de vedere şi din punct de vedere sportiv), este o metodă de "nivelare" contabilă des utilizată (şi undeva la limita legii, dar nu dincolo de ea), "vopsirea" cifrelor aferente firmelor nou lansate se practică de pe vremea lu' Burebista. O problemă ar fi doar dacă s-ar aduce înăspriri semnificative noţiunii de "fair-play financiar" în fotbal (puţin probabil pe termen scurt, mai ales în RO), caz în care n-ai avea voie să cheltui mai mult decât nu ştiu ce limită de venituri, etc. (e o altă discuţie). Problema reală de moment este cea sesizată de tine vizavi de transferurile (încă) necesare pentru a ne atinge obiectivul, care -în paranteză fie spus- cu un mic efort financiar dar şi "logistic" poate fi realizat. Aici ar putea avea un rol determinant şi MR, care poate fi un pion extrem de important în acest context. În opinia mea avantajul Stânei în acest moment este mai mult pe plan sportiv (pregătire, omogenitate, etc.), decât "extrasportiv", prea multe tâmpenii nu va avea curaj nimeni să facă, zic eu, iar pe plan sportive îi putem ajunge din urmă, treptat, şi aici ne avantajează oarecum şi programul de început mai greu şi mai încărcat al lor. HAI CFR !!!

  25. Vass Bela
    Tuesday, 16 July, 2013 at 12:29

    Deci care-i concluzia, Caneto ?

    • kiruj
      Tuesday, 16 July, 2013 at 12:35

      Concluzia este cea clasică : "S-a rezolvat, nu se poate"...::))

    • caneto
      Tuesday, 16 July, 2013 at 12:59

      N-ai ce concluzii sa tragi, look-ul figureaza cu datorii de 3.5 mil, iar ailalta firma cu 12.2 mil.

  26. Cristi
    Tuesday, 16 July, 2013 at 12:51

    Sunt citeva lucruri pe care noi nu le stim - in primul rind Energobit care are cam 40% din actiuni intentioneaza sa isi vinda participatiunea - polonezii nu au interes sa sparga bani in fotbal - se pare ca Gadola va ramine cu citeva procente ca actionar individual, pentru restul se cauta parteneri. E posibil ca in acest context sa se fi umflat cheltuielile si sa se fi platit indirect un fel de dividend de exit - la cite contracte de comisioane s-au platit in 2012 cu atitia jucatori adusi, dusi, imrpumutati etc la tot felul de cluburi , agenti etc. e posibil sa fi mers cite ceva si catre actionari in mod indirect.

    • kiruj
      Tuesday, 16 July, 2013 at 13:26

      Aşa e, poate fi şi asta o explicaţie.

  27. caneto
    Tuesday, 16 July, 2013 at 13:32

    cica a semnat Ogbu link

  28. Vass Bela
    Tuesday, 16 July, 2013 at 13:43

    Caneto, am vrut sa ma refer la managementul dezastruos-ca si investitia, de altfel- la media . Dar sunt banii lor, fac ce vor pana la urma, din punctul meu de vedere CFr-ul poate sa iasa si cu 100 mil euro venituri si cheltuieli, conteaza ce va fi pe plan sportiv de-acum incolo . Iar aducerea lui Ogbu, si sper si a lui Voiculet, ma converg spre optimism . Si sunt sigur ca se vor mai face mutari si sper cel putin la fel de reusite ca pana acum !

    • Cristi
      Tuesday, 16 July, 2013 at 16:14

      Bela, cu media sunt ok. Avantajul nostru este ca CFRul poate fi prezentat intr-o lumina mai buna. Poate nu atit cit si-ar dori un suporter patimas, dar in orice caz mult mai echilibrat decit posturile din Bucuresti. Picatura chinezeasca poate face uneori mai mult decit urletele de care s-au saturat toti. Referitor la banii cheltuiti in media, iarasi nu sunt cifre rele. Vorbim de investitii intiale in echipamente profesioniste, poate isi finnateaza si acoperisul de pe Sigma din asta, dar nu sunt multi bani bagati. Ca sa iti dau niste cifre, pe o piata infinit mai goala in anii 90 grupul media pro isi proiectase initial 21 de mil USD pierderi pina sa ajunga pe zero si pina la urma banii papati au fost vreo 60 de milioane. Dar a rentat pe termen lung. gindeste-te ca mai aproape de vemurile noastre, Kanal D, cu toata infrastructura trustului-mama din Turcia a pierdut in primii trei ani cam 50 de mil de euro, dupa care si- adaptat strategia, a renuntat la o serie de vedete cumparate scump din piata si acum sunt ok si cu audienta si cu banii.

  29. nea_silica_MS
    Tuesday, 16 July, 2013 at 14:47

    Să așteptăm să apară pe siteul oficial, că nica nu-i sigur până atunci...

  30. Vlad
    Tuesday, 16 July, 2013 at 15:15

    http://www.prosport.ro/fotbal-intern/liga-1/transfer-pentru-titlu-exclusiv-cfr-cluj-si-a-rezolvat-si-problemele-din-atac-ogbu-ultimul-transfer-al-clujenilor-11125604 E cam oficial, are poza in tricoul nostru.Daca se oficializeaza si transferul lui Voiculet sunt foarte optimist.Sunt sigur ca o sa mai vina un inchizator si un fundas dreapta, am citit undeva o declaratie a lui Muresan in care zicea ca o sa mai vina probabil si nume mai mari, dar abea in ultimile 2 zile de transfer.Ce bine ar prinde 2 transferuri gen Beto si Weldon :) .

  31. fotbalfan
    Tuesday, 16 July, 2013 at 15:22
  32. Cristi
    Tuesday, 16 July, 2013 at 16:20
    • Florinaccio SM
      Tuesday, 16 July, 2013 at 17:53

      :)) Ce credeai, ca Olimpia ia de bune toate ''petardele'' altora? :) Se poate ca venirea lui Man la Satu Mare sa nu se fi concretizat din alte motive. Pe aici se vorbeste ca se doreste aducerea la matca a mai multor jucatori de liga a doua rasfirati pe la mai multe echipe din tara. Intre ei e si un portar de la Luceafarul Oradea, asa ca nu prea mai era loc si de Man.

  33. halley
    Tuesday, 16 July, 2013 at 16:56

    Pare o achizitie buna, dar ne trebuie mislocasi ! Stau si ma intreb, cum semneaza jucatorii straini fara probleme, iar cu astia autohtoni nu reusim sa ne intelegem, foarte ciudat.

    • nea_Silica_MS
      Tuesday, 16 July, 2013 at 17:12

      Nici nu-i atât de ciudat. Străinii nu au nevoie de aprobarea oierului şef...

    • Flacăra Vișinie
      Tuesday, 16 July, 2013 at 17:30

      E din cauza impresarilor, in special becaliotii si satelitii lor, gen Prodanca de Dabuleni.

  34. Ioan Dacid
    Tuesday, 16 July, 2013 at 17:33

    Despre Voiculet se mai aude ceva? Sau a fost doar un fas?

    • fotbalfan
      Tuesday, 16 July, 2013 at 17:40

      se aude ca ar fi si nistor in bloc starturi. ramane sa vedem ce ne mai aduce viitorul pana la sf lui august, cum a si declarat muresan. oricum, cred ca merita sa-ti faci abonament, va fi spectacol in Gruia! :) spectacolul campionilor.

  35. andrei
    Tuesday, 16 July, 2013 at 19:20

    Pe mine lucrul care ma ingrijoreaza relativ la transferul cheltuielilor de la alte firme catre club e ca ramanem fara nici un fel de rezerve in conturi, iar daca afacerile lui AP ar ajunge la un moment dat sa mearga (si) mai prost decat acum, clubul ar intra in insolventa fiindca nu ar avea nici un fel de sustinere financiara. Ma gandeam de multe ori ca spre deosebire de Steaua, CFR-ul nu e inca un club cu suficient de multa traditie incat sa supravietuiasca retragerii actionarului principal fiindca ma indoiesc ca ar exista cineva interesant si capabil sa sustina clubul la acelasi nivel. Insa daca banii castigati in CL ar fi ramas in conturile clubului, am fi avut o rezerva care adunata la veniturile care s-ar fi realizat in mod curent, poate ar fi putut tine clubul in viata. Asa, daca banii care sunt generati la club sunt transferati la alte afaceri, existenta clubului va fi intotdeauna legata de succesul afacerilor lui AP. Cum mai spuneam, e dreptul lui AP sa procedeze de maniera asta fiindca el a construit clubul asta, dar sunt putin dezamagit de situatie.

    • kiruj
      Tuesday, 16 July, 2013 at 20:10

      Ai dreptate, se simte o nesiguranţă (sau mai degrabă o nelinişte) în această privinţă. Siguranţa "existenţială" (cu sau fără performanţe deosebite) poţi avea doar dacă urmăreşti construcţia bugetară şi de acţionariat prezentată mai de mult de Cristi (referindu-se la schema de funcţionare a cluburilor germane) : o asociaţie sportivă de largă susţinere, care are o majoritate de acţiuni / voturi într-un SRL construit în mod expres pentru managementul administrativ şi financiar al asociaţiei / clubului. În acest caz sunt excluse -măcar teoretic- jongleriile de tot soiul instrumentate de "patronul unic" (aduce un pic cu "conducătorul unic", n-est pas ?). Pentru asta ai nevoie măcar de două condiţii obligatorii : 1-o masă de susţinători suficient de mare şi de constantă (="socios", dacă vrei) care să asigure componenta emoţională a clubului (încărcându-l cu "suflet", cu "tradiţie", etc., adică cu nişte chestii care sunt "de nepreţuit"...), şi 2-un finanţator/patron/om-de-afaceri (sau un grup de - ) care să accepte subordonarea SRL-ului unei majorităţi reprezentative, dar nu neapărat cunoscătoare ale noţiunilor elementare de management de orice tip. În cazul nostru concret, la pct.1 stăm aşa şi aşa, o susţinere reprezentativă şi CONSTANTĂ nu prea avem, cei ce ne pierdem timpul aici (de ex.) nu suntem şi nu putem fi reprezentativi într-o asociaţie de anvengura celora din Germania. La pct.2 totul depinde de AP (şi de încă câţiva : Gadola, etc.), care nu ştiu dacă doresc cu adevărat să fie excluşi din hotărârile grele, strategice, să fie doar nişte marionete "de execuţie". Îmi vine în minte faza celebră din 2003 când oierul şef a preluat cu "cuţilele pe masă" Stâna de la clanul Păunescu, şi la propunerea acestuia din urmă de-a rămâne doar finanţator al echipei, nu şi actioner/patron al ei, a replicat : "Adică fraier, adică...". Nu-l suspectez pe AP să declare aşa ceva, dar oricare patron din RO s-ar simţi de-a dreptul jignit dacă i s-ar propune aşa ceva. Asta este cauza nesiguranţei generale care planează asupra echipelor, din această cauza apar / dispar echipe peste noapte (Urziceni), o nouă conducere a FRF (cu Popescu sau cu altcineva) aici trebuie să mişte ceva, să asigure o "demnitate existenţială" echipelor, paralel cu mijlocirea unor legi special cu înlesniri fiscal pentru cei care investesc, etc., etc., etc. HAI CFR !!!

      • Cristi
        Tuesday, 16 July, 2013 at 20:41

        Solutii exista, uneori ele sunt chiar mai aproape de noi tocmai prin faptul ca se incearca tot felul de romanisme la palmares etc. pentru a construi tot felul de istorii ale unor cluburi. In primul rind ar fi bine ca palmaresul si marca cluburilor sa fie detinute de o asociatie non profit etc. pt ca in cazul unor probleme financiare sa nu fie probleme. Activitatea operationala, organizata in SRLuri, SAuri etc ar trebui sa fie in entitati separate, dar cu drept de folosire al marcilor. Evident si aici ar trebui niste reguli clare pentru ca acumularea de datorii la stat si apoi insolventa unei societati paralel cu mutarea 'clubului' pe alta este deja o forma de napirlire curenta a primei divizii, aflate acum in perioada de sucombare a celei de-a treia runde de falimente (primele au fost asociatiile non profit din anii 90 urmate de primele SRLuri lasate sa moara la inceputul anilor 2000). Perenitatea unui club este asigurata mult mai simplu - surse de venituri permanente. Cu cit mai mic si mai volatil un club, cu atit mai importante aceste surse - ori eu aici nu vad nici o abordare de acest fel in prima divizie. Cluburile din alte tari- in sepcial in cele cu campionate mici - in tarile scandinave,baltice etc. cauta sa integreze in stadioane hoteluri, centre de conferinte, cladiri de birouri etc pentru a utiliza optimal spatiile de linga/sub tribune si de a avea venituri permanente. In Romania, desi ne apucam sa construim stadioane in centru, nu ne duce mintea pina acolo. Dau un simplu exemplu- FC Basel- club pe care deja il cunoastem foarte bine - St. Jakobs'Park este un stadion multifunctional, care cuprinde - o cladire de birouri de-a lungul tribunei 1, un turn de birouri linga o peluza, un fel de mini-mall la parter, un azil de batrini. Mai nou au pe acoperis o centrala solara de 5.000 mp samd....

        • andrei
          Tuesday, 16 July, 2013 at 21:25

          Chestiile astea nu se vor realiza prea curand in Romania. Eu speram macar ca banii sa ramana la club si sa nu riscam sa ajungem in situatia Unirii Urziceni in 2-3 ani, dar no.. asta e.

  36. andrei
    Tuesday, 16 July, 2013 at 19:33

    Cat despre transferul lui Obgu, ma mira putin doar faptul ca am mai adus inca un atacant cand cel putin deocamdata postul respectiv e de departe cel mai bine acoperit din tot lotul. Poate insa conducerea tehnica stie mai bine cum stau lucrurile si a decis ca inca un atacant ar fi util, mai ales daca pare o investitie buna. Din ce citesc pe wiki, Voiculet apare ca mijlocas stanga si deci ar fi un transfer util, desi ar trebui sa vedem si cum se acomodeaza la o echipa mare. Daca pretul pentru el e Nicoara, nu as ezita nici un moment sa fac tranzactia, insa probabil ca Voiculet vrea si ceva prima de instalare sau un contract mai bun decat la Pandurii, ceea ce mai tergiverseaza putin lucrurile.

    • Cristi
      Tuesday, 16 July, 2013 at 20:57

      Ceea ce noi nu stim este ce planuri are clubul. Intr-adevar, pe hirtie e inghesuiala mare in atac. Pe de alta parte, Ronny si Liviu Ganea sunt pusi pe liber si vor fi imprumutati pe unde se poate, Kape mai are un an de contract si la virsta lui o vinzare mai aduce ceva bani. Rui Pedro si Batin au si ei contracte scadente anul viitor, sa vedem daca primul va fi vindut si al doilea folosit ca moneda de schimb.Negrut e mai mult de completare a lotului, ramin Tade, Ogbu si Maah plus Costea care poate fi folosit si ca mijlocas ofensiv.

      • poisonremedy
        Tuesday, 16 July, 2013 at 21:14

        mai bine sa avem atacanti multi decat sa patim ca anu trecut ca s-au accidentat toti si sa jucam cu mijlocasii in atac

  37. Radubarbier
    Tuesday, 16 July, 2013 at 21:18

    Buna seara tuturor. Stau si ma uit la meciul oilor si ma intreb. Ma intreb si ma uit la meciul oilor. De unde au o asemenea conditie fizica?

    • Cristi
      Tuesday, 16 July, 2013 at 21:37

      S-or fi antrenat ca sprinterii aia de 100 metri :)

    • anoniul1965
      Tuesday, 16 July, 2013 at 22:44

      lasand la o parte bubele lui reghencampf se vede la el scoala germana iar preparatorul fizic neamt face toti banii.pacat ca arpi declarat fan bayern nu a adus in staful clubului niste meseriasi germani.din cate am citit preparatorul fizic al stelei ia 120 000 de euro pe sezon dar cred ca ii merita si cred ca aceasta suma ar fi fost suportabila si de CFR din pacate nu s-a reusit asta desi cred ca s-ar mai gasi meseriasi in germania

  38. dani ceferistu
    Tuesday, 16 July, 2013 at 22:01

    Mai ales dupa ce macelarii aia de la echipa scotiana no-name i-au rupt jumatate din echipa, si-au revenit foarte repede. Ma bucur ca nu sunt accidentati, pentru ca sunt si ei oameni, nu le pot dori un asemenea rau, dar e ciudat cat de repede si-au revenit, la ce duri au fost taranii aia din liga a treia cu ei. Nu e exclus sa fie acolo ceva la mijloc, dar sigur nu e vorba de steroizi conventionali, usor de depistat. Altceva trebuie sa fie. Nu afirm nimica, dar e interesant, chair ciudat cata energie au baieti lor.

    • nea_Silica_MS
      Tuesday, 16 July, 2013 at 22:07

      „Expertul” dopajului mondial, medicul Eufemiano Fuentes, recunoaşte nonşalant: „Am lucrat nu doar cu ciclişti, ci şi cu boxeri, fotbalişti sau tenismeni”

    • kiruj
      Tuesday, 16 July, 2013 at 22:27

      Aşa, cu jumătate de gură : industria asta a "vitaminelor" în sport este la fel de puternică ca şi cea a medicamentelor convenţionale, care -cf. legendelor urbane- e peste traficul de arme şi sau de droguri...Adică miza-i mare, e enorm de mare. Se testează zilnic noi şi noi tablete/soluţii/lichide/etc., pentru legalizarea lor este nevoie de teste îndelungate (şi rezultate concludente), iar pentru asta e nevoie de sportivi / echipe "cobai", care să accepte statutul uşor degradant (inclusiv eventualele efecte negative), dar care îşi asumă acest risc sperând la rezultate superioare ( = bani mai mulţi, =notorietate, =etc.). Istoria sportului modern e plină cu astfel de "pagini aurii", de la înotătorii fostei RDG (dar nici cu ceilalţi comunişti nu-mi-e ruşine...), până la clasicele exemple de dopaj din ciclism, etc. Nu m-ar mira foarte tare să asistăm la un astfel de experiment "reciproc avantajos" cu oile noastre în rol principal...Tăcerea mieilor, cu dr. Hannibal Regheblat...:) HAI CFR !!!

      • Cristi
        Tuesday, 16 July, 2013 at 22:35

        Asta cu dopajul cam asa e.. vorba unui cunoscut comentator.. la Jocurile Olimpice diferenta o face suma pe care si-o permite fiecare sa o bage in dopaj.. unii au produse de ultima generatie aflate cu un pas inaintea testelor, amaritii fara bani, mai ales din sporturile astea nebanoase (lupte, haltere etc) iau ce isi pot permite. Citeam ieri un reportaj despre proba de 100 de metri.. primii 9 din 10 performeri din ultimii 6-7 ani au fost depistati pozitiv, unii au fost suspendati, la altii nu s-a confirmat proba B altii au mai luat cite o pauza..acum ca in ciclism a picat piata, si oamenii tb sa se reorienteze. Altfel, vorba aia, buget oficial de 140.000 de euro pentru vitamine? 5-600 de euro de jucator pe luna? Sa fim seriosi.

        • tegean
          Tuesday, 16 July, 2013 at 23:34

          ştiinţa de azi oferă mijloace de mobilizare a organismului care nu trec prin tubul digestiv

          • dani ceferistu
            Wednesday, 17 July, 2013 at 00:15

            Daca sunt dopati, sutn foarte curajosi, pentru ca daca sunt depistati in CL, e problema serioasa. Ala nu mai este premiere. E greu de explicat insa ca niste jucatori, nici unul de talie mondiala ci niste jucatori putin peste mediu, muncitori, isi tintuiesc adversarele in careul lor - intre care si pe Ajax, care pe hartzie are jucatori peste calitatea lor - si care erau slabi fizic la venire, acuma arata ca niste culturisti. Plus sunt loviti rau- scotianul ala taranoi l-a calcat pe Adi Popa la meciul de pregatire cum erau calcati ai nostri anul trecut - si in cateva zile sunt reveniti. Si nu o parte din ei, ci intreaga echipa, nici unul nu ramane in urma nimeni. Foarte ciudat.

    • anoniul1965
      Tuesday, 16 July, 2013 at 22:54

      referitor la recuperarea fotbalistilor au un kinetoterapeut pe care reghecampf l-a luat de la clinica Nova Vita din Tg.Mures care se numeste Ovidiu Kurti un meserias super care strict informativ a fost invitat de UEFA sa tine ceva prelegeri privind tehnicile de recuperare si pe care reghecampf l-a tinut minte de cand era la bistrita si la recuperat pe Junior Moraes intr-un timp foarte scurt dupa o accidentare iar cand a plecat la steaua l-a luat cu el.avand un staf bine pregatit si avand si ,,vitaminel' necesare care pana la proba contrarie sunt ok se vad rezultatele

  39. nea_Silica_MS
    Tuesday, 16 July, 2013 at 23:02

    Aş vrea să am posibilitatea de a vedea în spatele acestei afaceri Reghenkampf. Jucător acceptabil, fără să strălucească, devine dintrodată (revin: pe neaşteptate) un antrenor important (gen: Mou, Kovacs, etc.). Cum? Datorită cui? Ce-l face să fie capabil să ţină în frâu o echipă de genul Stelei? Ce se întâmplă cu această echipă? Care depăşeşete cu prea mult condiţia de echipă din fostul protectorat sovietic? Şi cred că sunt singurii din tot estul europei capabili de aşa ceva??? Straniu acest mr. Hyde....

    • canad
      Wednesday, 17 July, 2013 at 16:41

      nea Silica, ai vazut cat de inversunati, hotarati, uniti, aproape intotdeauna bine plasati sunt jucatorii Stelei? ai vazut cat de eficiente sunt pasele lor? Daca mai adaugi si conditia fizica foarte buna colaborata cu presingul sufocant pe adversar - toate astea fac din Steaua o echipa buna. Cu doi atacanti veritabili si un mijloc putin mai tehnic - Steaua ar face 80 de puncte in campionat. acum, te intreb eu pe tine - Este CFRul actual peste Steaua?

  40. bando
    Tuesday, 16 July, 2013 at 23:11

    cred ca va faceti prea multe griji pentru steaua, mai important e sa va faceti griji pentru cfr, care are un proiect low cost si care are sanse mari sa nu prinda podiumul, sunteo o echipa mica si nesimnificativa in istoria fotbalului romanesc, mai multa modestie nu strica, fiti pe pace

    • nea_silica_MS
      Wednesday, 17 July, 2013 at 07:56

      Nici vouă nu v-ar strica un pic de modestie bando. Sunteți echipă pe val, dar nimic nu ține veșnic. De la sublim la ridicol nu e decât un pas...

    • thedarkside
      Wednesday, 17 July, 2013 at 09:59

      Da, pentru ca au fost 50 ani de comunism in care echipele comuniste din bucuresti isi imparteau titlurile intre ele inainte sa inceapa sezoanele iar CFR nu a fost agreata de partid, u cluj a fost echipa judetenei de partid in aia 50 ani. Sa va vedem acuma echipele comuniste, cand nu mai aveti ajutorul statului si a partidului.

  41. SeaMan
    Wednesday, 17 July, 2013 at 02:42

    Albule , am ceva obiectii la articolul tau ,dar intai si intai iti ofer scuzele mele legate de articolul precedent , cand am crezut ca tu ai fost ala care mi-a sters titlul articolului -declarative a lui G. Muresan pe care-l intercalasem in interiorul comentariului meu si-l folosisem drept argument forte in disputa dintre noi . De unde naiba sa fii stiut ca o parte din Babilon s-a mutat la voi la redactie si ca santeti 10 moderator ai site-ului . Eu stiam ca ati fost 4 moderatori si ati ajuns sa ramaneti 3 . Cum articolul era scris de tine ,am presupus logic ca nimeni nu-si baga nasul si ,,foarfeca'' pe bucata ta .De aceea am fost convins ca bucata aceea cand iti spuneam ....SI ACUM INTRE NOI....nici nu va aparea pe site . Cum pe Canetozaurul il stiu de om intreg si la fel am zis si de 07 , deduci tu restul . Am lipsit o bucata de timp si mai am de finalizat ,,afacerea '' si cu 07 . Poimane mai spre seara o sa-mi fac timp si pt el ..............Acum obiectiile . 1. Eu nu cred ca in noul system 4-4-2 , o sa vem doi atacanti rupti de mijlocul echipei ,asteptand linistiti mingile in careul advers ,facand semn cu manutele ridicate mijlocasilor nostrii truditori . Si iti spun asta tocmai pt ca esti ingrijorat de fragilitatea mijlocului . Vom avea intr-adevar o echipa ,,scurta'' . Stii tu povestea ,linii apropiate ,posturi de la mijloc in atac ,intercalate . Ai observant foarte bine calitatile lui Tade , travaliul si combativitatea . Ei bine ,el va fi in rolul pivotului ,iar Chubaka asta va fi varful -varf . Sa nu uitam pozitiile centru-stanga si centru-dreapta unde F. Costea si Deac sau Maah ,vor fi cat se poate de prezenti in postura de mijlocasi-servanti-atacanti .Pe post de decar il avem acum pe Rui Pedro si probabil pe Voiculet .Stiu ca pe Voiculet nu aveai cum sa-l iei in calcul . Djocovic e o certitudine pe centru-inchidere . In general ,in sistemul asta nu avem nevoie de doi inchizatori , nu pt meciurile cu mai mult de jumatate buna din echipele campionatului. Ai sa razi probabil ,dar eu spun ca , in sfarsit ,ceacanaului de Sepsi i s-a gasit postul potrivit de unde ne poate ajuta cu adevarat , mijlocas la inchidere . Ca si fundas de banda ne e la fel de util precum un certificat de virginitate unei angajate dintr-un tractir.Despre Obiora voi spune doar ca desi nu-i la fel de praf precum Kivuvu , transferul lui e un non-sens . Sa nu uitam ca tot prin zona aia trebuie sa-si desavarseasca ucenicia si Muniru .2.Ai o antipatie profunda fata de Cadu si vad ca ti-e drag folclorul ieftin de tribuna . Eu sustin ferm ca fara un capitan ca si el ,am fi putut fi si noi in postura lui Arsenal . Da ,da ,vesnic promitatori ,vesnic ratand la potou si sfarsind prin a plictisi pe toata lumea . Sau o comparative autohtona ,ma bazez pe memoria ta..FC National , Halagian.....locul 2 ,locul 2 ...Am stat de vorba cu el si am fost suficient de apropiati intr-o anumita conjuctura ca sa nu ma simt ridicol afirmand despre el ca. . . E un tip brav si de toata isprava . Are calitate umana ,dar e diferit fata de Gabi Muresan , un alt om de calitate . Lui G. Muresan cred ca-i era suficient in felu-i de a fi , sa nu se lase calcat pe bombeu si sa-si respecte propriile principii ,limitandu-si interactiunea cu vestiarul la propria persoana . Pe cand Cadu a trebuit sa-si impuna in beneficiul echipei statutul de capitan .Pe unul trebuie sa-l incurajezi ,unuia sa-i arzi o scatoalca dupa ceafa ...Nu cred o iota din barfele flecarilor ,cum ca el ar fi schimbat antrenori pe motiv de antipatie personala . Haida de...in vestiarul ala sant minimum 18 oameni ,nu entitati abstracte deghizate in haine de fotbalisti.3. Legat de Transilvania Look si de A.P . ,te inteleg si-i just ce spui . Dar nu te-ai gandit ca poate A.P. pacatuieste prin faptul ca tusand o idee sau un concept , uneori lasa mana libera si putere de manifestare unor non-valori precum aia de la Look , el socotindu-i ,, specialisti''? E drept ca nu-l consider naiv pe A.P . ,dar ma gandesc ca uneori e prea gentleman . Ar trebui sa fie precum Cadu in relatia cu aia de la Look . Salutari si urari de bine . P.S. .....Mie treaba cu moderarea imi este indiferenta ,dar d.p.m.d.v. ,raportandu-ma la voi cei 3 amintiti in comentariile mele ,este pur si simplu o golanie gratuita . Asa ca te-as ruga sa o ridici . Cat timp dreptatea se imparte la fel pt toti utilizatorii site-ului ,pt mine este OK . Cand il favorizati pe nea zero sub gluga ,si-i permiteti sa-si plaseze fitilele si sa se retraga apoi intr-un mod ipocrit oferind niste pseudo-scuze ca acoperire stravezie , nu mai e OK . Si cum eu nu am vocative de victima sau de martir ,se mai intampla sa dau in cate uul ca el ,ca in bordure. Dar cum asta nu se intampla in fiecare zi si cum fair-play-ul meu este oricum peste media natiei , ai putea si ati putea sa va jucati de-a inchizitia in alta parte sau macar nu cu mine .

    • albusibiu
      Wednesday, 17 July, 2013 at 12:27

      Seaman, ma nimeresti tot in mijlocul saptamanii, cand cu greu imi pot face timp de scrieri prea detaliate referitoare la chestiuni. In privinta lui "07" te asigur ca munca pe care el o face pe acest site (chiar si fara sa mai scrie uneori) este absolut nepretuita si nediscriminatorie. Eu n-am inteles exact ce ti s-a sters/pus atunci, dar stiu ca 07 doar face corecturile necesare lecturarii (accesarii) mai usoare, atat, fara sa aiba nimic personal cu cineva de aici. A doua chestie, in privinta antipatiei mele fata de Cadu, am sa spun pe ce se bazeaza parerea proasta despre rolul sau: cand un jucator ajunge sa schimbe antrenori (macar unul au fost victima lui - iar aici, stii bine, nu mai e vorba de povesti, ci de chestiuni recunoscute oficial) inseamna ca ai o problema la nivelul vestiarului. Dar, treaca-mearga si cu asta. Ceea ce am scris insa in articol nu se baza in principal pe acest aspect, ci pe randamentul lamentabil al lui Cadu in returul sezonului incheiat. Vrei oare sa negi si asta? Ideea este daca va continua asa si in noul sezon si, cel mai rau, daca nu va putea fi pus rezerva din pricina staturii sale de cap al tuturor lucrurilor. Cat despre situatia portarilor, Stancioiu a aratat potrivit pentru o rezerva de portar, fara sa mai greseasca fatal in ultima vreme. Iar Minca, degeaba ar avea posibilitati, caci n-am mai vazut nimic de la el in ultima vreme. Cat de bine impinge in picioare am vazut in amicalul cu Celtic, cand a sarit ca o portarita de fotbal feminin pe sub o centrare. Postul de a treia rezerva de portar trebuie dat unui copil de 16-19 ani, dornic de a se antrena alaturi de echipa mare si rabdator, care intelege ce sansa fantastica ar fi sa joace macar o data pe an cu o echipa ca CFR-ul. Cat despre antrenorii de portari, eu astept sa vad primul portar romanesc format pe procedee de baza, englezesti: iesiri pe centrari, priza la minge, joc de picior si nu pe reflexe...

  42. SeaMan
    Wednesday, 17 July, 2013 at 03:10

    Pfff...ce uitasem...punctual 4 , adica situatia portarilor . Cum despre valoarea supraevaluata al lui Mario santem de accord ,mai ramne sa ne punem de accord cu ceilalti doi portari din lot :) .Eu nu i-as tine sub nici o forma pe niciunul dintre ei . Amandoi au aceeasi problema majora , teama si nesiguranta care-I face sa greseasca mereu si mereu ....numai ca si le mascheaza in moduri diferite ,dar cu aceeasi finalitate . Reflexe mereu intarziate de pozitionare sau atac la minge . Atata tot doar ca Stancioiu si-o mascheaza printr-o atitudine de paun infoiat . Minca este mai valoros ca si tehnica si forta decat oricare dintre S. si F . Uita-te ce forta are cand impinge in picioare ,ce detenta , ce prize la minge , ce reflexe pana-i ,,sare lantul'' si clacheaza din cauza emotiilor , a fricii...L-ai vazut in meciul cu Vaslui ..ai vazut ca era schimbat in bine cand antrenor cu portarii era...pff ,lapsus...italianul..nu stau sa caut acum pe Google....E drept ca tot ,,italianul'' I-a rcomandat pe Remo Amadio :)) . Ala-i inca un portar de care te poti lipsi linistit . Despre Man am vazut acum pe site ,ca si-a reziliat contractual cu noi . Asta-i o veste buna pt mine . Nu era mai nimic de capul lui si nici nu va fi vreodata .La 18 ani ii lipseste mult din dezinvoltura varstei si nici d.p.d.v. ethnic nu l-am vazut nici macar la nivelul lui Calin Tiut. Dar n-am vrut sa comentez nimic pe Tribuna la interviul pe care i l-ati luat vazand ca-l citeste si ca raspunde postarilor voastre,nu voiam sa fiu drastic cu el la 18 ani . Un ceacanau precum Bus ,uite ca o duce bine mersi si cocheteaza cu idea de tanara speranta in imaginatia debordanta a unora .Ti-am pomenit de Man in completarea ideii foarte bune de altfel ,ca in loc sa tinem pe post de al 3-lea portar un petec nereusit ,mai bine sa crestem cu rabdare un fotbalist de viitor . Cred ca ti-am mai zis odata si sant chiar curios ce crezi ,cunoscandu-ti parte din trecutul sportiv ,nu pe a;la de gagicar clamat de fotbalfan si Florinacio , ca la noi in tara nu avem in general antrenori priceputi la portari si ca si aici norocul si charisma si mai ales aparentele se prea poate sa joace un rol mult mai important decat valoarea reala .

  43. catalin_cj
    Wednesday, 17 July, 2013 at 12:10

    Nu va aruncati prea tare ca si anul trecut ne bateam la titlu inainte de inceperea campionatului. am ajuns si noi sa credem in puterea amicalului? deja daca e al doilea an suntem campioni inainte de inceputul competitiei? o gramada o dau pe steaua victima. ca o sa vanda daca nu se califica sau ca le este greu daca se califica. iar noi avem o echipa care are 50% jucatori noi si care nu au confirmat nicaieri. luam doar imprumutati si fara contracte si nu mai cumparam nimic de valoare. pe langa asta mai sunt factori ca arbitrii, echipele simpatice si accidentarile care ne-au omorat si anul trecut. eu nu cred in titlu anul asta.

    • canad
      Wednesday, 17 July, 2013 at 16:25

      Mesajul lui Paszkany către echipă: "Luaţi titlul, altfel e de rău!" http://www.prosport.ro/fotbal-intern/liga-1/mesajul-lui-paszkany-catre-echipa-luati-titlul-altfel-e-de-rau-11126985

      • Cristi
        Wednesday, 17 July, 2013 at 19:42

        Tu chiar crezi ce scrie fomistul ala de Lup?

        • andrei
          Wednesday, 17 July, 2013 at 22:16

          As fi curios sa stiu totusi care e fondul de salarii de la CFR. Mai precis, daca a fost intr-adevar la nivelul de 6 milioane de euro anul trecut. Presupunand ca am avut 40 de jucatori in lot anul trecut, asta ar insemna cam 150.000 de euro pe jucator, care probabil e rezonabil. Ma intreb atunci cum s-a ajuns la cheltuieli de 23 de milioane de euro, cand n-am platit mai nimic pe transferuri...

          • Cristi
            Thursday, 18 July, 2013 at 01:19

            Asta cu nimic pe transferuri e o legenda. Gindeste-te ca jucatorii primesc prime de semnaturi, impresarii iau si ei ceva etc. Un jucator disperat sa isi relanseze cariera ca Fl.Costea a luat 100.000 euro plus ce au luat impresarii... Ia 20 de jucatori rotiti intr-un an, cite 300.000 prime de instalare + comisioane impresari si deja sunt 6 milioane. Problema cred ca e alta si anume eficienta transferurilor. Un jucator ca Diogo Valente daca te costa 200.000 imprearul, 200.000 prima de instalare, 200.000 salariu si dupa un an nu confirma, te-a dus intr-un sezon la 600.000...daca nu reusesti sa il dai la salariul complet si mai sustii cite 100.000 din salariu urmatorii 2 ani cit are contract... te-a costat 800.000 pentru un an jucat. Cu siguranta 23 de milioane sunt umflate, intr-un fotbal romanesc plin de afaceri negri nu ma astept sa nu fie si ai nostri gri pe ici pe colo..dar o parte mare de bani sparti vine pt ca s-a spart buboiul ultimilor ani in care s-au fortat performantele- fortezi nota pt 6 luni, dar aduci jucatori cu contracte de 3-4 ani, nu prea iese bine. 4 milioane contracte acum mi se pare relativ putin, daca e sa vorbimd e toti jucatorii 'grei' din lot.. Chuka e undeva spre 300.000, mai ai alti 5-6 grei tot pe acolo, o serie de jucatori pe care tb sa ii patesti chair daca sunt prin parc -Ronny, Ganea, Vass, Maftei. Acum daca Arpi si-a dat o prima de obiectiv de 10 milioane, intra si aia la cheltuieli :)

            • catalin_cj
              Thursday, 18 July, 2013 at 09:41

              si atunci nu mai bine iei jucatori mai tineri de 5-600000 si ii ti 1-2 ani la tineret apoi il la echipa mare? retea traore. a dat roade dar nu mai e aplicata. aud de doi ani ca sunt juniori promitatori la cfr dar nu vad nici unul promovat. sa fie doar polologie ietina?

  44. 7burg
    Wednesday, 17 July, 2013 at 22:27

    Dopingul aplicat de Reghe a fost invatat pe vremea cand juca el in Germania. Un articol din 2012, publicat in Die Zeit, scrie despre metodele de doping folosite in fotbalul din Germania. Baza dopingului se face mai ales in pauza de iarna si vara, iar pt fraier se spune ca se lucreza cu TRX sau ce mai stiu eu Tipuri de dopaj : Wachstumshormon - hormon de crestere HGH- care creste masa musculara si face ca grasimea sa dispara, greu de depistat Dopaj sange - propriu sau extern, printre care si unele tipuri de EPO - ca Cera (metoda ciclistilor), greu de depistat si doar la probe de sange HBOC ∙ Hemoglobin-based oxygen carriers Noi metode - asemenatoare insulinei, factor de crestere IGF-1 sau si mai noile SARM si AICAR De asta au un asa mare buget pt recuperare. Desigur ca conteaza si exercitiile facute, care ajuta la dezvoltarea tuturor muschilor si astfel sunt mai putin expusi la accidentari musculare. Conteaza si staful foarte mult, dar minuni nu poti face..iar muschii de culturisti nu cresc peste noapte..Si eu merg la sala si tot asa de slab sunt, dar nu mananc pastile si alte prafuri... -

  45. 7burg
    Wednesday, 17 July, 2013 at 22:40

    Cautand pe netul nemtesc diferite articole despre doping in Bundesliga, am gasit un site foarte interesant despre doping in lb germana http://www.fussballdoping.de/ Iar pe 24.04 a aparut articolul - Blutbehandlung in der Bundesliga (Tratament cu sange in Bundesliga) http://fussballdoping.derwesten-recherche.org/2013/04/blutbehandlung-in-der-bundesliga/ Este metoda cea mai folosita in Bundesliga, Premier League si Norvegia si se numeste PRP – Platelet-Rich-Plasma-Therapie care ajuta la o regenerare rapida, iar accidentarile sa se vindice mai repede. In 2011 WADA a sters de pe lista aceasta metoda, deci totul e legal. Iar conform n24.de aceasta e cea mai folosita metoda in fotbalul profesionist din Germania... Asta e miracolul lui Regheblat...totul a fost invatat in Germania

    • nea_Silica_MS
      Wednesday, 17 July, 2013 at 22:48

      Tx. Siebenburg. Da, probabil că asta e secretul lui Reghe. La margine legii, sau un pic dincolo de ea. Noi cu Acibadem, ei cu dopajul ultramodern. Nimic nu poate fi dovedit şi le merge din plin, nu-i aşa?

  46. IQ
    Wednesday, 17 July, 2013 at 23:45

    Nu exista minuni care sa schimbe radical potenta fizica a unui lot de 25 de fotbalisti,unii dintre ei cu caracteristici native( genetice) mult diferite.Acumularea rapida de masa musculara ,fara influentarea semnificativa a dinamicii ( vitezei) si cresterea spectaculoasa a capacitatii de efort a tuturor jucatorilor,care devine clar superioara celorlalte echipe ,are un singur nume( explicatie stiintifica) : DOPAJ.Mi-aduc aminte de potenta fizica inepuizabila a echipelor italiene (Juve,Milan) cand dominau fotbalul european,desi campionatul italian era cel mai greu,au urmat spaniolii ( cu performante fizice uluitoare in mai multe sporturi),acum a venit randul nemtilor ( M.Lucescu remarca puterea fizica remarcabila a echipelor nemtesti anul asta). Interesant este ca multi jucatori de top,atunci cand evolueaza la nationala isi pierd subit din vigoarea fizica pe care o demonstreaza la echipele de club unde joaca din 3 in 3 zile...Deci concluzia mea este ca in toate sporturile ,la un anumit nivel de performanta,capacitatea fizica a sportivilor e augmentata semnificativ prin diverse forme de doping ( chestia ca iau doar suplimente vitaminice si electroliti e doar pt. naivi,sau pt. amatori).Cei care investesc mai mult si cumpara " secrete" prin care dopingul lor se mentine in limitele largi si ultrapermisive ale normelor actuale,au un mare avantaj.In cazul stelei pt. mine lucrurile sunt clare ( mai ales cunoscand antecedentele si profilul moral al familiei Reghecamf plus transformarea fizica uluitor de rapida din sezonul trecut):in amicale arata ca o echipa cu pregatire fizica normala,in oficiale brusc devin inepuizabili...e clar ca primesc si ceva cu actiune rapida,dar de scurta durata care reduce riscul de depistare in cazul controlului antidoping obisnuit anuntat cu cateva zile inainte.Se joaca insa cu focul,daca ajung in grupe adversarii nu vor fi naivi,miza e mare,e de ajuns o sesizare facuta unde trebuie ,un control inopinat si adevarul va iesi la suprafata.In sensul asta daca am fi destepti am cere din timp control antidoping la meciul direct,sunt sigur ca in conditiile astea brusc vor deveni mai vlaguiti ...De urmarit!

    • dani ceferistu
      Thursday, 18 July, 2013 at 00:20

      Ai mare dreptate si observatia cu Nationala a fost una geniala. nationala momentan se bazeaza pe 5teaua si acolo nu prea stralucesc, aceasi baieti care nu s-au facut de ras nici cu Chelsea. Iar cei care au plecat -Martinovic, Rusescu - nici unul nu s-a impus la noua sa echipa. Si la ce accidentare a patit Chiriches la ultimul derby cu caini, si-a revenit foarte repede, iar Chipciu, care era accidentat foarte serios, la inceput vroia sa continue, probabil ca n-a simtit asa o mare durere. Si cu riscul de a ma repeta nspe ori, dupa macelul luat de la amatori din liga a treia scotiana e aproape imposibil sa se revine asa de repede. Peste o saptaman toti accidentati, inclusiv Popa, care s-a parut a fi nenorocit pe cateva luni, n-a avut nici o problema sa joace in Supercupa. Pe de o alta parte, cum de n-au fost depsitati, niciunul, timp de un sezon, in care au jucat si in Europa? E imposibil sa nu fi vazut birourile si persoanele competente de la UEFA ca o echipa teoretic mult mai slaba se bate de la egal la egal cu Ajax si cu Chelsea. Hai sa zicem ca la noi in tara sunt sprijiniti, dar in Europa sigur nu ei sunt preferati oficialilor occidentali in fata Ajaxului.

    • dani ceferistu
      Thursday, 18 July, 2013 at 00:43

      Apropos am cautat pe google legat de acuzatiile de dopaj si vedeti: http://www.enational.ro/sport/anad-spune-ca-fotbalistii-stelisti-nu-se-dopeaza-se-vede-214300.html/ test facut dupa meciul cu Dinamo ( castigat lejer, 3:1) dar INAINTE de meciul cu FC Brasov ( pierdut tot lejer, 3:1). Fara sa fim paranoici... In plus Reghe a anuntat ca sunt sanse mari ca sa-si revine Chipciu mai repede decat se estima. Daca insa se dopeaza ( probabil dar nu s-a dovedit) folosesc substante care se elimina din organism foarte repede.

  47. musat
    Thursday, 18 July, 2013 at 06:40

    Va bantuie Steaua ... de urmarit :))))))))))))))))))))))

    • nea_silica_MS
      Thursday, 18 July, 2013 at 10:58

      Să sperăm că nu-i bântuie pe ei vreo agenție antidrog.... De urmărit, indeed.

      • dani ceferistu
        Thursday, 18 July, 2013 at 16:22

        Si eu ma miram pana acuma, nu stiam de ce toti drogati tin cu Stana :)))

        • avalon1
          Thursday, 18 July, 2013 at 18:38

          Right on, brother :O) . Droguri , si dupa dau cu "mopul" pe la adversari .....hihihiihihhi

  48. 7burg
    Thursday, 18 July, 2013 at 11:43

    Cel mai bun exemplu este VfB Stuttgart din Bundesliga. 1) Cazul Maxim Maxim era un jucator bun la Pandurii, dar care nu alerga foarte mult, prin min 60 i se termina benzina. Dupa transferul la Stuttgart unde a facut si pregatirea de iarna, primele meciuri a jucat cam 60-70 min, alergand fara probleme, iar cu timpul a ajuns cam pe la 80 min. Anul acesta cred ca o sa alerge un meci intreg fara probleme....L-am urmarit si am ramas uluit de cat putea alerga un jucator, care la Pandurii uneori uita de faza defensiva prin repriza a2-a 2) Cazul Stuttgart-Oile Stuttgart a batut oile fara drept de apel Concluziile le trage fiecare singur...Daca dopajul folosit e legal, atunci nu ii poate prinde nimeni...

  49. justice
    Thursday, 18 July, 2013 at 12:52
  50. traian
    Thursday, 18 July, 2013 at 15:18

    Florin Costea zice ca „Steaua va tine ritmul”; stie el ce stie. Dar incepand cu 2013/2014 UEFA va efectua teste sangvine la toate competițiile (CL si EL).”Testele vor fi efectuate atât în timpul competiţiei, cât şi în afara acesteia, iar jucătorii vor trebui să dea mostre de urină, de sânge sau ambele. Până în prezent, UEFA a efectuat teste de sânge doar la turneele finale, Euro 2008 şi Euro 2012. ”

  51. gyuszi
    Thursday, 18 July, 2013 at 18:06

    e foarte greu sa te mentii cfr-st .......stiri numai despre steoaia......oaree e asa mare ura inpotriva Ungurilor ??!!!- toata mizeria este improscata catre CFR-pentru ca are suporteri maghiari ??:::nu stiu .....pun si eu intrebari !!!!......noi toleram foarte bine acest aspect.......dar pina cind ???????????????????....NU

    • 7burg
      Thursday, 18 July, 2013 at 18:16

      Noi suntem mai toleranti...noi tacem si facem...sa scrie ei de cine vor si de cat ori vor, dar la primul esec o sa se dezumfle tot...Ce pot scrie ? Numai prostii si chestii umflate, numai fraieri cumpara ceva supraevaluat si au impresia ca sunt tari pe cand ei sunt mediocriiiii..pana acuma CFR a investit cei mai multi bani in transferuri si a avut echipa de CL si la anul o sa ajungem din nou in grupe...

  52. Florinaccio SM
    Thursday, 18 July, 2013 at 21:25

    Baieti, Costea cel Mic a fost data afara de la 5teluta. Ce-ati spune de un schimb Batin - Mihai Costea?

    • Florinaccio SM
      Thursday, 18 July, 2013 at 21:27

      Batin mai are doar un an de contract cu CFR, iar conducatorii Stelei si-au arata in trecut interesul fatza de atacantul nostru.

    • zeidas
      Friday, 19 July, 2013 at 00:18

      0-1 "pentru" noi, ar pleca unul cu bun simt si aflat pe o panta usor ascendenta inlocuit cu un manelist aflat in picaj (revine dupa ce l-au umflat made Steaua). De fapt atata poate.

  53. traian
    Thursday, 18 July, 2013 at 22:31

    La fiecare meci al CFR-ului comentatorii erau preocupati sa numere romanii din teren. Azi nu i-au numarat nici pe cei ai Petrolului (3), nici pe ai Astrei (5).

    • Florinaccio SM
      Thursday, 18 July, 2013 at 23:26

      Ai dreptate in ceea ce spui, CFR-ul e marea problema a comentatorilor nostri. Nu insa si singura, pentru ca ei mai au ce au si cu strainii (e adevarat, si aici tot de la CFR li se trage). La finalul meciului de la Ploiesti, in mini-interviul luat lui Contra (in care antrenorul Petrolului spunea ca va mai fi adus un atacant) reporterul avea doar o singura preocupare. Ai ghicit...atacantul e roman sau strain? Eu ma intrebam cum de un tanar cu talentul lui Vlad Morar (nici nu ma intereseaza ca e roman, tigan, pakistanez sau cu alte origini) nu e introdus de Contra macar acum, cu amatorii astia din Feroe? Cred ca ex-clujeanul are capacitatea ca in scurt timp sa-l faca uitat chiar pe Bokila, insa e neglijat total de berbecul de Contra, cel care se plangea ieri ca titularul atacului e Hamza, rezerva lui Hamza tot Hamza, iar daca ar incerca sa improvizeze, atunci l-ar putea introduce eventual pe... Younes.

  54. horica
    Thursday, 18 July, 2013 at 23:40

    nu inteleg ce lot bun de jucatori sa se baya la titlu vezi la cfr...jucatorii care in retur au castigat un singur meci acasa ii avem chiar si acum, sa nu mai zic ca 2-3 cei mai buni din ei au plecat si in locul lor am adus liberi de contract plus costea de la severin si am luat o sacosa de goluri de la plzen o echpa zic eu de nivelul stelei. pararea mea ca dupa primele etape ne calmam si incetam sa visam

    • Rommelu Lukaka
      Friday, 19 July, 2013 at 04:27

      Monsieur horinKa ! Je croix que tu a bu eau de vie .......

    • nea_silica_MS
      Friday, 19 July, 2013 at 07:52

      Tu t'es vu quand t'as bu Horică? :-) Și io's critikak din naștere H. Totuși, să avem niscai răbdare, avem atât de puțin de așteptat. Ș-apoi, după câteva meciuri, putem emite judecăți de valoare bazate pe fapte. Și putem să-i înjurăm pe ai noștri de mama focului...

  55. kiruj
    Friday, 19 July, 2013 at 08:03

    Dragi "pretini" ! Să-mi zică şi mie cineva de unde pot afla componenţa exactă a lotului (situaţia de azi, evident), nu de alta, dar duminică trebuie să dăm drumul a NOTARE !! HAI CFR !!!

  56. Pingback: Predicţie bruiată « Presa Locala

Leave A Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>